شناسهٔ خبر: 43451410 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شناگر ماکویی با دست و پای بسته در دریاچه ارومیه شنا کرد

ارومیه- ایرنا- مسوول کمیته ثبت رکورد آذربایجان‌غربی گفت: "علی نصیری" شناگر ماکویی برای نخستین بار با دست و پای بسته در دریاچه شور ارومیه شنا کرد.

صاحب‌خبر -

حامد رنجبر روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این حرکت برای اولین بار در جهان در دریاچه ای شور به مسافت ۵۰ متر انجام شد.

وی اضافه کرد: "نصیری" این مسافت را در زمان یک دقیقه و ۵۰ ثانیه و ۵۰ صدم ثانیه شنا کرد و اگر شناگر دیگری تا پایان امسال نتواند رکورد جدیدی در دریاچه شور به ثبت برساند، نام این شناگر در کتاب رکوردداران ایرانی «گینس ایرانی» ثبت خواهدشد.

مسوول و داور کمیته ثبت رکورد آذربایجان‌غربی ادامه داد: این رکوردزنی زیر نظر هیات ورزش‌های همگانی استان و در حضور نماینده فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور به ثبت رسید.

رنجبر اضافه کرد: پیش از این، یک شناگر مهابادی رکورد مشابهی در شنای استقامتی به ثبت رسانده بود.

علی نصیری در سال ۱۳۹۳ با هدف گرامیداشت یاد و خاطره ۱۷۵ شهید غواص، موفق به ثبت رکورد شنای با دست و پای بسته به مسافت ۱۷۵ متر و در سال ۹۴ موفق به ثبت رکورد شنای استقامت جهان، بدون توقف و استراحت در مدت زمان ۲۲ ساعت و ۱۶ دقیقه در روز جهانی صلح و دوستی شده است.

شاهو محمدی شناگر معلول مهابادی و شاگرد علی نصیری هم آذرماه ۹۷ با حضور ناظران ورزشی و رییس کمیته ثبت رکوردهای ورزشی فدراسیون ورزش های همگانی با طی مسافت ۲ هزار و ۴۸۳ متر و ۲۰ سانتی متر در مدت زمان یک ساعت رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد.

نظر شما