شناسهٔ خبر: 43041214 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان غذا و دارو | لینک خبر

دکتر برزگر تاکید کرد

ضرورت رصد فضای مجازی برای كنترل قاچاق فرآورده های غیرمجاز

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در جلسه کمیته تخصصی مبارزه با قاچاق فرآورده های سلامت بر ضرورت رصد فضای مجازی برای کنترل قاچاق فرآورده های غیرمجاز تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایفدانا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، معاون غذا و داروی این دانشگاه در حاشیه جلسه کمیته تخصصی مبارزه با قاچاق فرآورده های سلامت که سه شنبه ۳۱ شهریورماه جاری در محل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، بر ضرورت رصد فضای مجازی برای کنترل قاچاق فرآورده های غیرمجاز تاکید کرد.

دکتر حسین برزگر همچنین آموزش و اطلاع رسانی را به عنوان عامل پیشگیری مطرح کرد و افزود: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز براساس ظرفیت های خود با همکاری سایر سازمان های عضو کمیته مبارزه با قاچاق فراورده های سلامت محور می بایست نسبت به تهیه و نشر برنامه های آموزشی اهتمام ویژه ای داشته باشد.

مسئول بازرسی و پاسخگویی به شکایات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این جلسه ضمن تشریح دستورالعمل فروش اینترنتی فرآورده های غیردارویی، گفت: تبلیغ و فروش دارو در فضای مجازی اکیدا ممنوع است و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تشکیل کارگروه آموزش، اطلاع رسانی و رصد فضای مجازی بر آن است تا با کمک پلیس فتا، دادستانی و نیروی انتظامی ضمن شناسایی مراکز پخش و انبار آنها نسبت به کشف و ضبط کالاهای کالاهای غیرمجاز، قاچاق و حذف این نوع کالاها از چرخ توزیع و مصرف اقدامات عاجلی را انجام دهد.

موسی ظهیری نژاد همچنین افزود: اقدامات کمیته تخصصی و اعضای آن در جهت حفظ و ارتقا سلامت آحاد افراد جامعه است.

یادآور می شود:  در جلسه مذکور رصد فضای مجازی و راهکارهای مبارزه با تبلیغات فرآورده های غیرمجاز مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

نظر شما