شناسهٔ خبر: 43481912 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری البرز:

قوه قضائیه به دنبال دخالت در نهادهای انتظامی کانون وکلا نیست

رئیس کل دادگستری البرز گفت: سلامت دستگاه قضایی بدون در نظر گرفتن سلامت مرتبطین با آن از جمله وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری را غیرعملی است.

صاحب‌خبر -

حسین فاضلی هریکندی در دیدار رئیس و هیئت مدیره جدید کانون وکلای دادگستری البرز، جامعه وکالت را کمک دستگاه قضایی در احقاق حق معرفی کرد و گفت: با اعتقاد به اینکه وکیل و قاضی دو بال فرشته عدالت هستند دادگستری استان البرز، وکلا را همواره با نگاه مثبت و در کنار خود دیده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در نوع نگاه کلی دادگستری استان برخی انحرافات و اشتباهات که جزو کوچکی از جامعه بزرگ وکلا هستند تاثیری ندارد و همواره تعامل و همکاری در چارچوب‌های قانونی مورد تاکیده بوده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان البرز با اشاره به تصویب و ابلاغ بیش از ۷۰ دستورالعمل، بخشنامه و آیین نامه از زمان انتصاب آیت الله رئیسی گفت: بسیاری از دستورالعمل های ابلاغی جزو تکالیف قانونی قوه قضائیه بود ولی اجرا نشده بود که در دوره تحول قوه قضائیه با هدف ایجاد رویه واحد، دستورالعمل‌های متعدد تدوین و به منظور اجرا ابلاغ شده‌اند.

وی به تصمیم جدید معاونت حقوقی قوه قضائیه در ایجاد «اداره کل نظارت بر وکلا» اشاره و متذکر شد: این اداره کل بر اساس تکالیف قانونی قوه قضائیه در حوزه وکلا و به منظور انسجام و انتظام بخشی به این تکالیف بوده و به هیچ عنوان نافی استقلال وکلا و یا دخالت در نهادهای انتظامی کانون وکلا نیست.

فاضلی هریکندی سلامت دستگاه قضایی بدون در نظر گرفتن سلامت مرتبطین با آن از جمله وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری را غیرعملی دانست و متذکر شد: قوه قضائیه به همان میزان که به سلامت کارکنان قضایی و اداری خود حساسیت دارد در مورد مرتبطین، خصوصا اشخاصی که به واسطه حرفه و شغل خود از قبیل وکلا و کارشناسان با مراجع قضایی در ارتباط هستند نیز این حساسیت را دارد.

وی نشست با نخبگان و صاحبنظران را یکی از برنامه‌های مداوم و در حال اجرای دادگستری استان بیان کرد و گفت: استفاده از نظرات نخبگان کمک زیادی در زمینه ارتقای توانایی‌ها و رفع موانع موجود در خدمات‌رسانی به مردم داشته است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان در راستای دغدغه‌های مطرح شده در این دیدار توسط هیئت مدیره کانون وکلا، از اتخاذ تدابیر لازم به منظور اختصاص فضای مناسب به اداره معاضدت در بناهای در حال ساخت دادگستری و امکان پرداخت الکترونیکی هزینه تمبر در آینده نزدیک خبر داد.

مقابله با فساد در کانون توجه اداره کل نظارت بر وکلا

حسین اعظمی چهاربرج معاون قضایی رئیس کل و معاون منابع انسانی دادگستری استان البرز نیز در این نشست ایجاد اداره نظارت بر وکلا را در راستای انجام وظایف قوه قضائیه در حوزه کارشناسان و وکلا بیان کرد و گفت: قانون وظایفی را برعهده قوه قضائیه گذاشته است که اداره کل جدید نقش ساماندهی اجرا و نظارت بر آن وظایف را بر عهده خواهد داشت.

وی با تاکید بر استقلال کانون وکلا و به رسمیت شناخته شدن این استقلال توسط قوه قضائیه تصریح کرد: اداره کل جدید بر حوزه مقابله با فساد و نظارت‌های مغفول مانده تمرکز خواهد داشت.

در ابتدای این نشست حسین تفویضی رئیس کانون وکلای دادگستری و هیئت مدیره جدید به بیان دغدغه‌های خود پرداخته و از تعامل سازنده با دادگستری و پیگیری‌های رئیس کل دادگستری و معاون منابع انسانی و دبیر شورای تحول دادگستری البرز در رفع موانع و مشکلات وکلا تقدیر کردند.

انتهای پیام

نظر شما