شناسهٔ خبر: 43489488 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت سمنان خبر داد:

رشد ۱۱۰ درصدی اشتغال در معادن استان سمنان در سال ۹۹

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از رشد ۱۱۰ درصدی اشتغال در معادن استان در نیمه اول سال 99، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا، محمد فروهر در جلسه شورای معادن استان گفت: در شش ماه ابتدایی امسال، زمینه اشتغال ۱۴۵ نفر در بخش معادن استان فراهم شده که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته، ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: طی این مدت ۲۱ فقره پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن با سرمایه‌گذاری ۹۳ میلیارد ریال در این استان صادر شده است، که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال قبل از نظر تعداد ۵۰ درصد و از نظر سرمایه گذاری صورت گرفته ۵۳ درصد رشد را شاهد هستیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه در نیمه نخست امسال، ۴۸ فقره مجوز معدنی در استان صادر شده است افزود: از این تعداد مجوز، ۲۱ فقره پروانه بهره برداری، ۱۸ فقره پروانه اکتشاف و ۹ فقره گواهی کشف با هزینه عملیات اکتشاف بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال می باشد.

فروهر اضافه کرد:‌ استان سمنان با استخراج سالانه ۲۱ میلیون تن انواع مواد معدنی یک استان مستعد از نظر منابع معدنی از قبیل سیلیس، آهک، گچ، سولفات سدیم، نمک، منگنز، آهن، مس و غیره می باشد که ۶۲۶ معدن در استان دارای پروانه بهره برداری می باشند که بیش از ۵۸۰ میلیون تن ذخیر قطعی این معادن است.

نظر شما