شناسهٔ خبر: 43421350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان خبر داد

اجرای ️۸۰ برنامه در طول هفته نیروی انتظامی در همدان

آزاده صفی

فرمانده انتظامی استان همدان اعلام کرد: در هفته نیروی انتظامی بیش از ️۸۰ برنامه در سطح استان همدان اجرا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

سردار سلمان امیری یکشنبه ۲۷ مهرماه به مناسبت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران، ادامه داد: تجدید پیمان با آرمان‌های امام(ره)، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، دیدار با فرماندهان شهرستان‌ها و ائمه جمعه آن‌ها، تکریم و تجلیل از خانواده و پرسنل و بازنشستگان ناجا، سرکشی و دیدار با خانواده شهدا، برگزاری میزگردهای علمی و هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه، پخش فیلم و تیزر از فضای مجاری و صداوسیما از جمله این برنامه‌ها است.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات مضاعف در بعضی از قسمت‌ها از جمله پلیس راهور و نظام وظیفه، دیدار سه مرحله با مردم از طریق سامانه ۱۹۷ و نظارت همگانی و رسیدگی به مشکلات مردم، برگزاری جلسات هم‌اندیشی با شورای اجتماعی محلات و سازمان‌های مردم نهاد و غبارروبی قبور شهدا از دیگر برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در همدان است.

امیری درباره اولویت‌های مأموریتی نیروی انتظامی در سال ۹۹ توضیح داد: ارتقاء معرفت دینی و روحیه ولایت‌مداری و جهادی همراه با تعالی رفتار، ارتقاء خدمات معیشتی کارکنان ناجا، اشراف بر بانک‌های اطلاعاتی درون سازمانی، تقویت یگان‌های رزمی و امنیتی ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات انتظامی، ارتقاء اقدامات مقابله‌ای با قاچاقچیان کالا و ارز و موادمخدر، اقدامات مقابله‌ای و مبارزه قانونمندانه با جرائم خشن در حوزه‌های سرقت و اراذل و اوباش و کاهش تصادفات و جانباختگان براساس شاخص‌های برنامه ششم و توسعه فناوری و پیگیری برای تحقق پلیس هوشمند از جمله این اولویت‌هاست.

وی با بیان اینکه امسال اجرای ۴۷۷۲ طرح عملیاتی، موضوعی، منطقه‌ای و ‌حجمی در استان داشته‌ایم، گفت: ۶۱۸ هزار و ۴۵ فقره تماس با پلیس ۱۱۰ داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش داشته است.

امیری اضافه کرد: تعداد ۲۲۳ هزار و ۹۶۳ تماس عملیاتی بوده که ۳۶ درصد از کل تماس‌ها را شامل می‌شود و نسبت به سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشته و تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۲۷۸ تماس داشته‌ایم که ۶۴ درصد از آن‌ها درخواست راهنمایی و اطلاعات و مشاوره بوده است.

وی اظهار کرد: پلیس پیشگیری نیز ۵۰۴۰ شبگرد، نگهبان محله و سرایدار را ساماندهی کرده است همچنین پلیس اطلاعات ۱۰۱ اراذل و اوباش را از ابتدای سال تاکنون دستگیر کرده است.

امیری افزود: پلیس مبارزه با موادمخدر نیز بیش از ۴۰۸۳ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف کرده که ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته همچنین افزایش ۵۲۲۰ عملیات، انهدام ۳۶ باند موادمخدر و دستگیری و ارجاع ۲۸۴۱ قاچاقچی، توزیع کننده و خرده فروش به مراجع قانونی از دیگر فعالیت‌های این پلیس تخصصی است‌.

وی ضمن تشکر از دستگاه قضایی همدان بیان کرد: دستگیری ۱۲ عملیات مشترک فرااستانی و کشف ۹۰۹ کیلوگرم انواع موادمخدر که سهم استان حدود ۴۴۹ کیلوگرم بوده، نیز از دیگر اقدامات پلیس مبارزه با موادمخدر است.

امیری با بیان اینکه ۴۴۲ فقره از درخواست و گزارش‌های دفتر نظارت همگانی رسیدگی شده است، گفت: ۲۴ درصد از کل تماس‌ها مشاوره، ۲۷ درصد قابل رسیدگی، ۴۵ درصد انتقاد، دو درصد شکایت و ۳۳ درصد تقدیر و تشکر و ۲۰ درصد پیشنهاد و درخواست بوده است. 

وی درباره فعالیت‌های پلیس آگاهی نیز توضیح داد: این پلیس انهدام ۲۸ باند سرقت با ۱۷ درصد افزایش را کشف و ۱۱۳۴ سارق با دو درصد افزایش را دستگیر کرده که از این تعداد ۱۸۷ سارق حرفه‌ای ‌و سابقه‌دار بودند.

