شناسهٔ خبر: 43650761 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

توافق باکو و ارمنستان بر سر هدف قرار ندادن غیرنظامیان/ افزایش شمار شرکت‌کنندگان در رای‌گیری زودهنگام در آمریکا/ رسیدن تعداد کشته‌ها زمین‌لرزه یونان و ترکیه به ۲۳ نفر

توافق باکو و ارمنستان بر سر هدف قرار ندادن غیرنظامیان، افزایش شمار شرکت‌کنندگان در رای‌گیری زودهنگام در آمریکا و رسیدن تعداد کشته‌ها زمین‌لرزه یونان و ترکیه به ۲۳ نفر از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، دبیرکل حزب‌الله لبنان جمعه‌شب به مناسبت میلاد رسول اکرم (ص) درباره تحولات منطقه و جهان سخنرانی کرد.

- شمار کشته‌های زمین‌لرزه قدرتمند روز جمعه در ترکیه و یونان به ۲۳ نفر رسید.

- آمارهای جدید حاکی از آن است که بیش از ۸۵ میلیون آمریکایی تاکنون در قالب انتخابات پیش از موعد، رای خود را به صندوق‌ها انداخته‌اند.

- جمهوری آذربایجان و ارمنستان توافق کردند که به طور عمدی غیرنظامیان را هدف قرار نداده و برای تبادل اسرا و اجساد کشته‌های درگیری‌های قره‌باغ اقدام کنند.

- دستیار رئیس‌جمهوری آذربایجان با تقدیر از نقش ایران برای حل و فصل مناقشه قره‌باغ، سفر اخیر معاون سیاسی وزیر خارجه ایران به باکو را مفید و نتیجه‌بخش خواند.

- رسانه‌های آمریکایی از دیدار رئیس‌جمهوری این کشور با سربازان نیروی ویژه‌ای که در حمله برای کشتن سرکرده سابق داعش شرکت داشتند، خبر دادند.

- منطقه کردستان عراق از توقف صادرات نفت از این منطقه در پی حمله به خط لوله صادرات نفت آن خبر داد.

- مقام‌های پلیس فدرال آمریکا و وزارت امنیت داخلی این کشور طی بیانیه مشترکی مدعی شدند که هکرهای ایرانی عامل ارسال موجی از ایمیل‌های تهدید آمیز برای هزاران آمریکایی هستند.

 

نظر شما