شناسهٔ خبر: 43308683 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

به‌رغم آتش‌بس ميان ارمنستان وآذربايجان درگيري ها ادامه دارد/علي اف: آماده آغاز مذاکرات حل مناقشه قره باغ هستيم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-جمهوری آذربایجان و ارمنستان همچنان یکدیگر را به نقض آتش‌بس شکننده‌ای متهم می‌کنند که از دیروز در قره‌باغ حاکم شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اسپوتنیک، آتش‌بس قره‌باغ تنها یک روز از عمر خود را سپری کرده حال آنکه شکنندگی آن امری دور از انتظار نیست. در ساعات آغازین روز یکشنبه، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، نیروهای ارمنستان را متهم کرد که شهر گنجه را به توپ بسته اند.
اما «شوشان استپانیان» وزیر دفاع ارمنستان، ادعای باکو را رد می‌کند. همزمان، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان می‌گوید جامعه جهانی باید حق خودمختاری منطقه مورد مناقشه قره‌باغ را به رسمیت بشناسد.
از سوی دیگر، گفته می‌شود که در ساعت 8 صبح امروز، پهپاد شناسایی ارمنستان حین پرواز در حریم هوایی شهر «مینگه چئویر»، از سوی پدافند هوایی جمهوری آذربایجان سرنگون شده است.
وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نشست 10 ساعته‌ای که روز جمعه به میزبانی مسکو انجام شد؛ توافق کردند که برای تسهیل خدمات بشردوستانه از جمله تحویل جنازه قربانیان دوطرف، آتش‌بس کنند

ارمنستان: تل آویو آتش بیار جنگ قره باغ است
 مقام‌های ارمنستان و قره باغ امروز در اظهارنظرهایی جداگانه تصریح کردند که تل آویو در تشدید درگیری‌ها و ناآرامی منطقه به شدت فعال است.
به گزارش  رسانه های ارمنستان، رئیس منطقه ناگورنو – قره باغ امروز (یکشنبه) گفت که رژیم صهیونیستی مسئول قتل عام کنونی در جنگ میان جمهوری آذربایجان و نیروهای ارمنی است.
آراییک هاروتیانیان امروز در یک کنفرانس خبری گفت که در جریان درگیری‌های گذشته، مسئولان اسرائیلی نه تنها اطلاع داشتند که از پهپادهای آن‌ها نه برای دفاع بلکه برای حمله استفاده می‌شود، بلکه متخصصانشان نیز پهپادها را هدایت می‌کردند.
وی افزود: مسخره است که مسئولان اسرائیلی می‌گویند از این موضوع اطلاع ندارند. البته که می‌دانند و امروز نیز به تأمین (پهپادهای نظامی) ادامه می‌دهند. اسرائیلی ها مسئول این قتل‌عام هستند. پول بر دنیا حاکم است!
آرتسرون هووهانیسیان سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان نیز امروز اسرائیل را متهم کرد که در پوشش کمک‌های بشردوستانه، به‌شدت مشغول ارسال پهپادهای رزمی به طرف درگیر با ارمنستان است.
وزیران امور خارجه ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه در مذاکرات 9 اکتبر (18 مهر) در مورد یک سند مشترک و برقراری آتش‌بس در منطقه قره‌باغ توافق کردند.
با این حال باکو و ایروان در حالی که هنوز ساعاتی از توافق آتش‌بس میان دو طرف نگذشته بود، یکدیگر را به نقض چندین باره این توافق متهم کرده‌اند.
 طی مذاکرات طولانی‌ای که بامداد شنبه (19 مهر) در مسکو به پایان رسید، طرفین در مورد آتش‌بس در قره‌باغ از ساعت 12: 00 شنبه 10 اکتبر (19 مهر) به توافق رسیدند.
وضعیت این منطقه جدائی‌طلب از ششم مهر (27 سپتامبر) متشنج شده و ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به آغاز جنگ متهم کرده‌اند.
جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی خواستار پایان اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل «حق تعیین سرنوشت» خواستار به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه شده است.
وزارت امور خارجه آذربایجان، ارمنستان را به بمباران شهر گنجه متهم کرد. به گفته باکو در این حملات 7 نفر جان خود را از دست داده و 33 تن زخمی شده‌ا

علی اف: آماده آغاز مذاکرات حل مناقشه قره باغ هستیم
"  الهام علی اف "رییس جمهوری آذربایجان از آمادگی کشورش برای آغاز مذاکرات حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ خبر داد.
علی اف این مطلب را در گفت و گو با شبکه  تلویزیونی آر بی کا ( RBK ) روسیه عنوان کرد. این گفت و گو امروز (یکشنبه) پخش شد.
وی افزود: ما آماده آغاز فوری مذاکرات  هستیم و اکنون همه چیز وابسته به فعالیت گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ و جدول کاری آنها می باشد .
وی در پاسخ به سووالی درباره نتایج  مذاکرات اخیر وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان با حضور وزیر امور خارجه روسیه در مسکو گفت: مذاکرات مسکو را مثبت ارزیابی می کنم چرا که در بیانیه صادره در پایان این مذاکرات بر ضرورت اعلام رژیم آتش بس بنا به ملاحظات بشردوستانه تاکید شده است .
رییس جمهوری آذربایجان تصریح کرد که طبق این بیانیه مذاکرات اساسی میان این کشور و ارمنستان آغاز می شود و این  مذاکرات فقط میان دو کشور ادامه خواهد داشت و حضور مقامات دولت خودخوانده قره باغ کوهستانی در این مذاکرات که ایروان بر آن تاکید داشت ، امکان پذیر نخواهد بود .
علی اف گفت: ما در پشت میز مذاکرات در انتظار موضع سازنده ارمنستان هستیم و باید به آن اطمینان حاصل کنیم که این کشور از اقدامات و بیانیه های تحریک آمیز منصرف شده و پایبند به راه حل مسالمت آمیز مناقشه است . ما هم پایبند به بیانیه و تعهدات خود هستیم .
رییس جمهوری آذربایجان با تاکید بر این که باید به راه حل سیاسی مناقشه ترجیح داده شود و فعالیت ما در سالهای گذشته متوجه این مهم شده بود, گفت: در بیانیه نهایی مذاکرات مسکو به گفت و گوهای اساسی یعنی طرح موجود درباره حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ تاکید می شود و در آن طرح به صراحت به آزادسازی در مرحله نخست پنج شهرستان جمهوری آذربایجان از اشغال نیروهای ارمنی و در مراحل بعدی به آزادسازی دو شهرستان دیگر در مجاورت قره باغ کوهستانی اشاره شده است .
علی اف با بیان این  که در متن بیانیه مذاکرات مسکو  همه خواسته های جمهوری آذربایجان مدنظر قرار گرفته است، افزود: ما علاقه مند به حل هر چه زودتر این مناقشه هستیم چرا که حل این مناقشه امکان می دهد تا آوارگان جنگی آذربایجانی به خانه های خود بازگردند.
رییس جمهوری آذربایجان افزود: ارمنستان اگر به رژیم آتش بس پایبند باشد مرحله حل سیاسی مناقشه آغاز می شود .
وی با اشاره به این که هدف ما تغییر ناپذیر است و آذربایجانی ها باید به سرزمین های خود در قره باغ برگردند, افزود: ما همواره  راه حل سیاسی را ترجیح دادیم و همیشه هم شنیدیم که این مناقشه راه حل نظامی ندارد ولی در میدان نبرد ثابت کردیم که چنین موضع گیری صحیح نیست, چرا که اقدامات نظامی اگر نبود این مذاکرات ممکن است 30 سال دیگر ادامه می داشت .
