شناسهٔ خبر: 43420859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده انتظامی:

۲ هزار و ۶۴۱ قاچاقچی موادمخدر در همدان دستگیر شدند

همدان- ایرنا- فرمانده انتظامی استان همدان گفت: ۲ هزار و ۶۴۱ قاچاقچی و تهیه و توزیع‌کننده موادمخدر از ابتدای سالجاری تاکنون در این استان دستگیر شدند که از این تعداد ۱۵۶ تن قاچاقچی عمده موادمخدر هستند.

صاحب‌خبر -

سردار سلمان امیری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: پنج هزار و ۲۲۰ عملیات برای برخورد با قاچاقچیان موادمخدر در این استان اجرا شد که منجر به کشف چهارتُن و ۸۳ کیلوگرم انواع موادمخدر در این استان و رشد ۲۲ درصدی کشفیات نسبت به زمان مشابه سال گذشته شد.

وی با بیان اینکه ۳۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در این مدت منهدم شدند اضافه کرد: پلیس مبارزه با موادمخدر در عملیات های مشترک فرا استانی ۹۰۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کرده است.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: اعتیاد مادر جرایم است چرا که بروز سایر ناهنجاریها مانند بیکاری، طلاق، از هم گسیختگی بنیان خانواده و خودکشی می شود بنابراین باید رسانه ها درباره آثار منفی گرفتار شدن در این آسیب به خوبی اطلاع رسانی کنند.

وی بیان کرد: مهمترین اولویت های پلیس در سالجاری ارتقای معرفت دینی، روحیه ولایتمداری و جهادی همراه با تعالی رفتار، ارتقا خدمات معیشتی کارکنان، تقویت و اشراف بر باندهای اطلاعاتی، توسعه  و تقویت یگان های رزمی و عملیاتی، ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات انتظامی و پیشگیری است.

سردار امیری افزود: همچنین ارتقای اقدامات مقابله ای با قاچاقچیان کالا و ارز، کالاهای ممنوعه، موامخدر، سلاح و مهمات، مبارزه قاطعانه با جرائم خشن در حوزه سرقت و اراذل و اوباش، کاهش سوانح فوتی و ارتقای فرهنگ ترافیک و توسعه فناوری برای تحقق پلیس هوشمند از دیگر اولویت ها است.

وی اظهارداشت: معاونت عملیات انتظامی استان همدان از ابتدای سالجاری تاکنون چهارهزار و ۷۷۲ طرح عملیاتی، موضوعی، حجمی و منطقه ای انجام داده است.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: در این مدت زمان ۶۱۸ هزار و ۴۵ تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده که نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است همچنین ۲۲۳ هزار و ۹۶۳ مورد از این تماس‌ها عملیاتی بوده که تماسهای منجر به عملیات ۱۶ درصد افزایش داشته است.

سردار امیری اضافه کرد: ۶۴ درصد مجموع تماس‌ها معادل ۳۹۶ هزار ۲۵۸ مورد برای دریافت راهنمایی و مشاوره و اطلاعات از پلیس بوده که در این حوزه نیز شاهد افزایش پنج درصدی هستیم.

وی بیان کرد: پلیس پیشگیری اقدام به ساماندهی پنج هزار و ۴۰ شبگرد، نگهبان محله و سرایدر کرده همچنین ابلاغ بیش از ۱۰۳ هزار و ۶۲۵ اوراق قضایی و پنج هزار و ۳۴۸ مورد بازدید از اماکن حساس تجاری شامل بانک‌ها و طلافروشی دیگر مکان‌های در معرض آسیب صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این استان هم از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۰۱ تن از اراذل و اوباش را شناسایی و دستگیر کرده است.

سردار امیری ادامه داد: ۴۲۲ فقره گزارش در دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ دریافت شده که ۲۷ درصد تماس ها قابل رسیدگی بودند همچنین ۴۵ درصد از تماس ها انتقاد از عملکرد، ۲ درصد شکایت از همکاران انتظامی، ۳۳ درصد تقدیر و تشکر و مابقی برای دریافت مشاوره بوده است.

وی ادامه داد: پلیس آگاهی همدان با انهدام ۲۸ باند سرقت یک هزار و ۳۳۴ سارق را دستگیر شکرد که از این تعداد ۱۸۷ تن، سارقان حرفه‌ای و سابقه دار بودند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه جرائم خشن ۳۵ درصد کاهش داشته است اظهار داشت: ۲۵۶ عملیات برای کشف کالای قاچاق، چهار فقره برای کشف کالای سازمان یافته صورت گرفته است که در مجموع ۲ هزار و ۳۹۸ قاچاقچی دستگیر و ۱۵۲ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شد.

