شناسهٔ خبر: 43595233 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تبلیغات دقیقه ۹۰ شهردار سابق نیویورک به نفع بایدن

تهران – ایرنا – «مایکل بلومبرگ» شهردار سابق نیویورک به‌سرعت درحال سرمایه گذاری در تبلیغات در دو ایالت تگزاس و اوهایو به نفع «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست، امری که نشان از امیدواری وی به پیروزی بایدن در این دو ایالت و در مجموع در این دور از انتخابات آمریکا دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این میلیاردر آمریکایی تا حد زیادی در انتخابات سراسری آمریکا در ایالت فلوریدا متمرکز شده، اما نظرسنجی های خصوصی به دست آمده از وی از آسیب پذیری «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در این دو ایالت بزرگ قرمز رنگ حکایت دارد.

بلومبرگ در دقیقه ۹۰ در حال سرمایه گذاری در تبلیغاتی است تا موقعیت بایدن را در تگزاس و اوهایو تحکیم بخشد و در واقع نظر میلیون ها نفر را به تبلیغات تلویزیونی در دو ایالت قرمزی که از ترامپ در این انتخابات رو برمی گردانند، معطوف می کند.

انتظار می رود که هزینه تبلیغات این میلیاردر آمریکایی در دو ایالت تگزاس و اوهایو حدود ۱۵ میلیون دلار باشد.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی در این مورد نوشت: تصمیم بلومبرگ منعکس کننده این مساله است که چشم انداز انتخاباتی آمریکا در ماه های آخر رقابت ریاست جمهوری تا چد حد تغییر یافته، نظر به اینکه مدیریت ضعیف ترامپ بر بحران کرونا از محبوبیت وی کاسته و گروهایی چون زنان و ساکنان حومه شهرها را از خود رانده است.

ستاد انتخاباتی بایدن مدتی است که اوهایو را به عنوان یک میدان نبرد رقابتی تلقی می کند، حتی با وجودی که ترامپ در سال ۲۰۱۶ در این ایالت با اختلاف زیادی پیروز شد.

قرار است «کامالا هریس» معاون بایدن در صورت پیروزی وی در انتخابات، روز جمعه از این ایالت دیدن کند.

«هووارد ولفسان» یکی از نزدیکترین مشاوران بلومبرگ گفت که شهردار سابق نیویورک به تازگی خواسته است با برگزاری نظرسنجی مشخص کند که آیا ترامپ نقطه ضعف های غیرمنتظره ای دارد که بتوان از آن بهره برداری کرد.

تا این لحظه، فعالیت های انتخاباتی بلومبرگ بر ایالت فلوریدا متمرکز بوده و وی وعده داده است در این ایالت یکصد میلیون دلار در حمایت از بایدن هزینه کند.

چنانچه اوهایو یا تگزاس به ستون دموکرات ها بپیوندند، این مساله نه تنها شکست ترامپ بلکه این شکست را با اختلافی بزرگ نمایان می کند.

این دو ایالت ۵۶ الکترال کالج دارد و ترامپ هرگز نمی تواند راه به پیروزی برد مگر آنکه برد در این دو ایالت را تضمین کند.

ستاد انتخاباتی ترامپ احتمال چرخش تگزاس به اردوگاه دموکرات ها را رد کرده و «ریک پری» وزیر سابق انرژی آمریکا و فرماندار تگزاس گفته است که این ایالت، میدان نبرد نیست. اما جمهوریخواهان دیگر هشدار داده اند که ایالت تگزاس می تواند ایالتی رقابتی باشد.

نتایج یک نظرسنجی که روز دوشنبه در نیویورک تایمز منتشر شد، نشان داد که ترامپ با اندک اختلافی از بایدن در تگزاس پیشی گرفته و ۴۷ درصد آرا را در برابر ۴۳ درصد آرا رقیب دموکرات خود به دست آورده است.

درهمین حال، این اولین بار نیست که بلومبرگ از ثروت شخصی هنگفت خود برای قمار روی سرمایه گذاری در عرصه سیاسی استفاده می کند. در انتخابات میان دوره ای ۲۰۱۸ کنگره نیز مشاوران بلومبرگ آخرین دور نظرسنجی ها را انجام دادند تا ببینند آیا رقابت قابل بردی برای دموکرات ها وجود دارد یا نه.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۳ نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شود تا در جریان آن سرنوشت چهل و ششمین مستاجر کاخ سفید مشخص شود.

نظر شما