شناسهٔ خبر: 43602351 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

با انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا /

از هک شدن سایت ترامپ تا موقعیت لرزان دموکرات‌ها در فلوریدا

با نزدیکتر شدن به زمان انتخابات ریاست‌‌جمهوری آمریکا، شاهد تحولات زیادی در عرصه سیاسی این کشوریم. هک شدن تارنمای تبلیغاتی ترامپ مهمترین موضوعی بود که روز گذشته انتخابات را تحت تأثیر قرار داد. با این همه باعث نشد که ابطال برخی آرای پستی در فلوریدا، زنگ خطر را برای دموکرات‌ها در این ایالت کلیدی به صدا درنیاورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، در شرایطی که کمتر از 10 روز به انتخابات ریاست‌‌جمهوری آمریکا باقی مانده اتفاقات زیادی در عرصه سیاسی این کشور در حال وقوع است. نگاهی می‌کنیم به مهمترین تحولات انتخابات آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته.

هک شدن تارنمای تبلیغاتی ترامپ

تارنمای ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، سه‌شنبه شب هک شد، اما عامل هک آن هنوز معرفی نشده است.

به گزارش تارنمای هیل، تیم مورتاو، مدیر ارتباطات ستاد ترامپ، در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در حال همکاری با نیروهای اعمال قانون هستیم و درباره منبع حمله تحقیق می‌کنیم. هیچ اطلاعات حساسی به سرقت نرفته و تارنما بازگشته است.

از هک شدن سایت ترامپ تا موقعیت لرزان دموکرات‌ها در فلوریدا

هکر یا هکرها در تارنمای ستاد ترامپ پیامی با عنوان این سایت هک شده است، منتشر کرده و نوشتند: ترامپ روزانه به اندازه کافی اخبار جعلی منتشر کرده است. زمان آن فرارسیده که حقیقت را به دنیا نشان داد.

در این پیام ادعا شده که عاملان این حمله سایبری چند سیستم را برای دستیابی کامل به ترامپ و نزدیکانش هک کرده‌اند و دولت ترامپ در منبع و انتشار ویروس کرونا دخیل بوده است.

ترامپ درباره مکزیکی‌ها دروغ می‌گوید

داوطلب سابق دموکرات برای ریاست‌جمهوری آمریکا، در واکنش به خواسته مقامات مناطق مرزی مکزیک برای بستن مرزها به روی اتباع آمریکایی گفت: ترامپ دروغ می‌گوید که مکزیکی‌ها برای کشتن ما می‌آیند.

بتو اورورک، داوطلب ریاست‌جمهوری آمریکا، در رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات سه‌شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: دونالد ترامپ، مردی که به ما درباره آمدن مکزیکی‌ها از مرز برای کشتن ما دروغ گفت، اکنون با فشار مکزیک برای بستن مرزها به روی آمریکایی‌ها مواجه شده است و از اینکه ما آنها را بکشیم می‌ترسند.

او گزارشی را از روزنامه ال‌پاسو تایمز پیوست کرده که در آن آمده است: شهردار خوارز خواستار کمک فوری دولت مکزیک و تهیه تجهیزات پزشکی و ممنوعیت عبور شهروندان آمریکایی از مرز شد.

مقامات بهداشت عمومی ایالتی به ال پاسو گفتند موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در ایالت چیاهوا با مرکزیت خوارز منجر به مرگ هزار و ۱۰۰ نفر در آخر هفته گذشته شده و همچنان رو به افزایش است.

ابطال آرای پستی؛ زنگ خطری برای دموکرات‌ها در فلوریدا

دلایلی همچون عدم تطابق امضای برگه آرا با امضای ثبت شده در سیستم در کنار مشکلات دیگر، احتمال ابطال آرای دموکرات‌ها را در ایالت رقابتی فلوریدا بیشتر کرده است. از یکم آبان در فلوریدا ۶ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۷۷۳ رأی به صندوق ریخته شده اما براساس شمارش مقامات این ایالت، ۱۵ هزار و سه رأی ابطال شده‌اند.

از هک شدن سایت ترامپ تا موقعیت لرزان دموکرات‌ها در فلوریدا

با توجه به اینکه تاکنون بیش از ۲ میلیون فلوریدایی رأی خود را هنوز به صندوق نریخته‌اند و بازگردانده نشده است، پیش‌بینی می‌شود این رقم به راحتی از ۱۵ هزار برگه رأی عبور کند. بیشترین آرای ابطال‌شده در میان برگه‌های رأی سیاه‌پوستان، لاتین‌تبارها و رأی‌دهندگان جوان بوده است که به نظر می‌رسد بیشترین سهم حمایت از بایدن را در این ایالت دارند.

مطابق تحلیل منتشر شده در میامی هرالد، در بخش میامی-دِید به عنوان نمونه ۰.۴۸ درصد آرای سفیدپوستان، ۰.۸۶ درصد آرای لاتین‌تبارها و ۱.۲ درصد آرای سیاه‌پوستان که به صورت پستی رأی‌ داده‌اند از سوی مقامات انتخاباتی، علامت‌دار شده‌اند.

بر اساس اعلام تارنمای پروژه انتخاباتی، تاکنون ۶۹ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۸۱۰ رأی به صندوق‌ها ریخته شده که ۴۶ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۷۴۳ رأی به صورت پستی و ۲۳ میلیون و ۶۲ هزار و ۶۷ رأی هم حضوری بوده است. رقابت در این ایالت که به طور سنتی قرمز بوده است، بین جو بایدن دموکرات(آبی) و دونالد ترامپ جمهوری‌خواه (قرمز) بسیار فشرده است، به گونه‌ای که برخی از نظرسنجی‌ها از برتری ۲ درصدی بایدن و برخی دیگر از برتری ۵ درصدی ترامپ خبر می‌دهند.

تبلیغات دقیقه ۹۰ شهردار سابق نیویورک به نفع بایدن

مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک به‌ سرعت در حال سرمایه‌گذاری در تبلیغات در دو ایالت تگزاس و اوهایو به نفع جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست، امری که نشان از امیدواری وی به پیروزی بایدن در این دو ایالت و در مجموع در انتخابات دارد.

از هک شدن سایت ترامپ تا موقعیت لرزان دموکرات‌ها در فلوریدا

این میلیاردر آمریکایی تا حد زیادی در انتخابات سراسری آمریکا در ایالت فلوریدا متمرکز شده، اما نظرسنجی‌های خصوصی به دست آمده از وی از آسیب‌پذیری ترامپ در این دو ایالت بزرگ قرمز حکایت دارد. بلومبرگ در دقیقه ۹۰ در حال سرمایه‌گذاری در تبلیغاتی است تا موقعیت بایدن را در تگزاس و اوهایو تحکیم بخشد و نظر میلیون‌ها نفر را به تبلیغات تلویزیونی در دو ایالت قرمز، که از ترامپ رو برمی‌گردانند، معطوف ‌کند. انتظار می‌رود که هزینه تبلیغات این میلیاردر آمریکایی در دو ایالت تگزاس و اوهایو حدود ۱۵ میلیون دلار باشد.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی در این مورد نوشت: تصمیم بلومبرگ منعکس‌کننده این است که چشم‌انداز انتخاباتی آمریکا در ماه‌های آخر رقابت ریاست‌جمهوری تا چه حد تغییر یافته، زیرا مدیریت ضعیف ترامپ در مورد بحران کرونا از محبوبیت وی کاسته و گروهایی چون زنان و ساکنان حومه شهرها را از خود رانده است.

انتهای پیام

نظر شما