امیری با بیان اینکه در زمینه جرائم خشن ۳۵ درصد کاهش نسبت به سال قبل شاهد بودیم، گفت: ۲۵۶ عملیات کشف کالای قاچاق در این مدت اتفاق افتاده، کشف پرونده های قاچاق سازمان یافته چهار فقره بوده و ۲۳۹۸ نفر نیز دستگیر شده‌اند و ۳۹۸ قاچاقچی کالا و ارز نیز ثبت شده است.

وی ادامه داد: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده ۱۵۲ میلیارد تومان با ۱۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده و تعداد کل پرونده‌های قاچاق کالا ۲۰۶۵ بوده است.

امیری اظهار کرد: پلیس فتا ۱۶۶۲ سایت مجرمانه را با ۹۴ درصد افزایش در کشفیات خود ثبت کرده و ۵۸۲ فقره پرونده قضایی با ۲۲ درصد کاهش ثبت و ۱۳۳ مجرم اینترنتی دستگیر شده است.

وی اضافه کرد: بالاترین دستگیری فضای مجازی به ترتیب اولویت جرائم حوزه مالی و برداشت‌های غیرمجاز با ۳۵ درصد مجموع جرائم، کلاهبرداری اینترنتی با ۳۴ درصد، مزاحمت اینترنتی با ۹ درصد و سایر جرائم با ۲۲ درصد رتبه بندی می‌شوند.

امیری با بیان اینکه مجموع فوتی سوانح در مسیرهای درون‌شهری و برون‌شهری ۳۸ درصد کاهش داشته است، گفت: به جز انجام اقدامات خوب زیرساختی یکی از دلایل این اتفاق کاهش تردد در جاده‌ها به علت شیوع کرونا و کاهش مسافرت‌ها بوده است.

وی ادامه داد: ۸۰.۴ درصد تصادف‌ها در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرهای استان رخ می‌دهد و مهمترین علت آن رانندگی در حالت خستگی، خواب‌آلودگی و پرهیز از استراحت به خاطر نزدیک شدن به مقصد است.

امیری با اشاره به اینکه رصد فضای مجازی و مقابله با جرائم آن از موضوعات مورد توجه است، گفت: بالا بردن فرهنگ استفاده از فضای مجازی و تبیین نقاط آسیب‌زا در این فضا امر مهمی است و استفاده از فضای مجازی با رویکرد آموزشی و بالا بردن سواد رسانه‌ای در بین مردم برای ورود به آن باید در دستور کار اصحاب رسانه قرار گیرد.

وی ضمن درخواست ورود رسانه‌ها در حوزه فرهنگ رانندگی و روان‌سازی ترافیک، بیان کرد: این امر مهم در کاهش جانباختگان ناشی از تصادف تأثیرگذار است و کاهش یک کشته در تصادفات اتفاقی بزرگ است که نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

امیری درباره تعامل رسانه با پلیس توضیح داد: آگاهی‌رسانی در حوزه مضرات موادمخدر، آموزش مردم در مقابله با آسیب‌های فضای مجازی و ارائه مطالب آموزشی برای حفاظت از اموال با هدف کاهش سرقت دارای اهمیت فراوان هستند که باید به آنها شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه انتظامی استان در زمینه تمام جرائم به ویژه جرائم مهم حساس است، گفت: از اصحاب رسانه خواست داریم موضوعات امنیتی و انتظامی را برای پیگیری در اختیار این مجموعه قرار دهند، همچنین معتقدیم رسانه‌ها نقش هدایتگر دارند و هیچ موضع منفی نسبت به آن‌ها نداریم‌.

امیری بیان کرد: فضای همدلی بین مسئولان استان به ویژه در شورای تأمین مثال زدنی است و نقش اصحاب رسانه نیز در ایجاد امنیت پایدار مهم است بنابراین از خبرنگاران می‌خواهم قوی‌تر از گذشته در زمینه آگاهی‌رسانی مردم و افزایش ضریب امنیت تلاش کنند.

وی با بیان اینکه همدان از نظر امنیتی جزء استان‌های خوب کشور است و تأمین امنیت مردم خط قرمز ماست، تصریح کرد: امنیت یک مجموعه چند وجهی است و همه گروه‌ها و سازمان‌ها در ایجاد آن نقش دارند و می‌توانند در برقراری امنیت مشارکت کرده و نقش آفرینی کنند.

امیری توضیح داد: جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر و برخورد جدی با سارقان اموال مهمترین مطالبه مردم همدان است که با فعال کردن مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ می‌توان آن‌ها را از سطح شهر جمع‌آوری کرد.

انتهای پیام

نظر شما