علی اف ارمنستان را به اقدامات غیر قانونی در سالهای گذشته در قره باغ از جمله اسکان غیر قانونی در این منطقه متهم و آن را جنایت بین المللی و نقض کنوانسیون ژنو عنوان کرد .
وی افزود: متاسفانه گروه میانجی مینسک ، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد به این اقدامات غیر قانونی واکنش نشان ندادند و در سرزمینهای اشغالی همه میرات تاریخی ، فرهنگی و دینی مردم جمهوری آذربایجان تخریب و نابود شد .
رییس جمهوری آذربایجان اضافه کرد: به نظرم راه حل نظامی و مرحله نخست آن به پایان رسیده و در حال حاضر به راه حل سیاسی مناقشه رسیدیم و این مرحله موجب تامین حقوق حقه ما می شود.

تاکید وزرای خارجه روسیه و ترکیه بر ضرورت اجرای توافقات در خصوص قره باغ
وزرای امور خارجه فدراسیون روسیه و ترکیه در مورد وضعیت قره باغ به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام داشت که سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو، وزرای امور خارجه فدراسیون روسیه و ترکیه، در مورد وضعیت قره باغ کوهستانی گفت‌و‌گو و بر ضرورت اجرای دقیق تمام مفاد بیانیه مشترک وزرای خارجه روسیه، ارمنستان و آذربایجان که پس از مذاکرات مسکو در 9 - 10 اکتبر حاصل شد، تأیید کردند.
در بیانیه وزارت خارجه روسیه پس از گفت‌و‌گوی تلفنی وزرای خارجه دو کشور که ابتکار طرف ترک صورت پذیرفت، آمده است: در جریان گفتگوی انجام شده، درباره وضعیت منطقه مورد مناقشه قره باغ پس از مذاکرات سه جانبه 10-9 اکتبر در مسکو تبادل نظر شد و ضرورت اجرای دقیق تمامی مفاد بیانیه مشترک وزرای خارجه روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان مورخ 10 اکتبر مورد تاکید قرار گرفت.
وزارت خارجه روسیه افزود: از طرف روسی بر آمادگی مسکو جهت ادامه تلاش های میانجیگرانه برای دستیابی به حل و فصل مسائل ناگورنو-قره‌باغ با در نظر گفتن مفاد بیانیه مسکو تاکید شد.
وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان روز جمعه به دعوت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه وارد مسکو شدند. مذاکرات آنها بیش از 10 ساعت به طول انجامیده و با تصویب یک توافق نامه به پایان رسید. این توافقنامه شامل چهار نکته برای حل اختلاف است. از جمله طرفین از ساعت 12:00 امروز 10 اکتبر در راستای اهداف انسان دوستانه و برای مبادله اسرای جنگی و سایر زندانیان و اجساد کشته ها آتش بس از طریق میانجیگری کمیته بین المللی صلیب سرخ را اعلام کردند. باکو و ایروان  همچنین توافق کردند که "مذاکرات اساسی با هدف دستیابی به یک توافق صلح  در اسرع وقت" آغاز شود. در عین حال ، طرفین تغییر ناپذیری چارچوب مذاکرات در مورد مسئله قره باغ را مورد تأیید قرار دادند.
متاسفانه دیرتر وزارتخانه های دفاع ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به نقض آتش بس در قره باغ متهم کردند.
جنگ در خط رویارویی طرفها در قره باغ از 27 سپتامبر آغاز شد. ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به راه اندازی جنگ متهم می کنند . در قره باغ از گلوله باران توپخانه ای نقاط مسکونی این جمهوری خود خوانده از جمله پایتخت آن ، استپاناکرت خبر می دهند. ارمنستان با ادعای اینکه آنکارا به طور فعال از باکو حمایت می کند ، حکومت نظامی و  برای اولین بار -بسیج عمومی اعلام کرده است. در آذربایجان نیز برخی از نیروها  بسیج  شده اند.

