شناسهٔ خبر: 42781234 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار زنجان تاکید کرد

مقابله با کرونا عمل می‌خواهد نه شعار

زنجان-استاندار زنجان گفت: همه مدیران باید در شرایط کنونی مبارزه با کرونا به وظایف خود آشنا بوده و به صورت عملی وارد میدان شده و پای کار باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که در استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که به جای شعار دادن، باید وارد میدان شده و کار عملیاتی انجام دهیم، گفت: بی‌توجهی به راه‌حل‌ها و دستورالعمل‌ها در شرایط کنونی که درگیر شیوع بیماری کرونا هستیم به معنای بی‌توجهی به سلامت مردم است و نباید در این زمینه شاهد کوتاهی باشیم.

وی با یادآوری اینکه استان ثابت کرد که در شرایط مختلف می‌تواند مدیریت‌های لازم را برای مقابله با این بیماری داشته باشد که نمونه بارز آن برگزاری عزاداری‌های محرم امسال منطبق با پروتکل‌های بهداشتی بود، افزود: بی‌شک اگر همراهی مردم نبود، قادر نبودیم از اقدامات ارزشمند را انجام دهیم، به همین خاطر امروز نیز به همراهی مردم برای گذر از این شرایط نیاز داریم.

استاندار زنجان با بیان اینکه برگزاری مراسم یوم‌العباس با پنج درصد جمعیت هر سال، نشان‌دهنده آن بود که مردم فهیم زنجان همواره همراه مسئولان بوده و این همراهی تا به امروز چشم‌گیر بوده است، تصریح کرد: اگر در این روز که یکی از روزهای پرافتخار برای مردمان پایتخت شور و شعور حسینی است، مراسم همانند سنوات گذشته برگزار می‌شد، قادر نبودیم جلوی فاجعه عظیم همه‌گیری کرونا را بگیریم.

حقیقی با اشاره به اینکه با وجود اینکه اقداماتی که در طول هفت ماه گذشته در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا از سوی مدیران دستگاه‌های مختلف صورت گرفته، هنوز نتایج قابل توجهی در این زمینه حاصل نشده است، ادامه داد: طراحی‌هایی که در این زمینه صورت گرفته مطلوب بوده اما معتقدیم این طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باید عملیاتی شود تا بتوانیم نتیجه و خروجی کار را نیز ببینیم.

وی با بیان اینکه ایجرود یکی از شهرستان‌های دارای درگیری بالا با بیماری کرونا است، گفت: در صورت تداوم این روند و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، اقدام به پلمب مغازه‌ها خواهیم کرد.

حقیقی گفت: فرمانداران و مدیران مستقر در شهرستان‌ها باید به این موضوع بیش از گذشته توجه داشته باشند و نباید اجازه دهیم بی‌توجهی عده‌ای باعث شیوع بیش از پیش این بیماری در استان شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه همه مدیران باید در شرایط کنونی به وظایف خود آشنا بوده و به صورت عملی وارد میدان شده و پای کار باشند، ابراز کرد: یکی از راه‌حل‌ها برای پیشگیری و مقابله با شیوع بیش از پیش این بیماری، کنترل راه‌های مواصلاتی است؛ چرا که معتقدیم اگر قرار باشد در چنین شرایطی، پذیرای مهمان از سایر استان‌ها باشیم، شرایط بدتر از گذشته خواهد شد.

حقیقی با اشاره به بازگشایی مدارس، توزیع اقلام بهداشتی در این مکان‌ها را بسیار ضروری دانست و با اشاره به اینکه طی بازدیدهای به عمل آمده از برخی از مدارس استان، شاهد رعایت نشدن این موضوع بودیم که باید به آن رسیدگی شود، یادآور شد: یکی از دغدغه‌های امروز، عرضه ماسک با قیمت بالا است و این ناشی از نبود مدیریت صحیح در این زمینه است، در حالی لازمه رفع مشکلات در چنین شرایطی، کار عملیاتی و مدیریت مطلوب است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه قیمت تعیین شده برای ماسک در استان هزار و ۳۰۰ تومان بوده و هیچ‌کس حق فروش بالاتر از این قیمت را ندارد، ابراز کرد: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به عموم مردم در قالب انعکاس شکایات و تخلفات احتمالی از طریق کانال‌های ارتباطی می‌تواند بسیار نتیجه‌بخش باشد. همچنین با توجه به اینکه در داخل استان شاهد تولید قابل توجه ماسک هستیم، ورود این اقلام بهداشتی از سایر استان‌ها به زنجان ممنوع است.

نظر شما