شناسهٔ خبر: 42716642 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیپلماسی‌ایرانی | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: ماشه آمریکایی‌ها با باروت خیس فعال شده است

صاحب‌خبر -

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که ادعاهای مقامات آمریکایی برای فعال سازی مکانیسم ماشه نه تنها برای جمهوری اسلامی بلکه برای سایر کشورها نیز هیچ مشروعیتی ندارد.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل عمویی در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به ادعای آمریکایی‌ها برای فعال سازی مکانیسم ماشه بیان کرد: اقدام آمریکایی‌ها در خصوص طرح ادعای فعال سازی مکانیسم ماشه اقدامی بدون وجوه بوده و هیچ مشروعیتی برای آن قائل نیستیم. این ادعای آمریکایی‌ها نه تنها برای جمهوری اسلامی ایران بلکه برای سایر کشورها نیز که آمریکا با آنها رایزنی داشته است مشروعیتی ندارد.

وی در ادامه اظهار کرد: بیانیه آقای پومپئو نشان می‌دهد که در دنیای موازی به سر می‌برد. او ادعا می‌کند که مکانیسم ماشه را فعال کرده اما به نظر می‌رسد ماشه‌ای که فعال شده باروت آن خیس است و هیچ اثری نخواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مسیری که آمریکایی‌ها قرار گرفتند شکست حقوقی سنگینی خواهند خورد. ادعای آنها غلط می‌باشد اما به نظر می‌رسد که آنها تلاش کنند تا این تفسیر غلط از قطعنامه 2231 را معتبر جلوه دهند و شاید دست به اقداماتی بزنند و لذا رییس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به کمیسیون امنیت ملی ماموریت داد تا با رصد فضای بین‌المللی در چارچوب ادعای آمریکایی‌ها و اقداماتی که آنها پیش می‌گیرند اقدامات متقابلی را طراحی کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: در بین نمایندگان ایده‌های مختلفی وجود دارد. روز گذشته کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی جلسه‌ غیررسمی را در محل کمیسیون داشت و ایده‌های مختلفی مطرح شد و صاحبنظران نیز حضور داشتند. در این زمینه ما با نهادهای مختلفی در ارتباط هستیم تا در نهایت طرحی مناسب برای پاسخ به اقدامات آمریکا طراحی شده و به صحن علنی مجلس شورای اسلامی معرفی شود و از منافع و حقوق مردم دفاع کنیم.

عمویی ادامه داد: این اقدامات در واکنش به اقدامات آمریکایی‌ها خواهد بود. اولین گام اقدام بازدارنده نسبت به حرکات آینده آنها خواهد بود. در مقابل اقدامات آنها نیز قطعا ما برنامه‌ریزی خواهیم داشت. از سوی دیگر از آنجا که تخاصم و دشمنی‌ آمریکایی‌ها در این سال‌ها به حداکثر رسیده و با کمپین فشار حداکثری ادامه یافته است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر تقویت عناصر قدرت ملی در حوزه صنعت هسته‌ای، اقتصادی و سیاسی تاکید داشته و این موضوع را دنبال خواهند کرد.

انتهای پیام

 
 
 

برچسب‌ها:

نظر شما