شناسهٔ خبر: 42930843 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهادت یار سردار سلیمانی و خیل ابراز همدردی مقامات

تهران- ایرنا- در پی شهادت سردار علی خدادی، یار دیرین سپهبد شهید قاسم سلیمانی و معاون ایمنی و اقدامات تأمینی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شمار دیگری ازمقامات کشوری و لشگری، اندوه و تأسف خود را از فقدان این یادگار دفاع مقدس ابراز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار علی (حمید) خدادی جانباز شیمیایی دوران دفاع مقدس که پیش‌تر سمت رییس دفتری سردار سلیمانی را نیز عهده دار بود، بامداد پنجشنبه پس از یک دوره تحمل بیماری جانکاه و عوارض شیمیایی به جمع همرزمان شهید خود پیوست.

در پی شهادت وی شمار دیگری از مقامات کشور و لشگری با ارسال پیام های جداگانه ای مراتب تسلیت و همدردی خود را ابراز کردند.

واعظی: سردار خدادی نام نیک خود را در دفتر زرین دفاع مقدس برای همیشه ماندگار کرد

محمود واعظی رییس دفتر رئیس جمهوری در پیامی توییتری مراتب تأسف خود را از شهادت سردار خدادی بدین شرح وصف کرد:

انالله و انا الیه راجعون

شهادت جانباز سرافراز سردار سرتیپ پاسدار علی خدادی از دلیر مردان دوران دفاع مقدس و همرزمان سپهبد حاج قاسم سلیمانی موجب تاثر فراوان شد.

این مبارز و مجاهد خستگی ناپذیر سالیان متمادی از عمر شریف خود را در سنگر دفاع از ارزش های اسلامی بخصوص در جبهه های جنگ تحمیلی سپری کرد و نام نیک خود را در دفتر زرین دفاع مقدس برای همیشه ماندگار کرد.

اینجانب این ضایعه را به همرزمان و همراهان ایشان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده گرامی آن مرحوم به ویژه جناب آقای محمد خدادی معاون محترم مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تسلیت می گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با همرزمان شهیدش و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسالت دارم.

آیت‌الله نورمفیدی: شهادت، پاداش شایسته مجاهدت‌های خالصانه سردار خدادی بود

حضرت آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه دراستان گلستان و امام جمعه گرگان با صدور پیامی شهادت سردار سرتیپ پاسدار خدادی را به مردم استان، همرزمان و خانواده آن شهید عزیز تبریک و تسلیت گفت.

متن پیام معظم‌له به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جانباز سرافراز، «سردار سرتیپ پاسدار «علی (حمید) خدادی» معاون ایمنی و اقدامات تأمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» بعد از سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‏‌های مبارزه و جهاد و آرزوی شهادت در راه خدا و تحمل سال‌ها درد و رنج ناشی از جانبازی در این راه مقدس، نام خود را در لوح زرین مجاهدان شهید فی سبیل الله جاودانه ساخت و شهادت تنها پاداشی بود که می‌توانست شایسته فداکاری‌ها و مجاهدت‌های خالصانه ایشان باشد.

اینجانب شهادت مجاهد مومن سردار سرتیپ پاسدار «حمید خدادی» را محضر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) ،مردم استان گلستان، علی الخصوص سپاهیان و رزمندگان و بویژه خانواده محترم و برادر ایشان جناب آقای «محمد خدادی»، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبریک و تسلیت عرض نموده،غفران واسعه الهی برای آن شهید سعید و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان از خداوند متعال مسئلت می نمایم.

سردار رشید: آثار مجاهدات این شهید، الهام‌بخش نسل‌های امروز و فردای سپاه است

 فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز شهادت سردار سرتیپ پاسدار علی خدادی را تبریک و تسلیت گفت.

در پیام سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید آمده است: در روزهای بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار حمید خدادی، از جانبازان پر افتخار دوران شکوه و ایثار، دعوت حق را لبیک و به خیل یاران شهیدش پیوست.

سردار خدادی در طول چهار دهه جهاد مخلصانه، منشأ خدمات فراوانی بود که آثار این مجاهدات، الهام بخش نسل های امروز و فردای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  خواهد بود.

