شناسهٔ خبر: 43587774 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رشد ۵۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی در استان زنجان

پریسا یوسفی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در نیمه اول امسال، سرمایه‌گذاری صنعتی استان ۵۰۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: میزان سرمایه‌گذاری صنعتی استان در شش ماهه نخست امسال‌ نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۵۰۰ درصد رشد برخوردار بوده است.

وی افزود: بر اساس پروانه‌های بهره‌برداری صادره، طی نیمه نخست امسال ۹۴۵۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان انجام ‌شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته که بالغ بر ۱۵۵۴ میلیارد ریال بوده، حاکی از رشد ۵ برابری سرمایه‌گذاری صنعتی محقق شده استان طی شش ماه ابتدای سال است.

این مسئول در رابطه با تعداد واحدهای راه‌اندازی شده در این مدت، ادامه داد: ۷۶ واحد صنعتی در نیمه نخست امسال وارد چرخه تولید استان شده که با راه‌اندازی این واحدهای صنعتی در استان، زمینه اشتغال برای حدود ۱۶۰۰ نفر فراهم شده که از این تعداد ۴۲ واحد در شهرستان زنجان و ۱۷ واحد صنعتی در شهرستان ابهر به بهره‌برداری رسیده است.

فغفوری تصریح کرد: در ابتدای سال ۹۳ به میزان ۲۵۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری صنعتی استان بود که با به بهره‌برداری رسیدن واحدهای جدید در سال‌های اخیر، این میزان به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده و با افتتاح‌های آتی این شاخص از مرز ۱۵ هزار میلیارد تومان خواهد گذشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، خاطرنشان کرد: استان در گذشته رتبه ۱۸ را در رتبه‌بندی حجم ‌سرمایه‌گذاری داشت که حال این مهم به رتبه ۱۲ رسیده و نشان از آن دارد که توسعه استان بر محور توسعه صنعتی بوده و استان توانسته زنجیره تولید را در بخش نساجی، فولاد و سنگ‌های تزئینی تکمیل کند.

انتهای پیام

نظر شما