شناسهٔ خبر: 43582199 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

170 مگاوات ظرفيت واحد دوم نيروگاه قشم وارد مدار مي‌شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر گفت: واحددوم نیروگاه تولید برق 500 مگاواتی قشم با ظرفیت 170 مگاوات هشتم ابان افتتاح می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، سید فرید الدین معصومی دیروز در نشستی خبری با اشاره به این که واحد دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی قشم را رییس جمهور به صورت ویدیو کنفرانسی افتتاح می‌کند افزود: ظرفیت واحد نخست این نیروگاه 170 مگاوات است که در مردادماه امسال افتتاح شد با فعالیت واحد دوم این طرح، توان تولید نیروگاه به 340 مگاوات برق می‌رسد.
وی افزود: پیشرفت فیزیکی کل نیروگاه 60 درصد است، اما پیشرفت فیزیکی واحد‌های گازی 99 درصد است و واحد بخار این نیروگاه نیز نیمه دوم سال 1400 وارد مدار خواهد شد.
معصومی تصریح کرد: این نیروگاه سیکل ترکیبی در سه مرحله با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با هدف ظرفیت تولید روزانه 500 مگاوات برق در حال اجراست.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر با بیان نیاز جزیره قشم به برق در ایام تابستان بین 280 تا 300 مگاوات است ومیزان مصرف در سایر ماه‌های سال بین 80 تا 100 مگاوات برآورد می‌شود گفت: ظرفیت تولید برق در این جزیره در تابستان 80 مگاوات و در زمستان حدود 40 مگاوات بود که با بهره برداری از دو واحد گازی نیروگاه قشم، ظرفیت صادرات برق به استان هرمزگان نیز به وجود آمده است.
معصومی افزود: دومین واحد گازی این نیروگاه 28 شهریور به شبکه سراسری متصل شد و پنج شنبه هشتم آبان به طور رسمی افتتاح می‌شود.
وی به فرایند تبدیل پست نیروگاه قشم از AIS به GIS با درخواست وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: پس از آنکه این تبدیل انجام گرفت و پست GIS آماده راه اندازی شد، اما شرکت چینی اعلام کرد به دلیل شرایط کرونا امکان حضور در ایران را ندارد براین اساس و با قبول خطرپذیری 18 میلیون دلاری کار راه اندازی آن به دست متخصصان داخلی با موفقیت انجام شد.
معصومی نیاز سوخت گاز نیروگاه قشم را 100 هزار مترمکعب در ساعت عنوان کرد و گفت: وزارت نیرو متعهد شده بود که این میزان گاز را برای سوخت نیروگاه تأمین کند که در حال حاضر 50 هزار مترمکعب در ساعت گاز برای نیروگاه تأمین شده و انتظار می‌رود که وزارت نیرو بقیه نیاز نیروگاه قشم را نیز با همکاری منطقه آزاد قشم، تأمین کند.
وی اضافه کرد: اجرای این طرح برای 410 نفر اشتغال ایجاد کرده و در زمان بهره‌برداری کامل نیز 100 فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

نظر شما