شناسهٔ خبر: 4291864 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

افغانستان با 80 هزار تماشاگر در آزادي گلباران شد

موج - شاگردان خاکپور با شش گل از سد افغانستان عبور کردند.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، تيم ملي اميد ايران در يک بازي پر گل توانست با شش گل از سد تيم اميد افغانستان عبور کند.
داوران اين بازي تنتاشف ايليز، کماخا، منصور کازيموف، زاميربک بودند.

تيم اميد ايران:
محمدرضا اخباري، محمدحسين مرادمند، روزبه چشمي، عليرضا جهانبخش(62 بهنام برزاي)، سردار آزمون، شاهين ثاقبي، احمد نورالهي(46 عليرضا نقي زاده)، ميلاد کمنداني، حسين فاضلي، ميلاد محمدي، علي عبدالله‌زاده(59 احسان پهلوان)
سرمربي: محمد خاکپور

تيم اميد افغانستان:
نويد نادم، سيد محمد،صميم کوهستاني، محمد انور، پرويز کاظمي، معروف، فريد حکيمي، حميدالله حاجي عبدالله، روح الله اقبال زاده، صفي الله عزيزي(55 عبدالرئوف)، مسعود عبدالسعيد( 43 عبدالمنان)

شرح گل:
1-0 (ايران) : پاس عمقي شاهين ثاقبي را سردار آزمون در دقيقه 12 به يک ضربه دقيقه وارد دروازه افغانستان کرد تا کمي فشار تماشاگران حريف از روي تيم اميد کم شود.
2-0 (ايران) : روي ضربه کرنر ارسالي ميلاد محمدي که به شکل پاس کوتاه صورت گرفت توپ به مدافع پيش تاخته اميد هاي ايران رسيد و محمد حسين مرادمند با ضربه سر در دقيقه 24 دروازه افغانستان را براي بار دوم دوم باز کرد.
3-0 (ايران) : فرار علي عبدالله زاده از سمت راست محوطه جريمه افغانستان و پاس به بيرون او باعث شد تا ميلاد کمنداني گل سوم ايران را در دقيقه 28 با يک بغل پاي دقيق به ثمر برساند.
4-0 (ايران) : در حالي عليرضا جهانبخش ميرفت تا با دروازه بان تک به تک شود مدافع افغانستان روي او مرتکب خطا شد و اين خطا منجر به زدن ضربه ايستگاهي توسط ملي پوشان ما شد که در اين صحنه عليرضا جهانبخش که پشت توپ ايستاده بود، تنها با يک ضربه و شوت مستقيم آن را وارد دروازه حريف کرد.
5-0 (ايران): سانتر عليرضا جهانبخش را روزبه چشمي با ضربه سري دقيق در دقيقه 61 وارد دروازه افغانستان کرد تا لحظه به لحظه شکست افغانستان سنگين تر شود.
6-0 (ايران): سردار آزمون، براي دومين بار در اين بازي اقدام گلزني کرد و فرصت طلبي وي شمار گلهاي تيم‌ملي را در اين بازي به شش رساند.

شرح بازي:
امروز بازي دو تيم اميدهاي ايران و افغانستان در حالي انجام شد که حدود هشتاد هزار هوادار افغانستاني در ورزشگاه آزادي براي حمايت از تيم اميد کشورشان جمع شده بودند و اين شايد تنها اسلحه افغانستاني ها براي مقابله با تيم پر مهره ايران بود.
محمد خاکپور باز هم براي اين بازي تيم اميد را با تغييراتي به ميدان فرستاد که تمامي مهره هاي خود را مورد آزمايش قرار دهد. اين تغييرات که قالبا در دفاع تيم اميد صورت پذيرفته بود در شرايطي انجام شد که افغانستاني ها از قدرت کافي براي رسيدن به دروازه ايران بهره مند نبودند. در اين بازي ملي‌پوشان ايران چهاربار در نيمه اول توانستند دروازه حريف خود را باز کنند و اين اتفاق دو بار نيز در نيمه دوم به وقوع پيوست. سردار آزمون و عليرضا جهانبخش که از جمع بزرگسالان به اين تيم پيوسته بودند توانستند سه بار دروازه حريف را باز کنند، ضمن آن که آزمون در اين بازي موقعيت هاي ديگري نيز داشت که مي‌ توانست شمار گل هاي زده ايران را بالاتر ببرد.
سردار آزمون دو بار، عليرضا جهانبخش، روزبه چشمي، ميلاد کمنداني و محمد مرادمند زننده گل هاي ايران در اين بازي بودند تا تيم ايران در بازي آخر خود در مرحله مقدماتي، با خيال راحت تري در مقابل عربستاني ها قرار بگيرند، چرا که در آن بازي تيم ايران با يک تساوي هم مي‌ تواند به عنوان تيم اول راهي مرحله بعد مسابقات شود. اين پيروزي، پرگل ترين برد تيم اميد در اين دوره از رقابت ها بود که در مقابل چشمان هشتاد هزار هوادار افغانستاني مهمان به وقوع پيوست.
ايران اکنون با 9 امتياز در صدر جدول اين گروه قرار دارد و افغانستاني ها نيز با چهار امتياز اميدي براي دوم شدن نيز نخواهند داشت.

نظر شما