شناسهٔ خبر: 42918740 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سردار دهقان: انقلاب اسلامی ضربه تاریخی به آمریکا وارد کرد

همدان- ایرنا- مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنعت دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: انقلاب اسلامی در جریان پیروزی انقلاب بزرگترین ضربه تاریخی را در آن مقطع زمان به آمریکا زد و ایران را از چنگال آنها بیرون کشید.

صاحب‌خبر -

سردار حسین دهقان روز پنجشنبه در صبحگاه مشترک نیروی زمینی سپاه در پادگان قدس همدان اظهار کرد: ملت ایران پس از پیروزی بر جبهه کفر، حضور آمریکا در منطقه را غیر مشروع اعلام کرد و دفاع از اسرائیل را یک امر نامشروع و نامطلوب دانست.

وی بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی عرصه جدید در پیش نگاه ملت ها نمایان شد با این توضیح که این ملت ها نیز می توانند خارج از  سلطه نظام سلطه زیست عزتمندانه داشته باشند.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنعت دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: ملت ایران به دیگر ملت ها نشان داد هر آنچه اراده کنند می توانند به آن دست یابند و در این برهه نظام های وابسته به دنیای غرب احساس تزلزل کردند.

سردار دهقان یادآوری کرد: جنگ تحمیلی تصمیم صدام برای اشغال ایران و هدف قرار دادن زیر ساخت ها نبود بلکه وی اگر خودش ادعای اراضی داشت نسبت جغرافیای کشورمان ابزارش را در دست دشمنان انقلاب و این ملت دید.

وی خاطرنشان کرد: قرن هاست که تحولات بشر را تجربه کرده ایم و دیدیم که افراد، جهت ها و گروه هایی که مسیر طاغوت، ظلم ، نفاق و تجاوز را انتخاب کردند نظیر منافقان، صدام حسین و آمریکا، در این دنیا به سرنوشت هایی مواجه شدند.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنعت دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: امروز می بینیم که پایگاه تمدنی دنیا غرب غرق در ثروت‌های عظیم مادی چگونه در حال لرزیدن است و می بینیم که تمامی ابزارهایی که بشر برای اعمال سلطه ایجاد کرده از کارایی افتاده است.

سردار دهقان بیان کرد: امروز جنگ اراده ها به عرصه آمده و جهت پیروز را آن موضوعی انتخاب می کند که علم به زمان داشته و غیرت، ایمان و هدف مقدس را انتخاب کرده است و در این راه هیچ عاملی برای او نه تنها سستی ایجاد نمی کند بلکه عزم او را نیز راسخ تر می‌کند.

وی ادامه داد: در این دوران، «عمل» بیانگر صداقت، اراده، داشتن ایمان و هدف شده است همچنین در این دوران «حرف» باید جای خود را به «عمل» بدهد تا مدعیان بدون عزم و اراده صحنه را ترک کنند بنابراین این عرصه آزمون بزرگی برای ایران و جهان است.

به رسمیت شناختن اسرائیل آرمان فلسطین را از بین نمی‌برد

وی یادآوری کرد: امروز از درون نهاد آمریکا هر روز یک مشکلی بیرون می آید برای مثال «بولتون» یکی از سردمداران مبارزه با ملت ایران بود که نه تنها از دایره سیاست و امنیت ملی خارج شد بلکه تمامی ادعاهایش نتیجه معکوس داد.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنعت دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: آنها بر این باور بودند با خروج ترامپ از برجام در کنار فشار حداکثری، نظام اقتصادی ایران در کمتر از سه ماه فرومی پاشد و به دنبال آن با ایجاد آشوب و ناآرامی نظام سرنگون می شود.

سردار دهقان خطاب با دولتمردان آمریکا اظهار داشت: بازی کردن با دُم شیر پیامد میمون برای شما ندارد همچنین بسیج کشورهای مرتجع منطقه برای پیوستن به اسرائیل و به رسمیت شناختن او به هیچ عنوان آرمان فلسطین را از بین نمی برد.

وی اظهار داشت: چهار رییس وابسته و بی هویت با امضا قرارداد صلح با اسرائیل، امنیت این رژیم را افزون نمی کنند و این اقدام آنها خشم فرو خفته ملت های عرب و مسلمان را فروزان تر می کند.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنعت دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: این اقدام آنها همه بافته هایشان را از هم پریشان کرده و همه بازیگران این صحنه را پشیمان می کند.

سردار دهقان تاکید کرد: یقین داریم آمریکا درس های بزرگی را از کارهای خود تجربه کرده است با این وجود احتمال می رود بر اساس معادله و تصورهای غلط اقدام به ایجاد جبهه جدید علیه ایران کند که به آنها می گوییم هر اقدامی با پاسخ پشیمان کننده همراه خواهد بود.

عرصه دفاع پایانی ندارد

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنعت دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان کرد: یکی از مسوولان و بنیانگذاران رژیم صهیونیستی عنوان کرد که «پیروی انقلاب لرزه بر اندام رژیم اشغالگر قدس انداخت، اسلام پا به عرصه اجتماعی و سیاسی ملت ما و دیگر ملت های مسلمان جهان گذاشت».

