شناسهٔ خبر: 43350100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کمک‌ مؤمنانه| از «چله مهربانی» تا طلایه‌داری روستاییان+ تصاویر

کمک‌های مؤمنانه در استان سمنان همچنان ادامه دارد و این روزها بانوان روستایی با خلاقیت خود، طرح «چله مهربانی» را به یاد اموات آغاز کرده‌اند و برای دانش‌آموزان نیازمند لوازم‌التحریر تهیه می‌کنند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس- سمنان: محرم و صفر امسال حال و هوای دیگری داشت و رزمایش کمک مؤمنانه که از مدت‌ها قبل آغاز شده بود، در روزهای عزای سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هم ادامه یافت.

ابتکارهای مختلفی از سوی مردم در گوشه گوشه کشورمان در این روزهای کرونایی انجام شد و همه این تلاش‌ها برای این بود تا بگوییم «ما همدلیم» و نمی‌گذاریم مردم کشورمان به‌ویژه آن دسته از مردم که از ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، به حال خود رها شوند.

این زیبایی‌ها تا سطح روستاهای کوچک هم کشیده شد و یکی از روستاها، خیرآباد در جنوب شهر سمنان است که در ماه‌های محرم و صفر امسال، صحنه‌های قابل‌تأملی در آن خلق شد؛ بانوان، اینجا هم میدان‌دار بودند و اقدامات شایان توجهی صورت دادند.

برخی گروه‌ها، زیارت عاشورای حضوری هر ساله را امسال مجازی برگزار کردند و هزینه‌های مجالس خود را به امر خیر، کمک به مستمندان و تهیه لوازم‌التحریر موردنیاز دانش‌آموزان نیازمند اختصاص دادند.

برخی بانوان نیز بسته‌های معیشتی تهیه کرده و به نیت اموات و گذشتگان بین محرومان توزیع کردند و البته از فضای مجازی نیز غافل نبودند.

۴۰ بار زیارت عاشورا در یک روز

خدیجه کاری، از بانوان فعال در این طرح و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت مریم (س) روستای خیرآباد سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان می‌گوید: هر سال در ماه‌های محرم و صفر، برنامه‌های مختلفی توسط بانوان بسیجی در روستای خیرآباد سمنان اجرا می‌شد؛ اما امسال با توجه به شیوع کرونا، نحوه اجرای برنامه‌ها با تغییراتی مواجه شد.

وی عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا و اینکه افراد نمی‌توانستند برای زیارت اهل قبور مراجعه کنند، تصمیم گرفتیم که به یاد اموات، «چله مهربانی» راه بیندازیم.

این بانوی خیرآبادی ادامه داد: به این ترتیب، دور هم جمع شدیم و در فضای مجازی گروهی برای اطلاع‌رسانی تشکیل دادیم و هر روز به نیت اموات، یکی از بانوان یا به نیت حاجت‌روایی افراد شرکت‌کننده، زیارت عاشورا خوانده شد.

کاری افزود: به این صورت در یک روز، ۴۰ بار زیارت عاشورا با همان نیت خوانده می‌شود؛ قبلاً بانوان در منازل خود مراسم زیارت عاشورا برگزار می‌کردند که تصمیم گرفتیم، هزینه برگزاری این مراسم را برای کمک به مستمندان جمع‌آوری کنیم.

روستایمان نیازمندان زیادی دارد

این فعال اجتماعی تصریح کرد: روستای خیرآباد افراد نیازمند زیادی دارد و وقتی این اقدام را آغاز کردیم، مقدار قابل‌توجهی پول جمع شد و هر کسی که توان بیشتری داشت، کمک بیشتری کرد و با مبلغ جمع‌آوری‌شده، بسته‌های لوازم‌التحریر ایرانی برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه شد.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت مریم (س) روستای خیرآباد سمنان ادامه داد: با مسؤولان مدارس خیرآباد هماهنگ کردیم و لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند مدارس توزیع شد و به‌اندازه وسعت خود این بسته‌ها را توزیع کردیم.

کاری با اشاره به سایر اقدامات پایگاه بسیج حضرت مریم (س) روستای خیرآباد از جمله برگزاری حلقه‌های صالحین و ... گفت: همچنین با مدارس در ارتباط هستیم و گاهی مشاورانی را دعوت می‌کنیم تا در مدارس برای دانش‌آموزان صحبت و آنها را راهنمایی کنند.

توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان

کاری گفت: همچنین در اقدام دیگری، تعدادی بسته‌های معیشتی شامل مواد غذایی با کمک اهالی روستا و مرکز نیکوکاری در مسجد صاحب‌الزمان (عج) خیرآباد تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

وی اضافه کرد: گاهی اوقات هم بسته‌های معیشتی که توسط سپاه، کمیته امداد و ... تهیه می‌شود، را ما با کمک بانوان بسیجی بین نیازمندان توزیع می‌کنیم.

فرمانده پایگاه بسیج حضرت مریم (س) روستای خیرآباد سمنان با اشاره به فعالیت این پایگاه در فضای مجازی ازجمله اینستاگرام بیان کرد: اقدامات این پایگاه در پیج اینستاگرام اطلاع‌رسانی می‌شود و گاهی اوقات از مداحانی که در برنامه‌های روضه شرکت می‌کنند، می‌خواهیم که به بررسی هدف قیام امام حسین (ع) بپردازند و صحبت‌ها به‌صورت لایو اینستاگرامی پوشش داده می‌شود.

این راه پرامید ادامه دارد

بانوان روستای خیرآباد سمنان ثابت کردند که این راه پرامید همچنان ادامه دارد؛ رزمایش کمک مؤمنانه متوقف به یک هفته و یک ماه نیست و مردم در کار خیر همچنان در میدان حضور خواهند داشت.

تلاش‌های خوبی که در ماه‌های گذشته در دستگیری از نیازمندان، مستمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا در استان سمنان انجام شده است، باز هم تداوم خواهد داشت و بانوان طلایه‌دار این مهربانی‌ها هستند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/م/و

نظر شما