شناسهٔ خبر: 43500489 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

درخواست گروه‌های سیاسی بحرینی برای لغو توافق سازش با اسرائیل/ دیدار محرمانه مقام ارشد آمریکایی با نماینده رئیس‌جمهوری ونزوئلا/ اعلام آمادگی ترکیه برای اعزام نیروی نظامی به آذربایجان

درخواست گروه‌های سیاسی بحرینی برای لغو توافق سازش با اسرائیل، دیدار محرمانه مقام ارشد آمریکایی با نماینده رئیس‌جمهوری ونزوئلا و اعلام آمادگی ترکیه برای اعزام نیروی نظامی به آذربایجان مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شامگاه چهارشنبه گفت که موج جدید خشونت‌ها در افغانستان می‌تواند روند مذاکرات صلح را از مسیر خود خارج کند.

- دو منبع امنیتی اتحادیه اروپا اعلام کردند که مذاکره‌کنندگان این بلوک بنا دارند به لندن رفته و مذاکرات پسابرگزیت با بریتانیا را از سر بگیرند.

- یکی از شرکت‌کنندگان در آزمایش‌های ملی واکسن ضد کرونا تهیه شده توسط دانشگاه آکسفورد و شرکت داروسازی بریتانیایی سوئدی «آسترا زنیکا» در برزیل جان خود را از دست داد. 

- معاون رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که کشورش آماده است در صورت تقاضای دولت جمهوری آذربایجان، به این کشور نیروی نظامی اعزام کند.

- مدیر اطلاعات ملی آمریکا با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، بار دیگر ایران را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده متهم کرد.

- رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از رویکردهای رئیس‌جمهوری فعلی این کشور انتقاد کرده و وی را «دیوانه» خواند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی انتخاباتی خود در ایالت کارولینای شمالی، بار دیگر خیال‌پردازی‌های خود را تکرار کرده و مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات، اولین تماس را از ایران دریافت خواهد کرد.

- مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا و سفیر پیشین این کشور در آلمان، مذاکراتی محرمانه در مکزیک با یکی از مقام‌های نزدیک به رئیس‌جمهوری ونزوئلا داشته است.

-  گروه‌های سیاسی بحرین طی بیانیه‌‌ای مشترک بر مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

- وزیر خارجه آمریکا بار دیگر به تهدید علیه ایران پرداخت.

- وزارت خارجه جمهوری خودخوانده قره‌باغ اعلام کرد که نیروهای مسلح آذربایجان چند نقطه مسکونی در قره‌باغ را گلوله‌باران کردند.

- نخست‌وزیر تایلند امروز -پنجشنبه- وضعیت فوق‌العاده در بانکوک را لغو کرد.

 

نظر شما