شناسهٔ خبر: 42917037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی:

عرصه دفاع هیچ‌گاه پایان ندارد/ لزوم بازخوانی دوران دفاع مقدس

همدان - مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی بابیان اینکه عرصه دفاع هیچ گاه پایانی ندارد، گفت: دوران دفاع مقدس عرصه آزمون بزرگی هم برای مردم ما و هم برای دنیا بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین دهقان صبح پنج شنبه در صبحگاه مشترک نیروی زمینی سپاه در پادگان قدس همدان با بیان اینکه نام همدان در تارک تاریخ و تمدن ایران اسلامی درخشان است، گفت: همدان در عرصه‌های علم و عرفان و فرهنگ زبانزد است.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی عنوان کرد: استان همدان به نام بزرگانی چون شهید مدنی، شهید همدانی، شهید سلگی شناخته می‌شود.

وی خطاب به پاسداران بابیان اینکه اخلاص، صفا و آمادگی بزرگترین سرمایه ملت ما برای دفاع از اسلام، حریم اهل بیت (ع) و این مکتب است؛ گفت: افراد و جهت‌هایی که مسیر طاغوت و ظلم و تجاوز را انتخاب می‌کنند در همین دنیا به سرنوشت‌هایی ناگواری دچار می‌شوند.

دوران دفاع مقدس عرصه آزمون بزرگی هم برای مردم ما و هم برای دنیا بود

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی در ادامه با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس عرصه آزمون بزرگی هم برای مردم ما و هم برای دنیا بود؛ اظهار کرد: جنگی که بر ما تحمیل شد جنگی نبود که صدام به تنهایی به کشور ما حمله و اراضی ما را اشغال کند و زیرساخت‌های ما را مورد هدف قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه صدام ابزاری در دست دشمنان انقلاب و اسلام و ملت شد که آمریکا در رأس این دشمنان بود؛ افزود: انقلاب اسلامی بزرگترین ضربه تاریخی را در این مقطع از زمان به آمریکای جنایتکار زد.

سردار دهقان بابیان اینکه انقلاب اسلامی، ایران را از چنگال استکبار بیرون کشید و حضور آمریکا در منطقه را غیر مشروع اعلام و دفاع از رژیم صهیونیستی را امر نامشروع و نامطلوب دانست؛ گفت: انقلاب اسلامی عرصه جدیدی را پیش نگاه ملت‌ها قرار داد.

انقلاب اسلامی به ملت‌ها نشان داد هر آنچه اراده کنند دست یافتنی است

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ملت‌ها نشان داد هر آنچه اراده کنند دست یافتنی است؛ اظهار کرد: نظام‌های وابسته به دنیای غرب در منطقه احساس تزلزل کردند و لرزه بر اندام رژیم صهیونیستی افتاد.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی بابیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان ما و در رأس آنها آمریکا به صحنه مقابله با ایران آمدند، ادامه داد: صدام در این جریان فراگیر و عمده‌ای که خود را در مقابل انقلاب اسلامی و به دنبال آن نظام جمهوری اسلامی قرار داده بودند، ابزاری بیش نبود.

سردار دهقان با تاکید بر اینکه ما فراموش نمی‌کنیم در دوران دفاع مقدس سلاح روسی، فرانسوی، آلمانی در دست صدام علیه ملت ایران به کار گرفته می‌شد، افزود: ملت ایران یکه و تنها با تکیه بر قدرت لایزال الهی و با ایمان به پیروزی تحت فرماندهی حضرت امام (ره) جنگ را بر مبنای عقلانیت و تدبیر تا انتها پیش برد و پیروزی را در آغوش گرفت.

باید آنچه در دوران دفاع دفاع مقدس رخ داد را بازخوانی کنیم تا مشخص شود چه شد، چه صحنه‌ای به وجود آمد و پیروزان این صحنه چه کسانی بودند و چرا این اتفاق رخ داد

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی با بیان اینکه باید آنچه در دوران دفاع دفاع مقدس رخ داد را بازخوانی کنیم تا مشخص شود چه شد، چه صحنه‌ای به وجود آمد و پیروزان این صحنه چه کسانی بودند و چرا این اتفاق رخ داد، عنوان کرد: اگر این موضوعات را به خوبی بازخوانی کنیم متوجه می‌شویم که عرصه دفاع هیچ گاه پایانی ندارد و دوران دفاع مقدس را هیچ وقت فراموش نخواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه ما زمانی می‌گوئیم دشمنان ما دست از دشمنی برداشته که مطمئن باشیم آنها تسلیم تمام آنچه انقلاب و نظام ما را تهدید می‌کند شده باشند؛ گفت: دشمنان از ما می‌خواهند تسلیم تمامی خواسته‌هایی باشیم که آنها از ما مطالبه می‌کنند.

