شناسهٔ خبر: 42811825 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حناچی: کشورهای جنگ دیده، ارزش صلح را بیشتر درک می کنند

تهران- ایرنا- شهردار تهران با اشاره به همزمانی روز جهانی صلح و سالگرد هشت سال دفاع مقدس در ایران گفت: کشورهایی که تلخی جنگ را چشیده اند، ارزش صلح را بیشتر می دانند.

صاحب‌خبر -

پیروز حناچی در مراسم دوچرخه سواری با سفرای چند کشور مقیم ایران از جمله فرانسه، دانمارک، هلند و آلمان؛ که به مناسبت روز جهانی صلح انجام شد، با اشاره به همزمانی روز جهانی صلح با آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران گفت: جنگ تحمیلی خسارات زیادی به بار آورد و البته سالروز آغاز این جنگ خاطرات دلاوری جوانان این سرزمین را به یاد می آورد.  

حناچی ادامه داد: هنوز هم برای حل مشکلات جاری از تجربیات هشت سال دفاع مقدس استفاده می کنیم.

شهردار تهران همچنین با اشاره به روز جهانی بدون خودرو از تلاش شهرداری برای افزایش سهم دوچرخه سواری در حمل و نقل عمومی به یک درصد تا پایان سال جاری خبر داد.

حناچی با بیان اینکه یکی از عارضه های کلانشهرها کم تحرکی و بیماری های ناشی از آن است، گفت:  دوچرخه سواری علاوه بر اینکه یکی از مدهای حمل و نقلی است به دید سلامت نیز به آن نگاه می‌کنیم.

وی افزود: حدود ۱۷۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در تهران وجود دارد که ۴۰ کیلومتر آن در این اواخر احداث شده و این مسیر پاک در همه مناطق شهرداری تهران در حال توسعه است.

حناچی اظهار امیدواری کرد که سهم دوچرخه که از ابتدای این دوره نیم درصد بوده، در دوره ای پنج ساله به چهار درصد افزایش پیدا کند.  

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه امروز از گوشه هایی از پروژه های در دست احداث تهران در مسیر رکاب زنی با سفرای کشورهای خارجی عبور کردیم، افزود: برنامه ما کاهش آلایندگی، کنترل ذرات معلق و گازهای آلاینده و کاهش جدی آنها و معاینه فنی خودروها است.  

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۴۰ کیلومتر مسیر ریلی در هفت خط در تهران وجود دارد و همین مقدار نیز برنامه برای توسعه آن در دستور کار است و از سوی دیگر  توسعه شبکه اتوبوسرانی نیز در شرایط تحریم کار بسیار سختی است اما در دستور کار قرار گرفته است.

حناچی همچنین گفت که امسال آخرین سال قرن هجری شمسی است و از این رو برنامه های متفاوتی در سطح شهر تهران برای امسال با عنوان تهران ۱۴۰۰ آغاز خواهیم کرد.

ایران با ۲ ویروس کرونا و تحریم روبروست

وی همچنین با بیان اینکه همه کشورها در حال حاضر درگیر اپیدمی کرونا هستند، گفت: کشور ما علاوه بر این مشکل با معضل تحریم ها نیز روبرو است.

شهردار تهران یادآور شد: در شرایط سخت کشورها به کمک یکدیگر می روند و در این دوره سخت ما نیز این انتظار را از سایر کشورها داریم.

وی همچنین از کشورهای اروپایی که در حمایت از برجام با پایبندی مسیر درست را انتخاب کردند، قدردانی کرد.

 به گزارش ایرنا، اول مهر مصادف با ۲۲ سپتامبر  و روزهای جهانی «صلح» و  « بدون خودرو» است.

پبروزحناچی شهردار تهران امروز به مناسبت روز جهانی بدون خودرو با سفرای کشورهای فرانسه، دانمارک، هلند، آلمان، بوسنی و هرزگوین، سوئیس، نروژ، دانمارک، اتریش، نماینده بهداشت جهانی در تهران و نماینده دفتر سازمان ملل در ایران پا به رکاب شد.

نظر شما