سردار امیری بیان کرد: ۲ هزار و ۶۵ فقره پرونده مربوط به کالای قاچاق از ابتدای سالجاری تاکنون در پلیس آگاهی تشکیل شده که  ارزش ۲۶۳ فقره از این تعداد بیش از ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی گفت: پلیس فتا یک هزار و ۶۶۲ سایت مجرمانه را از ابتدای سالجاری تاکنون شناسایی کرده که در این ارتباط ۵۸۲ فقره پرونده تشکیل شده که ۲۲ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: ۱۳۳ مجرم اینترنتی دستگیر شدند که دراین باره ۳۷ درصد کاهش داشته ایم و بالاترین موضوعات مجرمانه به ترتیب حوزه مالی و برداشت غیر مجاز با ۳۵، کلاهبرداری اینترنتی با ۳۴ درصد، مزاحمت اینترنتی ۹ درصد و سایر جرائم ۲۲ درصد است.

سردار امیری ادامه داد: مجموع فوتی سوانح در مسیرهای درون و برونشهری ۳۸ درصد کاهش داشته است که یکی از علل ان را می توان شیوع کرونا و کاهش مسافرت ها و از سوی دیگر اقدامات خوب زیر ساختی صورت گرفته دانست.

وی افزود: ۸۰.۴ درصد تصادف‌ها در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد که مهمترین علت آن رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی و پرهیز از استراحت به علت نزدیک شدن به محل سکونت است.

فرمانده انتظامی استان همدان تاکید کرد: خط قرمز خدشه دار شدن امنیت مردم توسط اراذل و اوباش است بنابراین بر نمی تابم افرادی با شرارت و نقض حقوق شهروندی به حقوق دیگران تجاوز کنند و با مخلان نظام و امنیت قاطعانه برخورد می شود.

سردار امیری اظهار داشت: امسال شعار هفته ناجا «با هم برای امنیت و سلامت» تعیین شده است که اتفاق‌های رخ داده در کشورهای همسایه اهمیت مقوله امنیت را برای ما نمایان کرد همچنین با ویرود ویروس کرونا به نقش مهم سلامت توجه شد چراکه سلامت در رُشد و شکوفایی فکری و جسمی می تواند موثر باشد.

وی افزود: ۸۰ عنوان برنامه هفته ناجا امسال در همدان برگزار می شود که شامل تجدید پیمان با آرمان های انقلاب، دیدار با ائمه جمعه، تکریم و تجلیل خانواده پرسنل، سرکشی به خانواده شهدا، برگزاری میزگرد  علمی با اساتید دانشگاه، پخش فیلم و تیزر با رویکرد آموزشی، ارایه خدمات مضاعف در پلیس‌های تخصصی، دیدار با مردم در سامانه نظارت همگانی و رفع مشکلات آنها و غبار روبی قبور مطهر شهدا است.

فرمانده انتظامی استان همدان با تاکید بر نقش و اهمیت اطلاع رسانی در کاهش جرائم گفت: هر چند انتشار اخبار نباید به امنیت و اعتماد مردم خدشه وارد کند با این وجود پلیس پذیرای نقد منصفانه خبرنگاران و رسانه ها است.

سردار امیری اضافه کرد: با وجود تلاش مسوولان اما برخی سو تدبیرها موجب بروز مشکلاتی شده است با این وجود انتظار می رود رسانه ها ایجاد فضای امید در جامعه را به عنوان یک مسوولیت اجتماعی، دینی و ملی دنبال کنند.
وی خواستار انعکاس هنرمندانه مطالب انتظامی و امنیتی استان شد افزود: رسانه ها تعامل و همراهی خود را با پلیس بیشتر کرده و برای کاهش مشکلات اقدام به ارائه مطالب آموزشی به ویژه در حوزه آسیب‌های فضای مجازی و چگونگی استفاده از این فضا داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه با بیان اینکه انتخاب عنوان مجاهد فیلم سبیل الله از سوی رهبر انقلاب اسلامی برای ناجا مدال افتخاری برای این نیرو است افزود: باب شهادت همچنان در نیروی انتظامی باز است و پرسنل این نیرو با رشادت و اخلاص در درگیری با ناامن کنندگان اجتماع و اشرار به افتخار شهادت نائل میشوند.

سردار امیری اضافه کرد: امنیت یک موضوع بین بخشی بوده و در صورت همکاری مردم، رسانه ها با پلیس، دشمن شناسی و درک صحیح از دشمن مشترک می توان امنیت را در کشور و استان حکمفرما کرد.

وی اضافه کرد: باید فارغ از سلیقه ها و افکار، اختلاف سلیقه ها را پذیرفته و برای افکار دیگران ارزش قایل شد و با ورود نکردن در حوزه اختلافی و هماهنگی بیشتر، امنیت را برای مردم به ارمغان آورد. 
 

نظر شما