سردار دهقان اضافه کرد: شکل گیری صحنه پیروزی انقلاب موجب اتحاد دشمنان با رهبری آمریکا و حمایت ناتو، دولت های اروپایی و اروپای شرقی شد و صدام ابزاری در دست این جریان فراگیر شد.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس سلاح های مختلف به دست صدام علیه ملت ایران به کار گرفته شد و جبهه کفر به حمایت از صدام در عرصه تسلیحاتی، سیاسی و حقوقی در سازمان ملل افتخار می کردند.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنعت دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: ایران یکه و تنها با تکیه بر قدرت الهی، با ایمان بر پیروزی تحت زعامت و رهبری حضرت امام راحل جنگ خود را بر مبنای عقلانیت و با تدبیر پیش برد و پیروزی را در آغوش گرفت.

سردار دهقان اضافه کرد: بازخوانی صحیح دفاع مقدس موجب می شود بدانیم که عرصه دفاع تا جایی که نظام اسلامی ایران بر مبنای اصول و  و پایه های اساسی خود استقامت و پایداری کند پایانی ندارد چرا که جبهه کفر در صورت تسلیم شدن در برابر تمامی خواسته هایشان عقب می نشینند در حالیکه نمی دانند این ملت تسلیم نشده و سر تعظیم در برابر خواسته های نظام سلطه فرود نمی آورند.

وی گفت: امروز نیروهای مسلح ایران و تمامی سازمان ها یک هویت و ماهیت، یک خواسته و اراده و یک فرمانده دارند و این فرماندهی امروز به عهده یک فقیه، مجاهد، عالم به تمامی ضوابط مبارزه، جامعه و تمدن سازی است.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنعت دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه اوج اسلام را در همه عرصه در رهبر معظم انقلاب متجلی می بینیم ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب امروز جهان را با کلام خود تحت تاثیر قرار داده و به جوامع با فرمایشات ایشان جهت و قدرت می دهد و جوامع را آماده قدرت افکنی می کند.

سردار دهقان با بیان اینکه امروز با شرایط سختی مواجه هستیم که دشمن برای این ملت ایجاد کرده است و این واقعیت ها را نمی توان نادیده گرفت.

وی بیان کرد: امروز کسی در آمریکا حکومت می کند که یک تروریست به تمام معنا و ترجمانی از همه ایده‌های صهیونیستی و نشان و نمادی از تمامی خوی سلطه طلبی و تجاوزگری نظام سلطه است.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنعت دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: رییس جمهوری آمریکا کسی است که تمام جهان را حاضر است به واسطه نام خود به فنا بکشد و این فرد یک آنارشیست در تمامی حوزه ها بوده که آمریکا را به سمت منجلاب و بدبختی می برد.

سردار دهقان ادامه داد: ترامپ با کارهای خود دنیای غرب را با یک بحران هویتی مواجه کرده و به علت ایجاد درگیری عمیق در جهان موجب ایجاد موجی از تنفر از خودش شده است.

وی بیان کرد: او در سازمان ملل که باید محل و نماد صلح و امنیت جهانی باشد صدور دستور شهادت سردار سلیمانی را با افتخار مطرح کرده در حالیکه ادعای رهبری جهان، حقوق بشر و تمدن سازی است.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنعت دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: ترامپ شهادت سردار سلیمانی را به عنوان ابزاری برای تداوم قدرت و استقرار در ریاست جمهوری تلقی می کند با این اوصاف دنیا به چه نقطه ای از توحش، سقوط اخلاقی، پوچی و بی هویتی رسیده باشد که ترامپ را به عنوان فردی که هدایتگر بشناسد.

سردار دهقان با بیان اینکه عرصه جهاد و دفاع همچنان وجود و استمرار دارد گفت: ملت ایران از جانب خدا برای مواجه با این اوضاع برگزیده شده است و نیروهای مسلح این کشور به عنوان پیشانی حضور ما در این عرصه جهاد و شهادت هستند.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنعت دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: مهمترین مولفه ها برای پیروزی نیروی مسلح بر جبهه کفر داشتن خلوص، ایمان راسخ، حضور آگاهانه و عمل دقیق، باورداشتن به حضور همگانی مردم، اتکا به داشته داخلی و باور به جنگ با دشمن در همه عرصه ها است.

مشکلات جامعه با اتکا به مردم قابل رفع است

سردار دهقان با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس حادثه کوچکی نبود گفت: این ملت یک جنگ هشت ساله را مدیریت کردند با این وجود می توانند در عرصه های فرهنگی و اقتصادی هم بر تنگناهای دشمن غلبه یابند.

وی ادامه داد: امروز چرا باید بیکاری، نبود شغل، نگرانی از فردا، تورم افسار گسیخته مردم را رنج بدهد و مردم احساس امنیتی از نظر بهره مندی از فواید مادی نداشته نباشند. 

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنعت دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: این زیبنده جامعه ای که این بحران های بزرگ را پشت سر گذاشته نیست چراکه ملت ایران توان بالایی برای حل این مشکلات دارند و تنها راه برای رفع این تنگناها پذیرفتن مسوولیت و به صحنه آوردن مردم است.

سردار دهقان با بیان اینکه رفع این مشکلات سخت تر از پیروزی در جنگ نیست افزود: هر چند همه کشورهای جهان به رهبری آمریکا همچنان مقابل ایران ایستادند اما آمریکا و ترامپ در صورت فراهم کردن حضور مردم در همه عرصه ها قابل شکست هستند.

سردار حسین دهقان در سفر به استان همدان با  خانواده شهید سید میلاد مصطفوی دیدار کرد.

شهید سید میلاد مصطفوی ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۵ در شهر بهار متولد شد و  همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی سال ۱۳۹۴ به عنوان مدافع حرم، در محور حلب برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه حضور یافت و در سن ۲۹ سالگی در مقابله با تکفیری‌ها به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

نظر شما