شناسهٔ خبر: 43520744 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

ارزش سهام عدالت یک میلیونی و 500 هزار تومانی در سامانه استعلام| امروز جمعه 2 آبان ۹۹

قیمت روز سهام عدالت در پایان معاملات این هفته و منتهی به جمعه 2 آبان کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر قیمت روز سهام عدالت  در پایان این هفته در روز جمعه 2 آبان را در ادامه بخوانید. ارز سهام عدالت 500 هزار تومانی به 13 میلیون و 279 هزار تومان رسید. در این صورت ارزش 60 درصد سهام عدالت 500 هزار تومانی به 7 میلیون و 900 هزار تومان و ارزش 30 درصد قابل فروش سهام عدالت به 3 میلیون و 900 هزار تومان می رسد.

همچنین ارزش سهام عدالت یک میلیون تومان نیز به بیش از 26 میلیون تومان رسیده است که ارزش 60 درصد قابل فروش ان  15 میلیون و 600 و ارزش 30 درصد قابل فروش آن 7 میلیون و 800 هزار تومان اعلام شده است.

قیمت روز سهام عدالت

عملکرد هفتگی سهام عدالت / کاهش ارزش برگه‌های سهام عدالت رکورد زد!

 

با شروع معاملات این هفته از بازار سهام ارزش سهام عدالت حدود 15 میلیون تومان بود اما در پایان معاملات این هفته ارزش این سبد با افت حدود یک میلیون و 800 هزار تومانی به 13 میلیون و 279 هزار تومان رسید.

 

همانطور که در تمام روزهای این هفته شاخص کل بازار سهام روندی نزولی داشت ارزش سهام عدالت نیز مدام کاهش یافت، اما در روز دوشتبه  بیشترین ریزش خود یعنی بیش از 4 درصد را تجربه کرد و حدود 600 هزار تومان در یک روز افت کرد.

 

روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه نیز ارزش سهام عدالت حدود 3 درصد در هر روز ریزش داشت.

 

قیمت سهام عدالت

روند نزولی شاخص کل بازار سهام که به نظر می‌رسد به دلیل جو هیجانی باشد اصلی‌ترین دلیل ریزش سبد سهام عدالت بود و از طرفی نیز سهم‌های سبد سهام عدالت در این هفته ریزش شدید داشتند.

 

ارزش سهام عدالت در حالی به 13 میلیون تومان رسیده است که در دوره قبل از اصلاح بازار سهام ارزش این سبد چیزی حدود 21 میلیون تومان بود و قرار بود پشتوانه‌ای برای مردم باشد، همچنین این ریزش قیمت در حالی است که کسانی که سهام عدالت خود را فروختند نیز از بدحسابی و واریز دیرهنگام پول سهام عدالت خود شاکی هستند و بعضا کسانی نیز تا 2 ماه هیچ واریزی نداشتند.

 

به نظر می‌رسد فعلا ارزش سهام عدالت در همین حوالی نوسان داشته باشد زیرا پیش‌بینی می‌شود فعلا شاخص کل بازار سهام در محدود یک میلیون و 400 هزار واحد در نوسان است.

 

دارندگان سهام‌ عدالت با روش غیرمستقیم در مجمع عمومی ثبت‌نام کنند

«امیرحمزه حیدریان» روز یکشنبه در نشست خبری با موضوع چگونگی برگزاری مجمع عمومی و انتخاب اعضای هیات مدیره جدید شرکت سرمایه‌گذاری استان با نماد «وسکرشا»، افزود: ۶۷۰ هزار نفر از دارندگان سهام عدالت استان روش غیرمستقیم برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند که سود و زیان سهام عدالت آنها به تصمیم اعضای هیات مدیره شرکت بستگی دارد.

 

او تشریح کرد:  این اعضای هیات مدیره شرکت هستند که تصمیم می‌گیرند که سود سالیانه سهامداران بین آنها توزیع کنند و یا در معاملات بورس و دیگر معاملات اقتصادی سرمایه‌گذاری کنند تا سود بیشتر گیر سهامداران بیاید، بنابراین انتخاب هیات مدیره با تجربه، صلاحیت‌دار و قوی به سود همه سهامداران است لذا سهامداران عدالت که روش غیر مستقیم انتخاب کرده‌اند، نسبت به ثبت نام و مشارکت در مجمع عمومی شرکت برای برگزیدن هیات مدیره حساسیت و جدیت داشته باشند.

ارزش سهام عدالت

وی توضیح داد: افراد به سامانه "ستان" اداره کل امور اقتصادی و دارایی مراجعه و نسبت به دریافت کد احزار هویت برای شرکت مجمع عمومی که به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویژه کرونا به صورت برخط و الکترونیکی برگزار می‌شود، ثبت‌نام کنند.