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت به خانواده محترم خدادی و همرزمان ایشان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از خداوند متعال برای آن شهید عزیز، همنشینی با سیدالشهدا و برای خانواده ایشان و همرزمان و همکارانش عزت و سربلندی مسألت دارم.

مخبر: نقش‌آفرینی‌های سترگ سردار خدادی موجب اعتلای مقامات اخروی اوست  

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام نیز در پیامی، شهادت جانباز سرافراز حمید خدادی را تبریک و تسلیت گفت

متن پیام محمد مخبر به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

شهادت جانباز سرافراز ، سردار سرتیپ پاسدار حمید خدادی ، معاون ایمنی و اقدامات تأمینی سپاه را به محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی) ،  بیت آن شهید بزرگوار و همرزمان ایشان ، تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم .

امید که نقش آفرینی‌های سترگ و خدمات صادقانه و ماندگار ایشان در طول دوران خدمت ، از جمله همراهی سردار دلها ، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ، مقبول درگاه احدیت و موجب اعتلای مقامات اخروی ایشان گردد.

اینجانب از درگاه ایزد منان برای آن شهید گرانقدر علو درجات و جایگاهی در سلک هم‌نشینان سید و سالار شهیدان حضرت اباعبداله الحسین علیه‌السلام و برای عموم بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.

ابراز همدری سخنگوی وزارت امور خارجه با خانواده سردار خدادی

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در پیامی خطاب به محمد خدادی برادر سردار شهید علی خدادی مراتب همدردی خود و وزارتخانه متبوع خود را از این رخداد ابراز کرد. در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

جناب آقای محمد خدادی

معاون محترم مطبوعاتی وزارت فرهنگ‌ و ارشاداسلامی

عروج شهادت‌گونه مرحوم سردار علی خدادی که از همرزمان سردار شهید قاسم سلیمانی و از جانبازان شیمیایی دفاع مقدس بود، را تسلیت عرض می‌نمایم.

از درگاه ایزد منان برای آن فقید سعید غفران و رحمت الهی و همجواری با شهدا و مجاهدان فی سبیل الله و برای جنابعالی، خانواده محترم آن‌مرحوم و عموم بازماندگان صبر و شکیبایی مسألت می نمایم.

شمخانی: شهادت سردار خدادی پس از سالها مجاهدت سند مظلومیت و ایستادگی ملت ایران است 

دریابان «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی به مناسبت شهادت سرتیپ پاسدار علی (حمید) خدادی معاون ایمنی و اقدامات تامینی سپاه در پیامی نوشت: جانبازان اسناد زنده جهاد و مقاومت، نماد زندگی عزتمندانه و تداوم بخش فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس هستند که با صبر و صلابت خود آیه شریفه مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا را تفسیر کردند.

وی در این پیام تصریح کردت: شهادت سردار سرتیپ پاسدار حمید خدادی پس از سال ها مجاهدت و خدمات ارزنده در نیروهای مسلح و همچنین تحمل جراحات ناشی از عوارض شیمیایی در ایام چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس سند دیگری است بر مظلومیت و ایستادگی  ملت ایران در برابر دشمنانی که ابتدایی ترین اصول انسانی را در جنگی تحمیلی و حتی بعد از آن زیر پا گذاشتند.

شمخانی ادامه داد: اینجانب شهادت این جانباز گرانقدر را به خانواده مکرم، بستگان، همرزمان و همکاران ایشان تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان برای آن عزیز سفر کرده علو درجات و همنشینی با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل مسئلت می کنم.

سردار سرتیپ پاسدار علی (حمید) خدادی بیش از ۸۰ ماه در جبهه‌های حق علیه باطل در دوران جنگ تحمیلی حضور داشت و چندین بار در عملیات مختلف زخمی و بارها به دلیل عوارض شیمیایی در بیمارستان بستری شده بود.

وی پس از جنگ تحمیلی نیز در بخش‌های مختلف ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد فرماندهی کل سپاه خدمت کرد و سالها در کنار مدافعان حرم با سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش همراه بود.

سردار خدادی، برادر «محمد خدادی» معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر عامل پیشین خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بود.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

نظر شما