شناسهٔ خبر: 43592702 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فردا؛

بررسي اصلاح نحوه بررسي طرحهاو لوايح

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: موادی از آیین نامه داخلی مربوط به نحوه بررسی طرح‌ها و لوایح فردا در صحن علنی بررسی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، آقای محمد حسین فرهنگی با اشاره به تصویب درخواست کمیسیون تدوین آیین نامه برای اولویت دار شدن یکی از طرح‌ها افزود: بر اساس ماده 100 آیین نامه داخلی مجلس در صورتی که 50 نفر از نمایندگان تقاضای اولویت دار شدن طرح‌ها یا لوایح را امضاء کنند، پس از صحبت‌های پیشنهاد دهنده، یک نفر مخالف و یک نفر موافق نیز نظرات خود را بیان می‌کنند سپس رای گیری انجام می‌شود و در صورت موافقت نمایندگان، آن طرح یا لایحه همان جلسه یا جلسه بعد به بحث گذاشته می‌شود.
وی ادامه داد: موضوع اصلاح موادی از آیین نامه داخلی در حوزه قانونگذاری با هدف پخته‌تر شدن طرح‌ها و لوایح ارسالی به صحن است تا از این پس کمتر شاهد برگشت آن‌ها به کمیسیون‌های تخصصی باشیم.
اقای فرهنگی افزود: صحبت این است تا جایی که امکان دارد این طرح دو شوری باشد البته به نظر بنده در برخی از موارد که محتوا کوتاه و روشن است و نیازی به بررسی ندارد، به صورت یک شوری مطرح شود، باید دید مجلس چقدر همراهی می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: فردا در صحن مجلس اصلاحی موادی از آیین نامه داخلی مجلس مطرح می‌شود و بحث درباره غنای محتوای طرح‌ها و لوایح است تا بعد از بررسی به صورت کارشناسی، در اختیار صحن قرار گیرد.

نظر شما