شناسهٔ خبر: 43626103 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

با حضور معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان :

روند اجرای طرح ملی پوشش سراسری و آموزش مجازی پیش دبستانی رایگان استان بررسی شد

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان در کارگروه استانی طرح ملی پوشش سراسری و آموزش مجازی نوآموزان دوره پیش دبستانی به صورت رایگان بر پایش مستمر و مداوم روند اجرای طرح و تداوم جریان آموزش در سطح استان تاکید کرد .

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، صدیقه عبدالهی معاون آموزش ابتدایی در نشست کارگروه «طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش دبستان» که با حضور اعضای کارگروه در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد؛ گفت: دوره پیش دبستان دوره مهم و حساسی است و این موضوع در مناطق دو زبانه از اهمیت دو چندانی برخوردار است.

 عبداللهی در ادامه به ارائه گزارشی از نحوه پوشش دوره پیش دبستانی در سال تحصیلی گذشته پرداخت و با بیان اینکه سال گذشته حدود ۹۳ درصد از نوآموزان تحت پوشش قرار گرفتند، گفت: این آمار در سال جاری تحت تاثیر شرایط موجود ناشی از بیماری کرونا و نگرانی خانواده‌ها قرار گرفته و کاهش یافته است، لذا با توجه به اهمیت آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی به عنوان دوره رسمی همچون سایر دوره ‌های تحصیلی با اجرای طرح آموزش مجازی رایگان نوآموزان، خلاء های آموزشی و تربیتی آنان در این دوره مهم و سرنوشت ساز تا حدودی جبران می گردد .

وی هدف از اجرای آموزش مجازی پیش دبستان را جذب و حضور حداکثری نوآموزان در برنامه های آموزشی و تربیتی و ایجاد وحدت رویه در راستای توسعه عدالت آموزشی برای کلیه نو آموزان عنوان کرد و گفت: رشد همه جانبه اوان کودکی و یادگیری پیش نیازهای ورود نوآموزان با همکاری والدین انجام می شود و به دنبال آن هستیم که نوآموزان پیش نیازهای لازم برای ورود به پایه اول را فرا گیرند.

عبدالهی ادامه داد: این طرح ماهیتی غیرحضوری دارد و برنامه های آموزشیاین نو آموزان در بستر شاد و آموزش های  تلویزیونی انجام می شود تا از این طریق فرصت های یادگیری را برای نوآموزان فراهم نماییم تا بتوانیم آنها را در معرض دریافت برنامه های آموزشی و تربیتی قرار دهیم و بدون برنامه رها نشوند و بتوانند آمادگی لازم را برای حضور در مدرسه برای سال آینده کسب کنند .

معاون آموزش ابتدایی استان خاطر نشان کرد: در این طرح اولیا نو آموزان ۵ سال تمام(متولدین 93/7/2 الی 94/7/1)، که تاکنون موفق به ثبت نام فرزندانشان نشده اند با در دست داشتن اصل و کپی شناسنامه خود و فرزندشان جهت ثبت نام به نزدیک ترین مدرسه ابتدایی محل سکونت خود مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند . 

وی تصریح کرد: این فرصت برای نوآموزانی است که تاکنون در هیچ مدرسه غیر دولتی یا مرکز پیش دبستانی ثبت نام نشده اند و اقدامی است متناسب با وضعیت موجود که آموزش نوآموزان در بستر شاد ، شبکه های تلویزیونی ملی و استانی به صورت مجازی انجام خواهد شد . در ضمن برای این نوآموزان نیز فرایند سنجش تحصیلی انجام و در پایان گواهی نامه معتبر دوره پیش دبستانی صادر خواهد شد .  

نظر شما