شناسهٔ خبر: 43543110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قرارگاه رصد بیماری کرونا در استانداری کرمان تشکیل شود/آلودگی بسیار بالای استان

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر راه‌اندازی قرارگاه رصد بیماری کرونا، این قرارگاه بهتر است در استانداری تشکیل شود و تصمیم‌هایی که در این قرارگاه انجام می‌شود بر اساس وضعیت این بیماری در استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، قاسم جان‌بابایی شنبه شب در سفر به استان کرمان و در جمع مدیران این استانر اظهار داشت: روند بیماری کرونا در استان کرمان نگران کننده است.

وی افزود: بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند؛ از نظر وضعیت بیماری به مراتب بدتر و بد حال‌تر از پیک اول و دوم این بیماری در این استان است و بیشتر بیماران مراجعه کننده نیاز به خدمات تنفسی دارند و تعداد افراد زیر ۵۰ سال بد حال مراجعه کننده به مراکز درمانی در استان کرمان در حال افزایش است.

معاون درمان وزیر بهداشت عنوان کرد: آلودگی استان کرمان از نظر بیماری کووید ۱۹ بسیار بالاست و ۶۵ درصد تست های سرپایی که انجام می‌شود مثبت است و مردم به دلیل هراسی که از این بیماری دارند دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

جان‌بابایی تصریح کرد: دسترسی به خدمات درمانی به دلیل پهناور بودن استان کرمان  آسان نیست و این استان از نظر  امکانات زیرساختی در حوزه سلامت از نظر میزان تخت‌های بیمارستانی و امکانات بهداشتی درمانی دارای کمبودهایی است و کرمان جزو استان‌هایی است که کرونا می‌تواند برایش دردسر ایجاد کند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع این بیماری در استان کرمان با تدابیر خوب انجام شده شرایط به گونه‌ای رقم خورد که افراد بیمار بتوانند از خدمات بستری صحیح استفاده کنند و تاکنون میزان فوتی استان نسبت به جمعیت زیر میانگین کشوری بود.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: اکنون روند رو به افزایشی از این بیماری در شهرهای کرمان، سیرجان و رفسنجان داریم که نگران کننده است و علت آن هم به رفتار های اجتماعی مردم، برگزاری مراسم و تجمعات، عدم فاصله‌گذاری و حضور کارگران فصلی در استان برمی‌گردد.

جان‌بابایی اظهار کرد: این دوره باید شکسته شود و مردم کرمان  با تصمیم استانداری باید این سیکل را بشکنند؛ اگر می‌خواهند مراسمی برگزار شود حتما با پروتکل‌های بهداشتی و با حداقل افراد باشد.

وی بیان داشت: در ادارات استان نیز بهتر است روند کاهش مراجعه کننده را داشته باشیم و همچنین کارکنان از دور کاری استفاده کنند.

جان‌بابایی افزود: توصیه می‌کنیم افرادی که علائم بیماری داشتند به اشتباه به حساب بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی نگذارند و اجازه ندهند تا با حال بدتری به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: اولویت اول مردم باید حضور  در مراکز بهداشتی و درمانی باشد و این مراکز این امتیاز را دارند علاوه بر ثبت اطلاعات در سامانه نمونه‌برداری، در صورت مثبت شدن تست، توصیه به قرنطینه انجام می‌شود.

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد: با توجه به اینکه زیرساخت‌های درمانی در همه جای کشور محدود است و در استان کرمان این شرایط سخت‌تر است، با هماهنگی استاندار کرمان اگر ظرفیت تخت.های بیمارستانی اجازه ندهد، مراکز اقامتگاهی راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر راه‌اندازی قرارگاه رصد بیماری کرونا، این قرارگاه بهتر است در استانداری تشکیل شود و تصمیم‌هایی که در این قرارگاه انجام می‌شود بر اساس وضعیت این بیماری در استان است.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق/خ

نظر شما