شناسهٔ خبر: 43507636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تنها کشتارگاه مرغ ایلام تعطیل شد/ عدم حمایت، ۸۸ کارگر کشتارگاه مرغ مانشت را خانه نشین کرد

در پی بی‌اعتنایی و بی‌خیالی مسوولین ارشد استان به کمبود مرغ و مشکلات مربوط به آن، تنها کشتارگاه مرغ ایلام نیز تعطیل شد و 88 کارگر هم از کار بی‌کار شدند این در حالی است که مسوولین همچنان چاره‌ای برای حل مشکلات ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، کمبود مرغ در بازار ایلام مهمترین دغدغه مردم این استان مرزی محسوب می‌شود، در حال حاضر با کمبود مرغ در سطح فروشگاه‌های عرضه مواجه هستیم و همچنین هر کیلو مرغ به قیمت ۲۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

مسوولان ارشد ایلام که مانند همیشه به موضوع معیشت و تامین کالاهای اساسی مردم بی‌تفاوت هستند، فقط به دنبال انتشار اخبار نه چندان واقعی از اشتغال و کاهش آمار بیکاران هستند؛ گویا در خواب پاییزی به سر می‌برند و از خانه نشین شدن ۸۸ کارگر کشتارگاه مرغ مانشت خبر ندارند.

مرغ ایلام از استان‌های همجوار تامین می‌شود !

عزیز قیصوری رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: به دلیل مشکلات عدیده از جمله قیمت گذاری مرغ و بالا بودن مالیات، تنها کشتارگاه مرغ ایلام تعطیل شده است.

وی افزود: برای رفع مشکلات کشتارگاه تلاش‌های بسیاری صورت پذیرفت اما نتیجه آن تعطیلی و خانه نشینی کارگران شد.

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران ایلام اظهار داشت: در این مکان تولیدی ۸۸ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۱٠٠ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار بودند که متاسفانه هم اکنون بیکار و جهت دریافت بیمه بیکاری به اداره کار و رفاه اجتماعی استان معرفی شده‌اند.

قیصوری ادامه داد: در حال حاضر مرغی از این کشتارگاه عرضه نمی‌شود و مرغ ایلام از استان‌های همجوار تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی که مهمترین دغدغه مردم و جوانان اشتغال است تعطیلی کشتارگاه به آمار بیکاران استان افزوده است.

گفتنی است، بسیاری از کارگران این کشتارگاه از قشر ضعیف جامعه هستند و برای تامین مایحتاج زندگی خود و خانواده با مشکلات اقتصادی مواجه شده‌اند؛ بی‌توجهی مسوولان همواره بر مشکلات این قشر از جامعه افزوده که می‌طلبد در این راستا چاره اندیشی شود.

لازم به ذکر است، کشتاره مرغ مانشت در سال 84 راه اندازی، سال 97 تعطیل و مجددا راه اندازی شد که هم اکنون تعطیل است.

انتهای پیام/ 970821

نظر شما