شناسهٔ خبر: 43006798 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرمانده کل ارتش:

پدافند هوایی ارتش از برترین شبکه های ارتباطی در حوزه کنترل است

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امنیت مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران خدشه بردار نیست، گفت: پدافند هوایی ارتش از برترین شبکه های ارتباطی در حوزه کنترل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در جلسه علنی امروز یکشنبه شش مهر با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یک الگوی کامل از اراده، همت و یکپارچگی ملت ایران برای ایستادگی و مقاومت مقابل دشمنان است. ارتش جمهوری اسلامی ایران با کمک سپاه و بسیج و همچنین جهاد سازندگی و حمایت همه جانبه مردم و فرماندهی امام خمینی (ره) توانستند معجزه قرن را در هشت سال دفاع مقدس رقم بزنند.

 

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه پیروزی در این جنگ نابرابر یک فتح الفتوح بود، اظهار داشت: پیروزی ما در این جنگ یک شبه معجزه بود اما منظور از معجزه قرن پیروزی در جنگ نبود بلکه آن نتایجی است که معادلات راهبردی جهان را تغییر داد و طرحی نو درانداخت. منظور ما آن شجره طیبه ای است که شاخه های آن به اقصی نقاط عالم سر کشیده و مکتب مقاومت در برابر نظام سلطه را در قلب و روح حق طلبان نشانده و سقوط خداناباوران حق ستیز را تسریع کرد.

 

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران با دو میلیون و 500 هزار سرباز به همراه 217 هزار پایور و معادل 60 میلیارد دلار تجهیزات جنگی وارد جنگ شد، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از 48 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد. نیروی زمینی ارتش به عنوان میدان دار و استخوان بندی اصلی جنگ از نخستین روزها تا پایان جنگ در همه عملیات های پدافندی و آفندی حضور تعیین کننده داشت. نقش هوانیروز نیز در دفاع مقدس ویژه بود. اقدامات منحصر به فردی دلاورمردان هوانیروز انجام دادند. اقدامات شهیدان شیرودی و کشوری و همرزمان شان در روزهای ابتدایی جنگ تا عملیات مرصاد همچنین بحث جا به جایی نیروها تا پشت خطوط دشمن، انتقال مجروحان و به صورت خلاصه حضور موثر و کارآمد در تمام عرصه های دفاع مقدس و همه عملیات ها، نقش آفرینی پدافند هوایی که در آن زمان بخشی از نیروهای هوایی بود در چشم صاحب نظران و پژوهشگران دفاع مقدس بسیار برجسته و ممتاز است.

 

امیر سرلشکر موسوی با اشاره به دلاورمردی های نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی با پشتیبانی نیروی هوایی موفق شد نیروی دریایی دشمن بعث را در هفت آذر به کلی نابود کند به گونه ای که آنها تا پایان جنگ نتوانستند وارد خلیج فارس شوند. در شصتمین روز جنگ نیروی دریایی یکی از پایگاه های دشمن را از بین برد و تعادل آنها به هم خورد. با کمک این نیرو خطوط مواصلاتی در طول جنگ اسکورت کشتی های تجاری و نفتکش به خوبی انجام شد.

 

وی با اشاره به فعالیت ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از جنگ تحمیلی نیز گفت: تا امروز ارتش در حوادث مختلف از جمله سیل و زلزله تا کرونا و همچنین بحث برقراری امنیت و آرامش مرزها تلاش شبانه روزی داشته است. نیروی هوایی پس از جنگ نیز تا به امروز امنیت پروازهای خود را حفظ کرده است و برد کشف ما به بیش از سه هزار کیلومتر رسیده است

 

وی با بیان اینکه امروز پدافند هوایی ارتش از برترین های شبکه ها در حوزه کنترل است، گفت: قبل از انقلاب نیروی هوایی وابسته به مستشاران و قطعات وارداتی بود اما بعد از آن خود را سر پا نگه داشت و هر ماموریتی که به این نیرو واگذار شد، آن را با سربلندی به انجام رساند.

 

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه امروز استکبار جهانی ناچار است بایستد و نظاره گر این همه قدرت باشد، گفت: استکبار جهانی شاهد ایرانی مستقل، دانشمند، قدرتمند و اسلامی که در مسیر رشد و توسعه شتابان تمدنی خود روز به روز رو به پیشرفت است، است. نیروی دریایی ما پرچمدار این حرکت مقتدرانه خواهد بود. ناوگان بزرگ هواپیماهای بدون سرنشین ارتش با انجام عملیات های مختلف توان تاکتیکی و راهبردی ای را که ایجاد کرده که روز واقعه هر دشمنی را از محاسبات غلط خود پشیمان خواهد کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: ما بر سر آنیم ارتشی در شان ملت ایران و شایسته حضرت مهدی (عج) بسازیم. از اینکه فرمانده کل قوا ما را شایسته پرچم فداکاری دانستند، خدا را شاکریم؛ قدر این عنایت را می دانیم و ارتش این نشان فداکاری را حفظ خواهد کرد.

پایان پیام/33

نظر شما