شناسهٔ خبر: 43482162 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دوره‌های آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات برای حدود ۶۵ هزار نفر برگزار شد

تهران - ایرنا - معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ارائه آموزش‌های آمادگی در برابر مخاطرات به صورت حضوری و غیرحضوری به ۶۴ هزار و ۸۷۷ نفر اعلام کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۰ هزار و ۴۰۵ نفر به صورت حضوری و ۴۴ هزار و ۴۷۲ نفر به صورت غیرحضوری آموزش های لازم را در زمینه آمادگی در برابر مخاطرات فرا گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، خسرو رحمانی با اشاره به گزارش عملکرد معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر در ۶ ماهه نخست سال جاری در زمینه ارائه آموزش های همگانی، گفت: یک هزار و ۸۸۱ خانه هلال در سراسر کشور وجود دارد و از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۶ هزار و ۳۸۵ نفر در این خانه ها، آموزش های همگانی را فرا گرفته اند.

وی به ارائه آموزش کمک های اولیه ۲۲ ساعته و ۱۵ ساعته به ۳۱ هزار و ۱۵۰ نفر اشاره کرد و افزود:  آموزش‌های امداد و کمک های اولیه ۲۲ ساعته در سه ماهه نخست سال جاری به پنج هزار و ۴۷۲ نفر و در سه ماهه دوم سال جاری به ۱۹ هزار و ۸۵۳ نفر ارائه شده است. همچنین در این مدت به پنج هزار و ۸۲۵ نفر آموزش کمک های اولیه ۱۵ ساعته ارائه شده است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر درباره پخش برنامه های آموزشی به صورت رادیویی و تلویزیونی در ۶ ماهه نخست سال جاری، گفت: در این مدت ۸۳ برنامه رادیویی به مدت ۶۳۰ دقیقه و ۳۱۶ برنامه تلویزیونی به مدت یک هزار و ۳۴۳ دقیقه پخش شده است.

رحمانی با اشاره به برگزاری دوره های امداد و کمک های اولیه ۲۲ ساعته و آمادگی در برابر مخاطرات برای نیروهای مسلح، اظهار کرد: ۸۰ دوره آمورزشی کمک های اولیه ۲۲ ساعته برای پنج هزار و ۳۱۵ نفر برگزار شده است، همچنین ۲۲۵ دوره آمادگی در برابر مخاطرات هم برای آموزش ۱۶ هزار و ۴۲۸ نفر  از نیروهای مسلح برگزار شده است.

به گفته وی، در مجموع ۳۰ ۵ دوره آموزشی برای ۲۱ هزار و ۷۴۳ نفر از نیروهای مسلح در ۶ ماهه نخست سال جاری برگزار شده است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی در ایام تابستان، گفت:  ۷۰ هزار نفر در دوره های آموزشی کمپین غرق نشویم شرکت کردند، دوره های آموزشی شنای ایمن هم با ارائه آموزش های لازم به هفت هزار نفر برگزار شد. همچنین دوره های آمادگی در برابر زلزله هم برای ۷۰ هزار نفر برگزار شد.

نظر شما