پاپ فرانسیس، آذربایجان و ارمنستان را به رعایت آتش بس فراخوند
رهبر کاتولیک‌های جهان خواستار رعایت آتش بس میان آذربایجان و ارمنستان شد.
به گزارش اسپوتنیک، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان خواستار اجرای توافق آتش بس میان ارمنستان و آذربایجان شد و اظهار داشت که برای همه قربانیان این درگیری دعا می‌کند.
پاپ فرانسیس در نطق هفتگی خود در واتیکان گفت: توافق آتش بس با اهداف انسانی میان آذربایجان و ارمنستان که به معنای دستیابی به پیمان صلح جدی در آینده است را ارج می نهم.
رهبر کاتولیک‌های جهان تأكید كرد: علیرغم اینكه آتش بس بسیار شكننده به نظر می رسد، طرفین را به احیای آن تشویق می کنم و خود را در دردی که از دست دادن جان انسان ها، رنج ها و تخریب خانه ها و عبادتگاه ها به همراه داشته است، شریک می دانم.
پاپ فرانسیس اطمینان داد که برای همه قربانیان درگیری و همه کسانی که اکنون زندگی آنها در معرض خطر است دعا می کند و از مومنان نیز خواست تا برای این افراد دعا کنند.
بلافاصله پس از آغاز دور جدید درگیری ها میان باکو و ایروان بر سر قره باغ، پاپ فرانسیس از دو طرف خواسته بود "به زور و سلاح متوسل نشوند، بلکه از طریق گفتگو و مذاکره" این مناقشه را حل و فصل کنند.
وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان روز جمعه به دعوت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه وارد مسکو شدند. مذاکرات آنها بیش از 10 ساعت به طول انجامیده و با تصویب یک توافق نامه به پایان رسید. این توافقنامه شامل چهار نکته برای حل اختلاف است. از جمله طرفین از ساعت 12:00 امروز 10 اکتبر در راستای اهداف انسان دوستانه و برای مبادله اسرای جنگی و سایر زندانیان و اجساد کشته ها آتش بس از طریق میانجیگری کمیته بین المللی صلیب سرخ را اعلام کردند. باکو و ایروان  همچنین توافق کردند که "مذاکرات اساسی با هدف دستیابی به یک توافق صلح  در اسرع وقت" آغاز شود. در عین حال ، طرفین تغییر ناپذیری چارچوب مذاکرات در مورد مسئله قره باغ را مورد تأیید قرار دادند.

ارمنستان: ترکیه بمباران پهپادهای آذربایجانی در قره‌باغ را هدایت می‌کند
سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان تاکید کرد که ستاد فرماندهی نیروی هوایی ترکیه هماهنگی بمباران هواپیماهای پهپادهای آذربایجانی علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌ها در منطقه قره‌باغ را هماهنگ می‌کند.
به گزارش روسیا الیوم، «آرتسرون اووانیسیان»، سخنگوی وزارت دفاع جمهوری ارمنستان امروز -یکشنبه- تاکید کرد که ستاد فرماندهی نیروی هوایی ترکیه هماهنگی بمباران هواپیماهای پهپادهای آذربایجانی علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌ها در  منطقه قره باغ را هماهنگ می‌کند.
اووانیسیان افزود: «مراکز فرماندهی هوایی ترکیه که در حریم هوایی این کشور فعالیت می‌کنند، کار هدایت هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ترکیه وابسته به نیروی هوایی آذربایجان را که به غیرنظامیان و تاسیسات در قره‌باغ حمله می‌کنند، به عهده دارند.» 
وی اظهار داشت که شش جنگنده اف‌-16 ترکیه عملیات هوایی را پوشش می‌دهند.