سردار دهقان با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح ما تمام واحدها و سازمان‌ها یک هویت و یک ماهیت و یک خواسته و اراده و فرمانده دارند؛ گفت: این فرماندهی امروز بر عهده یک فقیه، مجاهد و عالم است که به تمام ظرایف مبارزه، ظرایف جامعه‌سازی و تمدن‌سازی، ظرایف روحی و روانی و به تمام ابزاری که دشمنان علیه این ملت به کار می‌گیرد، تسلط دارد.

وی گفت: مقام معظم رهبری جوامع را با فرمایشات مواضع خود جهت می‌دهد و به جوامع قدرت‌بخشی و آنها را آماده قدرت‌افکنی علیه دشمن می‌کند.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی در ادامه با بیان اینکه امروز در مواجهه با شرایط سختی هستیم که دشمنان علیه ما ایجاد کرده است؛ افزود: امروز بر آمریکا کسی حکومت می‌کند که نشان و نمادی کامل از خوی سلطه‌طلبی و تجاوزگری نظام سلطه است و حاضر است تمام دنیا را به نام خود به فنا بکشد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا هم آمریکایی‌ها را به منجلاب و بدبختی می‌برد و هم دنیای غرب را با بحران هویتی مواجه می‌کند؛ گفت: ترامپ دنیا را درگیر درگیری عمیقی کرده و همه را از خود متنفر کرده است.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی با بیان اینکه این فرد با وقاحت تمام شهادت سردار سلیمانی را برای خود افتخار دانسته است، گفت: ترامپ به خیال خود این اقدام را ابزاری برای زمینه‌سازی تداوم قدرت خود می‌داند.

وی با بیان اینکه وجدان‌های جوامع بشری هیچگاه چنین خفت و ذلتی که فردی مثل رئیس جمهور آمریکا بر دنیا حکومت کند را قبول نخواهد کرد، گفت: جامعه و ملت ما با چنین نظام غول‌صفتی مواجه است و بر همین اساس همواره عرصه دفاع وجود دارد.

بصیرت و تبعیت از رهبری راه پیروزی ملت ایران است

سردار دهقان در ادامه بسیجیان، ارتشیان و سپاهیان را پیشانی عرصه جهاد و مقاومت کشور دانست و بابیان اینکه باید به این باور برسیم که دشمن در تمام صحنه‌ها و سطوح از نظامی گرفته تا فرهنگی و اقتصادی با ما درگیر شده است؛ گفت: بصیرت و تبعیت از رهبری راه پیروزی ملت ایران است.

وی با بیان اینکه شرایط سخت و تنگناها و بحران‌ها جوهره انسان‌ها را به نمایش می‌گذارد و جایی صف‌ها جدا می‌شود که میدان عمل باشد، گفت: اگر خلوص، توکل به خدا و باور به نصرت الهی باشد تمام سنگرهای دشمن فتح شدنی است.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی شرط غلبه بر دشمن را ایمان، اخلاص، عمل مومنانه، همدلی ملت با هم، حضور عالمانه و امید بر نصرت الهی و تبعیت بی چون و چرا از رهبری دانست و با بیان اینکه مشکلات قابل حل است؛ گفت: باید مسئولیت‌پذیر باشیم و مردم را به صحنه بیاوریم.

سردار دهقان با تاکید بر اینکه اگر بپذیریم مردم در صحنه حضور یابند حتماً مشکلات قابل رفع است، گفت: گرچه دنیای استکبار کماکان مقابل ما است اما آمریکا که در رأس آن است قابل شکست است.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی ادامه داد: برخی فکر می‌کردند اگر ترامپ از برجام خارج شود، می‌توان با فشار حداکثری اقتصاد ملی را طی مدت سه ماه فروپاشی کرده و آشوب فراگیر شود اما در این تحلیل نیز با شکست مواجه شدند.

سردار دهقان با بیان اینکه ما به رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوئیم بازی کردن با دم شیر پیامد میمونی برای تو ندارد، گفت: آمریکا شاید اشتباه کرده و بخواهد عرصه جدیدی علیه ملت ایران ایجاد کند اما باید بداند هر اقدامی از سوی آنها با پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده از سوی ملت ایران روبه‌رو خواهد شد.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی در پایان ابراز امیدواری کرد تا آخر سرباز رهبری باشیم.

نظر شما