شناسهٔ خبر: 43589497 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

انتقاد هاشمی از بی‌توجهی ستاد مقابله با کرونا به پیشنهادات شورا

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شرایطی که شیوع کرونا شدت گرفته، دولت اقتصاد را بر بهداشت و سلامت مردم ترجیح داده است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران با انتقاد از عملکرد ستاد مبارزه با کرونا در تهران اظهار کرد: هفته گذشته بنده پیشنهادی را مبنی بر تعطیلی کامل دو هفته‌ای تهران مطرح کردم که این ستاد اصلاً عنایتی به این پیشنهاد نکرد و از این اتفاق متأسفم.

وی با اشاره به اینکه در شرایطی که شیوع کرونا شدت گرفته است دولت اقتصاد را بر بهداشت و سلامت مردم ترجیح داده است، افزود: چنانچه اقتصاد وضعیت بهتری داشت قاعدتاً دولت به سلامت و بهداشت مردم در این شرایط به‌طور ویژه‌تری عنایت می‌کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جزئیات جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: یک فوریت لایحه امروز شهرداری مربوط به ارائه تخفیف به مستأجران شهرداری به تصویب رسید، اکنون بیش از هشت ماه است که مشکل کرونا را داریم و در برخی جاها غرفه داران مستأجر شهرداری دچار ضرر و زیان شدند و درخواست جبران این ضرر را داشتند. برای مثال در هر ایستگاه مترو تعدادی غرفه وجود دارد و براساس دو میلیون مسافر در روز ارزیابی و اجاره داده شده است اما الان تعداد سفرها کم شده و غرفه داران مدعی ضرر و زیان شده‌اند.

وی اضافه کرد: در جاهای دیگر نیز چنین اتفاقی رخ داده است. کم کم بین این گروه و شهرداری که تعداد آنها هم زیاد است اختلافات شدیدی ایجاد می‌شود و تصمیم‌گیری سخت شده است و برای همین این موضوع را در شورای شهر به بحث گذاشتند تا اگر می‌شود و لازم است تخفیف ارائه شود تا هم ضرر و زیان آنها کمتر شود و هم بتوانند کار خود را ادامه دهند.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره خصوصی سازی تردد کوچه‌های بن‌بست و اخذ پول از شهروندان برای ورود به این کوچه‌ها گفت: این مساله را که می‌گوئید حتماً تعداد آنها خیلی کم است. بیشتر جنبه امنیتی دارد و شرکت‌هایی هستند که وظیفه امنیت را به صورت خصوصی برقرار می‌کنند و فکر کنم از طرف سیستم انتظامی کشور این اجازه داده شده است و باید دستورالعمل این کار را جدی‌تر کنند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: این موارد باید احصا شود و با موارد تخلف آن برخورد شود و عمدتاً نیز باید از طریق نیروی انتظامی ورود کنند. خود شهرداری تهران هم می‌تواند ورود کند و اگر کسی شکایتی کرد، مسئولین منطقه، محله و ناحیه رسیدگی کنند و اجازه ندهند چنین اتفاقی رخ بدهد.

نظر شما