شناسهٔ خبر: 43426744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان آغاز شد

اصفهان- ایرنا- سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شامگاه روز یکشنبه به صورت مجازی با شعار هر خانه یک سینما و هر کودک یک داور در اصفهان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیین افتتاحیه این جشنواره به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت زنده از شبکه اصفهان، امید و تیوا در حال پخش است. 

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان براساس توافق‌نامه سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، از ۲۷ مهر تا دوم آبان مصادف با ۱۸ اکتبر تا ۲۳ اکتبر میلادی در قالب رقابتی در 2  بخش "مسابقه سینمای ایران" و "مسابقه سینمای بین‌الملل" برگزاری می شود.

اکران آنلاین و برنامه‌های جشنواره از ۲۷ مهر تا ۲ آبان‌ماه ۹۹ در پلتفرم‌ها اجرا می‌شود، همچنین ۱۰۷ فیلم بخش‌های مختلف جشنواره طی شش روز در سه پلتفرم: "نماوا"، "فیلیمو" و "تیوا" بر اساس جدول برنامه‌ها به نمایش درخواهد آمد.

نمایش برنامه‌های مجازی (پروانه شو- اصفهان، نشست‌های خبری صاحبان آثار، بزرگداشت‌ها، افتتاحیه و اختتامیه) در ایام جشنواره، از طریق پلتفرم "تیوا" قابل دسترسی خواهد بود.

اجرای المپیاد فیلمسازی در پلتفرم ادوب کانکت و پخش افتتاحیه المپیاد در پلتفرم "تیوا" و پخش کارگاه‌های آموزشی در پلتفرم "تیوا" ارائه خواهد شد.

کتابخانه ویدئویی جشنواره نیز در پلتفرم "هاشور" صرفا در دسترس مخاطبانی قرار خواهد گرفت که پیش‌تر برای دیدن آثار ثبت‌نام کرده‌اند.

325 اثر در سی و سومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان پذیرفته شدند

دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه امسال ۴۰۳ فیلم متقاضی حضور در جشنواره بودند که آثار پذیرفته شده بر اساس مقررات ۳۲۵ اثر است گفت: آثار راه یافته به بخش مسابقه ۱۰۷ فیلم است  که ۱۱ فیلم بصورت فیزیکی و محدود اکران می شود و ۱۰۷ عنوان فیلم روی پلتفرم های دیجیتال در مدت ۶ روز برگزاری جشنواره برای مخاطبان ارائه خواهد شد.

به گفته علیرضا تابش، ۲ فیلم سینمایی ویژه نابینایان هم در این جشنواره بصورت توضیح دار و با زبان اشاره به نمایش گذاشته خواهد شد. 

وی افزود: چهارمین المپیاد فیلم سازی در مجموع با رشد چهاربرابری ایده و فیلم کوتاه مواجه شده است و ۸۴۲ اثر به این المپیاد رسیده که با ارزیابی‌های انجام شده توسط شورای علمی و انجمن سینمای جوان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مجموع این ایده‌ها ۲۷ ایده پذیرفته شده و ۳۶ فیلم هم توسط نوجوانان به این المپیاد راه یافته است.

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بیان کرد: بزرگداشت ۲ چهره پیشکسوت و نام آشنای سینمای کودک و نوجوان دهه‌های گذشته " ابراهیم فروزش " و "کامبوزیا پرتویی" در سی و سومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان انجام خواهد شد .

وی تصریح کرد: پاندمی کرونا، چالش اصلی امسال برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان بود که به پارادایم ذهنی تبدیل شده بود؛ همه ما دهه‌های گذشته به برگزاری جشنواره‌های سنتی عادت کرده بودیم اما اولین دستوالعمل بدلیل شیوع کرونا برگزاری جشنواره به شیوه مجازی و آنلاین است.

تابش گفت: امسال برگزاری جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان و کارگاه‌های آموزشی، افتتاحیه و اختتامیه و برنامه‌های شب اصفهان و دیگر برنامه‌های جنبی آن باید بروز و ظهور رسانه‌ای بیشتری پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: تغییر پارادایم ذهنی صاحبان آثار و برگزار کنندگان جشنواره و منتقدان سینما و صاحبان رسانه با همکاری و همفکری انجام شده است و اولین جشنواره آنلاین طراحی و برگزار خواهد شد.

به گفته وی جوایز و مدال های نفرات برتر این المپیاد همزمان با روز اختتامیه جشنواره اهدا خواهد شد.

نظر شما