دولت ارمنستان بارها ترکیه را به مشارکت مستقیم در عملیات نظامی قره‌باغ متهم کرده است
در مقابل وزیر دفاع جمهوری خودخوانده قره‌باغ بمباران شهر گنجه را رد کرد و آن را «مطلقا دروغ» خواند. وی همچنین با تاکید بر رعایت آتش بس بشر دوستانه، باکو را به نقض آن و بمباران شهرهای هادروت، مارتونی/خوجاوند و استپاناکرت/خان کندی متهم کرد.
شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه شهر استپاناکرت/خان کندی، مرکز جمهوری خودخوانده قره‌باغ هدف بمباران آذربایجان قرار گرفت.
به گفته خبرنگار خبرگزاری فرانسه که در محل حاضر بود این شهر 3 تا 4 بار بمباران و حدود 10 صدای انفجار شنیده شده است.
آتش‌بس میان طرف‌های درگیر در منطقه قره‌باغ از ظهر روز شنبه به وقت محلی آغاز اما از همان دقایق اولیه دو طرف یکدیگر را به نقض آن متهم کردند.
رهبران آذربایجان و ارمنستان روز جمعه در مسکو و با میانجیگری روسیه بر آتش‌بس توافق کرده بودند.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته بود که این آتش‌بس با اهداف بشر دوستانه برقرار می‌شود و در جریان آن دو طرف با هماهنگی سازمان صلیب سرخ جهانی به تبادل اسرای جنگی و انتقال اجساد کشته شدگان خواهند پرداخت.

ترکیه، ارمنستان را به نقض آتش‌بس در «قره‌باغ» متهم کرد
وزیر خارجه ترکیه در تماسی تلفنی با همتای روسی خود بر لزوم اجرای توافق آتش‌بس در منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» از سوی ارمنستان تأکید کرد.
«مولود چاووش‌اغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه در تماسی تلفنی با «سرگئی لاوروف»، همتای روسی خود درباره نقض توافق آتش‌بس در منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» بحث و گفت‌وگو کرد. 
به نوشته وبگاه روزنامه «دیلی صاباح»، چاووش‌اغلو در این گفت‌وگوی تلفنی ارمنستان را به نقض توافق آتش‌بس با آذربایجان متهم کرد و از لاوروف خواست به ایروان هشدار دهد از این توافق پیروی کند. 
علی‌رغم گذشت بیشتر از 12 ساعت از اعلام آتش‌بس بشردوستانه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، برخی منابع همچنان از تداوم درگیری‌ها در منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ کوهستانی» خبر می‌دهند.
گزارش‌هایی حاکی از آن است که دو طرف در حال نقض توافق آتش‌بس هستند. 
درگیری‌های شدید نظامی در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» از 14 روز پیش (ششم مهر) میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان آغاز شده بود. منطقه قره‌باغ کوهستانی از منظر قواعد بین‌المللی بخشی از خاک جمهوری آذربایجان محسوب می‌شود اما در حال حاضر در این منطقه یک جمهوری‌ خودخوانده قدرت را در دست دارد.

نگرانی از وضعیت اقلیت‌های قومی جمهوری آذربایجان در جنگ قره باغ
گروه‌های مختلف منتسب  به اقوام بومی ایرانی و قفقازی ها جمهوری آذربایجان نگرانی شدید خود را استفاده ارتش این کشور از ظرفیت اقلیت های قومی در جنگ قره باغ کوهستانی اعلام کرده اند
 گروه‌های مختلف منتسب  به اقوام بومی ایرانی و قفقازی ها جمهوری آذربایجان نگرانی شدید خود را استفاده ارتش این کشور از ظرفیت اقلیت های قومی در جنگ قره باغ کوهستانی اعلام کرده اند. اسماعیل شعبان اف رهبر یکی از گروههای تالشِ در تبعید اعلام کرده است که کشته شدن شمار زیادی از تالش ها که به گفته وی به اکراه در جنگ حاضر می شوند، موجب کاهش جمعیت این گروه قومی خواهد شد. به گفته این گروهها نزدیک به 50 درصد کشته های جنگ اخیر از میان تالشها، تات ها و لزگی ها بوده اند. خبرنگار سایت تالش مدیا در لنکران در روزهای نخست جنگ گزارش داده بود که جوانهای تالش برای اعزام به جبهه با زور از خانواده های خود جدا می شوند و وضعیت تراژیکی در این زمینه به وجود آمده است. 
