شناسهٔ خبر: 43498787 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشارکت‌های خیرین زنجانی در حوزه سلامت به هشت میلیارد تومان رسید

زنجان - ایرنا - جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در امور اجتماعی گفت: خیرین زنجانی تاکنون بیش از هشت میلیارد تومان کمک‌های مادی و تجهیزاتی به دانشگاه علوم پزشکی کردند که کمک‌های مادی تبدیل به خرید دستگاه‌های مورد نیاز ازجمله دستگاه اکسیژن ساز و ونتیلاتور مورد نیاز مراکز بیمارستانی استان شده است.

صاحب‌خبر -

دکتر مقتدا شعوری شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به کمک‌های مردمی به حوزه سلامت از زمان شیوع کرونا تاکنون افزود: از اسفند سال گذشته با توجه به برنامه‌ریزی مناسبی که انجام گرفت، کرونا در زنجان نسبت به استان‌های دیگر کشور دیرتر شیوع پیدا کرد که در این راستا شهروندان و خیرین به صورت عملیاتی، حضوری و مادی کمک‌های شایانی کردند.

این مسؤول ادامه داد: پویش نذر سلامت با هدف تجهیز زیرساخت‌های سلامت با انفاق کریمانه و ایثار عاشورایی در این استان نیز راه ندازی و خوشبختانه با استقبال مردم روبه رو شده است و اگر بتوان آن را نهادینه کرد، زیرساخت‌های لازم برای خدمت‌رسانی مطلوب به هم استانی ها فراهم و با جدیت تداوم می یابد.

وی اظهار داشت: با مشارکت خیرین حوزه سلامت استان این واحد دانشگاهی توانست بخش هایی جدید را در بیمارستان های استان با هدف کنترل بیماری منحوس کرونا و جلوگیری از کمبودهای احتمالی ایجاد کند که اقدامی مهم محسوب می شود.

شعوری افزود: در کنار کمک به راه اندازی بخش های مختلف، برنامه علمیاتی نیز توسط امور اجتماعی دانشگاه تدوین شده که تلاش می شود مبتنی بر این مهم نیازها احصا و سپس با آمادگی کامل و مشارکت‌های مردمی در راستای تجهیز نیارهای بیمارستانی گام برداشته شود.

به گفته این مسؤول، در صورت نبود زیرساخت های لازم خدمت رسانی به کرونایی ها کاهش می یابد که می تواند افزایش فوتی ها را به همراه داشته باشد و به همین منظور از هم استانی ها درخواست می شود در شرایط پیک بیماری کمک حال علوم پزشکی استان باشند تا در خدمت رسانی خللی به وجود نیاید.

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در امور اجتماعی ادامه داد: همراهی مردم نقش مهم و اساسی در قطع زنجیره بیماری دارد و در این میان مسؤولان استانی به ویژه متولیان سلامت در استان خواستار مشارکت روز افزون تک تک افراد هستند تا مشکلات بوجود آمده ناشی از این بیماری کاهش یابد.

این مسؤول از جمله راهکارهای جلوگیری از ترس و نگرانی افراد از کرونا را دریافت اطلاعات صحیح عنوان کرد و گفت: مخاطبان برای کسب اطلاعات مورد نیاز از کانال های موثق و مورد اعتماد از جمله صدا و سیما و دانشگاه های علوم پزشکی دریافت کنند و به شایعات توجه نکنند.

وی اظهار داشت: بی خیالی عده ای در برابر این بیماری به دلیل بی مسؤولیتی است که  هم به خود و دیگران و هم به جامعه آسیب وارد می کنند و در این خصوص اجتناب از حضور در اجتماعات موجب کمک به سلامتی و قطع شیوع این بیماری و رهایی هر چه زودتر از  کرونا می شود.

شعوری خاطرنشان کرد: در روزهای کرونایی بخش‌های جدید با مشارکت  خیر زنجانی، " محمدحسین دیانتی  " بخش آنکولوژی اطفال بیمارستان آیت‌الله موسوی، راه اندازی شد.

نظر شما