شناسهٔ خبر: 43482178 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سلامت دستگاه قضایی بدون در نظر گرفتن سلامت مرتبطین با آن ممکن نیست

رییس کل دادگستری استان البرز سلامت دستگاه قضایی بدون در نظر گرفتن سلامت مرتبطین با آن از جمله وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری را غیرعملی دانست. کارشناسان وکیل‌آنلاین درباره تکلیف مالکیت در آپارتمانها از حیث مشاع بودن یا اختصاصی بودن ملک توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - حسین فاضلی هریکندی، رییس کل دادگستری استان البرز در دیدار رییس و هیئت مدیره جدید کانون وکلای دادگستری البرز، جامعه وکالت را کمک دستگاه قضایی در احقاق حق معرفی کرد و گفت: با اعتقاد به اینکه وکیل و قاضی دو بال فرشته عدالت هستند دادگستری استان البرز، وکلا را همواره با نگاه مثبت و در کنار خود دیده است.

رییس کل دادگستری استان البرز افزود: در نوع نگاه کلی دادگستری استان البرز برخی انحرافات و اشتباهات که جزء کوچکی از جامعه بزرگ وکلا هستند تاثیری ندارد و همواره تعامل و همکاری در چارچوب‌های قانونی مورد تاکیده بوده است.

وی با اشاره به تصویب و ابلاغ بیش از ۷۰ دستورالعمل، بخشنامه و آیین نامه از زمان انتصاب آیت الله رییسی گفت: بسیاری از دستورالعمل‌های ابلاغی جزء تکالیف قانونی قوه قضاییه بود، ولی اجرا نشده بود که در دوره تحول قوه قضاییه با هدف ایجاد رویه واحد، دستورالعمل‌های متعدد تدوین و به منظور اجرا ابلاغ شده‌اند.
 
بیشتر بخوانید:
فاضلی هریکندی سلامت دستگاه قضایی بدون در نظر گرفتن سلامت مرتبطین با آن از جمله وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری را غیرعملی دانست و متذکر شد: قوه قضاییه به همان میزان که به سلامت کارکنان قضایی و اداری خود حساسیت دارد در مورد مرتبطین، خصوصا اشخاصی که به واسطه حرفه و شغل خود از قبیل وکلا و کارشناسان با مراجع قضایی در ارتباط هستند نیز این حساسیت را دارد.

وی نشست با نخبگان و صاحبنظران را یکی از برنامه‌های مداوم و در حال اجرای دادگستری استان البرز بیان کرد و گفت: استفاده از نظرات نخبگان کمک زیادی در زمینه ارتقای توانایی‌ها و رفع موانع موجود در خدمات‌رسانی به مردم داشته است.

رییس کل دادگستری استان البرز در راستای دغدغه‌های مطرح شده در این دیدار توسط هیئت مدیره کانون وکلا، از اتخاذ تدابیر لازم به منظور اختصاص فضای مناسب به اداره معاضدت در بنا‌های در حال ساخت دادگستری و امکان پرداخت الکترونیکی هزینه تمبر در آینده نزدیک خبر داد.

حسین اعظمی چهاربرج، معاون قضایی رییس کل و معاون منابع انسانی دادگستری استان البرز نیز در این نشست ایجاد اداره نظارت بر وکلا را در راستای انجام وظایف قوه قضاییه در حوزه کارشناسان و وکلا بیان کرد و گفت: قانون وظایفی را برعهده قوه قضاییه گذاشته است که اداره کل جدید نقش ساماندهی اجرا و نظارت بر آن وظایف را بر عهده خواهد داشت.

وی با تاکید بر استقلال کانون وکلا و به رسمیت شناخته شدن این استقلال توسط قوه قضاییه تصریح کرد: اداره کل جدید بر حوزه مقابله با فساد و نظارت‌های مغفول مانده تمرکز خواهد داشت.

در ابتدای این نشست حسین تفویضی رییس کانون وکلای دادگستری و هیئت مدیره جدید به بیان دغدغه‌های خود پرداخته و از تعامل سازنده با دادگستری و پیگیری‌های رییس کل دادگستری و معاون منابع انسانی و دبیر شورای تحول دادگستری البرز در رفع موانع و مشکلات وکلا تقدیر کردند.

انتهای پیام/

نظر شما