شناسهٔ خبر: 42716475 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:

طرحی مناسب برای پاسخ به اقدامات آمریکا در کمیسیون امنیت ملی طراحی می شود

عمویی با اشاره به ماموریت رییس مجلس به کمیسیون امنیت در رابطه با طراحی طرحی جهت انجام اقدامات متقابل آمریکا گفت: کمیسیون امنیت در نهایت طرح مناسبی برای مقابله با اقدامات آمریکا طراحی و به صحن ارایه می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، ابوالفضل عمویی در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه 30 شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به ادعای آمریکایی ها برای فعال سازی مکانیسم ماشه گفت: اقدام آمریکایی ها در مورد طرح ادعای فعال سازی مکانیسم ماشه اقدامی بدون وجوه بوده و هیچ مشروعیتی برای آن قایل نیستیم. این ادعای آمریکایی ها نه تنها برای ایران بلکه برای سایر کشورها نیز که آمریکا با آنها رایزنی داشته است، مشروعیتی ندارد.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه پمپئو گفت: بیانیه آقای پمپئو نشان می دهد که در دنیای موازی به سر می برد، او ادعا می کند که مکانیسم ماشه را فعال کرده است اما به نظر می رسد ماشه ای که فعال شده باروت آن خیس است و هیچ اثری نخواهد داشت. در مسیری که آمریکایی ها قرار گرفته اند، شکست حقوقی سنگینی خواهند خورد، ادعای آنها غلط است، به نظر می رسد آنها تلاش کنند تا این تفسیر غلط از قطعنامه 2931 را معتبر جلوه دهند و شاید دست به اقداماتی نیز بزنند. در همین راستا مجلس شورای اسلامی به کمیسیون امنیت ماموریت داده است تا با رصد فضای بین المللی در چهارچوب ادعای آمریکایی ها و اقداماتی که آنها پیش می گیرند، اقدام متقابلی را طراحی کنند.

 

عمویی با بیان اینکه در بین نمایندگان در این رابطه ایده های مختلفی وجود دارد، گفت: روز گذشته کمیسیون امنیت ملی در جلسه غیر رسمی این پیشنهادات و ایده ها را مورد بررسی قرار داد. در این رابطه با نهادهای مختلف در ارتباط هستیم تا در نهایت طرحی مناسب برای پاسخ به اقدامات آمریکا طراحی و به صحن مجلس ارایه شود تا از منافع مردم و حقوق آنها دفاع کنیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اقدامات در واکنش به اقدامات خصمانه آمریکایی ها خواهد بود، خاطرنشان کرد: اولین گام اقدام بازدارنده نسبت به حرکات آینده آنها خواهد بود. ما در مقابل اقدامات آنها قطعا برنامه ریزی خواهیم داشت، از سوی دیگر از آنجا که تخاصم و دشمنی آمریکایی ها در این سال ها به حداکثر رسیده است و با کمپین فشار حداکثری ادامه یافته است لذا نمایندگان بر تقویت عناصر قدرت ملی در حوزه صنعت هسته ای، اقتصادی و سیاسی تاکید داشته و این موضوع را دنبال خواهند کرد./

 

 

پایان پیام/50

نظر شما