شناسهٔ خبر: 4284996 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شرکت رییس جمهوری در نشست سالانه مدیران مناطق آزاد درقشم

بندرعباس- ایرنا- رییس جمهوری، شرکت در جلسه سالانه مدیران عامل مناطق آزاد، بررسی و تصویب برنامه های این مناطق در سال 94 بر مبنای اقتصاد مقاومتی و تحقق رونق و اشتغال، جذب سرمایه خارجی، توسعه صادرات و انتقال فناوری در این مناطق را از مهم ترین اهداف سفر خود به جزیره قشم بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه و در حاشیه بازدید از شرکت تولید همزمان آب و برق مپنا در جزیره قشم در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در این نشست قرار است برنامه های سال 94 در مناطق آزاد بر مبنای اقتصاد مقاومتی و شرایط و فضای مناسب برای فعالیت و رونق اقتصادی که کشورمان گام به گام به آن نزدیک می شود، بررسی و نهایی شوند.

وی، بازدید از چندین پروژه را از دیگر برنامه های این سفر دانست.

رییس جمهوری به اهمیت فعالیت شرکت تولید همزمان آب و برق در جزیره قشم اشاره کرد و گفت: این شرکت مرکزی است که به طور همزمان به تولید برق و آب شیرین می پردازد و فرآیندی که طی آن آب دریا را شیرین می کند، قابل ملاحظه است و می تواند در تمام مناطق جنوبی کشور و بخش های کم آب مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

روحانی، آب شیرین را یکی از نیازمندی های مهم مردم جزیره عنوان کرد و اظهارداشت: ضرورت دارد آب شرب مردم که قیمت مناسب و رسمی داشته باشد در اختیار مردم قرار گیرد و دولت در این زمینه حمایت و پشتیبانی لازم را در حد توان انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: فعالیت این شرکت اقدام بسیار ارزشمندی است و می توان این طرح را در سایر مناطقی که مشکل آب شیرین دارند مورد استفاده قرار داد.

رییس جمهوری که امروز (یکشنبه) به منظور افتتاح از چندین پروژه عمرانی ، خدماتی و درمانی به جزیره قشم سفر کرده است، ضمن بازدید از بخش های مختلف بندر بهمن، با توضیحات مسوولان در جریان قابلیت های این بندر قرار گرفت.

شرکت در جلسه سالانه مدیران عامل مناطق آزاد کشور از دیگر برنامه های روحانی در جریان سفر به جزیر قشم است.

در این جلسه، برنامه های سال 94 مناطق آزاد با محوریت اقتصاد مقاومتی و تحقق رونق و اشتغال، جذب سرمایه خارجی، توسعه صادرات و انتقال تکنولوژی در مناطق آزاد، بررسی و تصویب خواهد شد.

بازدید از نیروگاه مپن، اسلکه کاوه و افتتاح بیمارستان از دیگر برنامه های سفر رییس جمهوری به جزیره قشم است.ک/1

6048

نظر شما