اقوام بومی ایرانی و قفقازی که در جمهوری آذربایجان تحت فشار قرار دارند و در گذشته هر گونه استفاده از زبان یا هویت آنها در فضای عمومی ممنوع بوده است اکنون باید در خطوط مقدم جبهه های حاضر شوند که به دلیل استقرار نیروهای ارمنی قراباغ کوهستانی در موقعیت بالادست،حمله این آنها با تلفات سنگین همراه است. بسیاری از این سربازها کم سن و سال نیز هستند و فاقد آموزش های کافی برای نبرد سنگین می باشند

‌باکو: 41 غیرنظامی کشته و 205 نفر زخمی شده‌اند
در حالی که با وجود توافق آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی، باکو و ایروان یکدیگر را به نقض آن متهم می‌کنند، دادستانی کل جمهوری آذربایجان اعلام کرد از آغاز درگیری‌ها تا امروز 41 غیرنظامی این کشور کشته‌ و 205 نفر زخمی شده‌اند.
 دادستانی کل جمهوری آذربایجان اعلام کرد از آغاز درگیری‌های مرزی در منطقه قره‌باغ کوهستانی در 27 سپتامبر (6 مهر) تا امروز 41 غیرنظامی این کشور بر اثر بمباران طرف ارمنستانی جان خود را از دست داده‌ و 205 نفر زخمی شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری «تاس»، بنابر بیانیه دادستانی کل جمهوری آذربایجان، هزار و 165 خانه، 57 آپارتمان و 146 تاسیسات غیرنظامی در نتیجه‌ این حملات آسیب دیده‌اند.   
در ساعات اولیه امروز وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از گلوله‌باران شهر «گنجه» به دست نیرو‌های ارمنی خبر داد. در واکنش «شوشان استپانیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان ادعای باکو را رد کرد.
در جدیدترین واکنش از سوی ارمنستان، «وردان توگانیان» سفیر این کشور در روسیه امروز یکشنبه به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت باکو آتش‌بس در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی را رعایت نمی‌کند و وزیر خارجه ارمنستان این موضوع را روز دوشنبه با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در میان خواهد گذاشت.
او در ادامه از گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه کشورش با طرف روس خبر داد اما افزود اوضاع میدانی نیاز به مذاکرات بیشتر دارد.
پیشتر نخست‌وزیر ارمنستان از کشورهای جهان خواست حق حکومت منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی را برای «تعیین سرنوشت» خودش به رسمیت بشناسند.
به نوشته پایگاه ارمنستانی «ارمن پرس»، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر این کشور با انتشار یک پیام در صفحه فیسبوک شخصی خود، درباره درگیری‌های اخیر با جمهوری آذربایجان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی اظهارنظر کرد.
او در این پیام ضمن استفاده از واژه «آرتساخ» برای منطقه قره‌باغ کوهستانی، از کشورهای جهان به رسمیت شناختن حق این منطقه برای تعیین سرنوشت خودش را خواستار شد. این در حالی است که منطقه قره‌باغ کوهستانی از منظر قواعد بین‌المللی بخشی از خاک جمهوری آذربایجان محسوب می‌شود.
وزرای خارجه روسیه، جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان بامداد شنبه بعد از ساعت‌ها مذاکره و گفت‌وگو بر سر آتش‌بس در قره‌باغ به منظور اهداف انسانی، تبادل اسرا و جمع آوری اجساد کشته‌های دو طرف، به توافق رسیدند؛ با این حال مدت آتش‌بس مشخص نیست.

نظر شما