شناسهٔ خبر: 43499550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

خیرین زنجانی هشت میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند

زنجان-جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان،گفت: خیرین زنجانی تاکنون مشارکت‌های خیرین زنجانی هشت میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مقتدا شعوری شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، به کمک‌های مردمی به حوزه سلامت از زمان شیوع کرونا تاکنون اشاره کرد و گفت: از اسفند سال گذشته با توجه به برنامه‌ریزی مناسبی که انجام گرفت، کرونا در زنجان نسبت به استان‌های دیگر کشور دیرتر شیوع پیدا کرد.

وی اظهار کرد: از جمله راهکارهای جلوگیری از ترس و نگرانی افراد از کرونا را دریافت اطلاعات صحیح است.

شعوری افزود: مخاطبان برای کسب اطلاعات مورد نیاز از کانال‌های موثق و مورد اعتماد از جمله صدا و سیما و دانشگاه‌های علوم پزشکی دریافت کنند و به شایعات توجه نکنند.

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با بیان اینکه خیرین زنجانی تاکنون هشت میلیارد تومان کمک‌های مادی و تجهیزاتی به دانشگاه علوم پزشکی داشتند، گفت: تاکنون دستگاه‌های مورد نیاز شامل دستگاه اکسیژن ساز و ونتیلاتور مورد نیاز مراکز بیمارستانی خریداری و در اختیار مراکز درمانی استان قرار گرفته است.

شعوری با بیان اینکه در روزهای کرونایی بخش‌های جدید با مشارکت خیر زنجانی، «محمدحسین دیانتی» بخش آنکولوژی اطفال بیمارستان آیت‌الله موسوی، راه اندازی شد، ابراز داشت: شهروندان و خیرین به صورت عملیاتی، حضوری و مادی کمک‌های زیادی کردند.

وی با بیان اینکه پویش نذر سلامت با هدف تجهیز زیرساخت‌های سلامت با انفاق کریمانه و ایثار عاشورایی در این استان نیز راه ندازی شده است، افزود: این طرح با استقبال خوب مردم روبه رو شده است.

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، تاکید کرد: باید زیرساخت‌های لازم برای خدمت‌رسانی مطلوب به هم استانی‌ها فراهم و با جدیت تداوم پیدا کند.

شعوری افزود: با مشارکت خیرین حوزه سلامت استان این واحد دانشگاهی توانست بخش‌هایی جدید را در بیمارستان‌های استان با هدف کنترل بیماری منحوس کرونا و جلوگیری از کمبودهای احتمالی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: در صورت نبود زیرساخت‌های لازم خدمت رسانی به کرونایی ها کاهش می‌یابد که می‌تواند افزایش فوتی‌ها را به همراه داشته باشد.

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ابراز داشت: تنها قطع بیماری کرونا مشارمت مردم است و در این میان مسؤولان استانی به ویژه متولیان سلامت در استان خواستار مشارکت روز افزون مردم هستند.

نظر شما