شناسهٔ خبر: 43425159 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهارمین المپیاد فیلمسازی سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان آغاز شد

اصفهان- چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان روز یکشنبه با یاد و گرامیداشت استاد با فضیلت سینما زنده یاد اکبر عالمی آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

علیرضا تابش دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان امروز در آیین افتتاحیه چهارمین المپیاد فیلمسازی کشور که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: المپیاد چهارم در شرایطی برگزار می‌شود که سبک برگزاری و ارتباط ما با صاحبان اصلی المپیاد یعنی نوجوانان از طریق فضای مجازی است.

وی تصریح کرد: به عنوان فردی که سال آینده در کسوت مدیریت سینما نیست آرزوهایی برای المپیاد فیلمسازی دارم زیرا این المپیاد مولود دوره مدیریت بنده است.

دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: مفتخرم که در این دوره مدیریتی کاری متفاوت و جذاب برای استعدادیابی نوجوانان در حوزه سینما رخ داد.

وی اضافه کرد: تثبیت المپیاد فیلمسازی نوجوانان یکی از آرزوهای من برای آن المپیاد است و بتواند جایگاه واقعی خود را در نطام هنری و آموزشی کشور پیدا کند.

تابش ادامه داد: نهادهایی مانند آموزش و پرورش و فرهنگستان هنر و سایر نهادها باید همراه ما باشند تا این اتفاق ثبت و ضبط و تداوم یابد و ثمرات آن برای بخش سینمای ایران ماندگار باشد.

در چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور سه داور از جمله مرضیه برومند، ایرج طهماسب و رسول صدر عاملی ایده‌ها و آنچه به داوری گذاشته می‌شود از ۶۴ نوجوان انتخاب شده را داوری می‌کنند.

 ۶۴ اثر به چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان راه یافتند

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی نیز در این آیین گفت: ۶۴ اثر یعنی ۳۶ فیلم کوتاه و ۲۸ ایده از ۳۱ دختر و ۳۳ پسر نوجوان از ۲۴ استان برای چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور انتخاب کردیم.

حبیب ایل بیگی ادامه داد: امسال استان‌های خراسان رضوی بیشترین متقاضی حضور در چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور را داشتند.

وی تصریح کرد: از ۲۸ مهرماه کلاس‌ها و پرورش ایده‌هایی که توسط نوجوانان در گروه‌های تعیین شده با حضور اساتید و مربیان کار می‌شود تا بهترین ایده در روز اختتامیه از هر گروه یک ایده به بخش نهایی راه یابد.

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی بیان کرد: امسال فیلم‌ها در آپارات بارگذاری شده و نوجوانان می‌توانند فیلم‌ها را از این بستر تماشا کنند.

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان ونوجوانان به میزبانی اصفهان و با دبیری علیرضا تابش از ۲۷ مهرماه تا دوم آبان برپاست.

نظر شما