 

او، شرکت سرمایه‌گذاری مدیریت سهام عدالت هر استان را از دیگر استان‌ها جدا دانست و گفت: ارزش افزوده سود و زیان هر استان به نحوی به تصمیم‌گیری هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری آن استان بستگی دارد.

 

انتخاب هفت نفر برای هیات مدیره شرکت‌های استانی

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود، تعداد اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استانی را هفت نفر شامل پنج نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی‌البدل عنوان کرد.

 

حیدریان شرکت برای عضویت هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استانی به شرط داشتن صلاحیت را برای عموم آزاد دانست، یعنی شخصی که سهام عدالت هم نداشته باشد اما صلاحیت این کار را داشته باشد می‌تواند برای عضویت در هیات مدیره شرکت کند.

 

او تشریح کرد: عضو هیات مدیره شرکت باید مدرک تحصیلی لیسانس به بالا داشته باشد، کارمند نباشد، حتی اعضای هیات علمی دانشگاه‌های دولتی که از دولت حقوق می‌گیرند، نمی‌توانند عضو هیات مدیره شوند و افراد بعد از عضو هیات مدیره باید حتما یکی از نمادهای سهام عدالت را خریداری کنند، تا خودشان نیز در ضرر و سود تصمیم‌گیری‌ها خودشان ذی‌نفع باشند.

جمعه 2 آبان ۹۹

حیدریان اضافه کرد: افراد برحسب تجربه فعالیت کاری (آشنایی با بورس)، مدرک تحصیلی مرتبط مانند حسابداری، بانک‌داری، ریاضی و آمار، مالی و سرمایه‌گذاری، مدارج دانشگاهی برای تایید صلاحیت امتیاز می‌گیرند و مصاحبه با آنها جهت تایید صلاحیت از تهران گرفته می‌شود و استان هیچی دخالت ندارد.

 

این مقام مسئوول توضیح داد: انتخاب اعضای هیات مدیره جدید شرکت سرمایه‌گذاری استان به مشارکت دو سوم سهامداران عدالت (روش غیرمستقیم) برای بار اول در مجمع عمومی بستگی دارد، تا صحت آن تایید شود، اما بار دوم سقفی برای تعداد شرکت‌کنندگان لحاظ نشده و اعضا با هر تعداد شرکت‌کننده انتخاب می‌شوند.

 

 ۶۰۰ هزار نفر در استان کد بورسی دارند

 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در بخش پایانی سخنان خود گفت: اکنون ۶۰۰ هزار نفر در استان کد بورسی دارند که ۷۰ هزار نفر آنها سهام عدالت به روش غیر مستقیم انتخاب کرده‌اند.

 

حیدریان تعداد سهامداران عدالت که روش مستقیم برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند ۷۶۰ هزار نفر اعلام کرد که مدیریت سهام عدالت را خودشان برعهده دارند.

 

وی در خصوص اینکه چرا افرادی که سهام عدالت خود را فروخته‌اند اما مبلغ سهام به صورت تدریجی و در طول زمان به حساب آنها واریز می‌شود، گفت: سهام عدالت هر فرد مجموعه‌ای از ۳۶ نماد بورسی مانند فولاد خوزستان، بانک‌ها و سایر شرکت‌ها که زمان فروش سهام عدالت برخی از نمادها متوقف است یا کسی خریدار سهام نیست به همین خاطر مبلغ سهام به تدریج به حساب آنها واریز می‌‍شود.

حیدریان بر اطلاع‌رسانی در خصوص انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت استانی تاکید کرد و گفت: بسیار مهم است مردم بدانند و انتخاب کنند که سرنوشت سهام عدالت خود را به دست چه کسانی بسپارند.

 

او در پایان ارزش سهام عدالت و مجموعه نمادهای بورسی که در آن است را بسیار با ارزش دانست و از سهامداران سهام عدالت که روش غیرمستقیم انتخاب کرده‌اند خواست حتما برای شرکت در انتخابات مجمع عمومی که به صورت الکترونیکی و برخط برگزار می‌شود، شرکت کنند.

 

نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه (وسکرشا) برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌ها در تاریخ ۱۳۹۹/۰۷/۱۲ پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، به عنوان پانصد و هفتاد و یکمین شرکت در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران گروه سرمایه‌گذاری‌ها و بخش سایر واسطه‌گری‌های مالی در نماد وسکرشا آماده انجام معامله خواهد بود.

 

لازم به ذکر است سرمایه شرکت مذکور ۸۵هزار و ۶۸۹میلیارد ریال است.

 

نظر شما