شناسهٔ خبر: 42712246 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

جنگ آمریکا با «وی چت» و «تیک تاک»

صاحب‌خبر -

دولت «دونالد ترامپ» از امروز یکشنبه ممنوعیت حضور اپلیکیشن های چینی «وی چت»  و «تیک تاک» در اپ استورهای آمریکایی را اجرایی خواهد کرد؛ اقدامی که جلوی دانلود این اپلیکیشنهای چینی از سوی آمریکایی‌ها را از بابت نگرانی‌ها مربوط به امنیت ملی می‌گیرد. 
به گزارش رویترز، این ممنوعیت‌ها که روز جمعه اعلام شدند تنها شامل دانلودها و آپدیتهای جدید می‌شوند و کمتر از آن چیزی که انتظار می‌رفت فراگیر هستند به ویژه برای تیک تاک و به شرکت مادر این اپلیکیشن به نام «بایت دنس» همچنان این فرصت را داده تا به توافقی درخصوص آینده فعالیتش در آمریکا دست یابد.  وی چت که یک اپلیکیشن چند منظوره شامل شبکه اجتماعی و درگاه پرداخت الکترونیک است، از فردا با محدودیت‌های شدیدتری مواجه می‌شود.  کاربران فعلی تیک تاک اما از طرف دیگر تا ۱۲ نوامبر شاهد تغییرات چندانی نخواهند بود و از آن تاریخ به بعد ممنوعیتی در قبال یک سری تراکنش‌های فنی در قبال این اپلیکیشن اجرایی می‌شوند که به گفته تیک تاک عملا منجر به ممنوعیت کامل استفاده از آن می‌شوند.  ممنوعیت دانلودهای جدید این اپلیکیشنها در آمریکا همچنان ممکن است از سوی دونالد ترامپ قبل از اجرایی شدن و در صورت انعقاد توافقی از سوی بایت دنس با شرکت اوراکل در زمینه امنیت داده‌های کاربران لغو شود. 
«جو بایدن» نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا وعده داد در صورت شکست دونالد ترامپ در انتخابات نوامبر آتی ریسکهای امنیتی پیرامون تیک تاک را مورد بازبینی قرار می‌دهد. 
اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا اعلام کرد، دستور مذکور از سوی وزارت بازرگانی این کشور «ناقض حقوق مردم آمریکا بر طبق اصلاحیه اول قانون اساسی به سبب محدود ساختن قابلیت آنها برای ارتباط برقرار کردن و انجام تراکنش‌های مهم در دو شبکه اجتماعی است.»
 

نظر شما