شناسهٔ خبر: 42708753 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سردار سلامی: انقلاب اسلامی موازنه قدرت استکباری را بهم زد

تهران - ایرنا - فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به وقوع انقلاب اسلامی در ایران و ریشه دشمنی استکبار با این رویداد اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) بی اعتنا به قدرت ها به ما آموخت و نشان داد که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، سردارسرلشکر حسین سلامی شنبه شب در گفت و گوی تلویزیونی افزود: این گفته امام را امروز می بینیم که آمریکا تاکنون نتوانسته است، غلطی بکند.

فرمانده کل سپاه پاسداران توضیح داد که دفاع مقدس ما سرشار از شگفتی ها بوده و حماسه های بزرگی دارد که از عاشورا سرچشمه گرفته است.

سلامی افزود: انقلاب قرار بود که موازنه قدرت را بر هم بزند و اولین واکنش استکبار با سقوط شاه آغاز شد و این ستیز به علت به خطر افتادن منافع استکبار بود که علیه ملت ایران جنگ را آغاز کردند.

سردار سلامی گفت: همه پاسداران، ارتشیان و بسیجیان فدایی ملت بزرگ ایران هستند و همه ما تا آخرین قطره خون خود از عزت، رفاه، امنیت، آسایش و آرامش ملت ایران دفاع می کنیم، زیرا آرزوی ما شهادت در راه اعتلای ملت بزرگ ایران است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اهمیت حقوق ایران در برجام اظهارداشت: اگر در برجام حقوق ما به رسمیت شناخته نشود ما اقدامات خود را انجام می‌دهیم و از بلوف و تهدیدها در این زمینه هراسی نداریم و مردم نیز ابداً نباید نگران باشند، زیرا ما در سال‌های گذشته نشان داده ایم به هیچ کشوری نیازمند نیستیم.

سردار سلامی بیان کرد: با طرح مکانیزم ماشه آنها به دنبال ایجاد ترس و واهمه در ما هستند در حالی که آمریکا با این طرح  اگر ماشه را بکشد مطمئن باشید که گلوله ای از آن خارج نخواهد شد زیرا که آمریکا در این زمینه کاملاً تنها مانده و ما هم مقتدرانه از منافع خود دفاع می کنیم زیرا این یک کار سیاسی است و بدون شک آمریکایی‌ها در این زمینه شکست خواهند خورد.

وی گفت: امریکا در تبدیل پیروزی‌های نظامی بر پیروزیهای سیاسی عملاً در جهان ناتوان شده و با رهبری شیطانی دولتمردان این کشور نشان دادند که با دشمن پروری دنبال رهبری شیطانی در جهان هستند.

سلامی تاکید کرد: رهبری الهی ما به دنبال کرامت بشری، طهارت اخلاقی، پاکی جامعه بشری و دوستی است، اما رهبری شیطانی آنها به دنبال پیروزی خود بوده  زیرا با دشمن پروری می‌خواهند به اقدامات خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه امریکایی ها وقتی سردار سلیمانی را به شهادت رساندند همه جهان به آنها اعتراض کردند، یادآورشد: آمریکایی‌ها سردار قاسم سلیمانی را که 40 سال حق جهاد بر گردن ما دارد را ترور کردند و باید در این خصوص انتقام سخت ملت ایران ظهور پیدا کند و این تنها با متلاشی کردن نظام سلطه عملی خواهد بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: سردار سلیمانی شخصیت ممتاز برجسته ای بود که نقش بزرگی در استحکام مقاومت و شکست سیاست‌های آمریکا، اسرائیل، انگلیس و متحدان آنها در منطقه داشت و به فضل الهی با شهادت این سردار انرژی جدیدی به مقاومت تزریق شد و همه جوانان جهان اسلام به دنبال انتقام شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی هستند.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: حاج قاسم سلیمانی وقتی که شهید نشده بود مردم به ندرت عکس او را می‌دیدند، اما وقتی که ایشان به شهادت رسید هم اکنون روح بزرگ آن سردار در همه جا حضور دارد و زنده است؛ ما حاج قاسم را از دست نداده ایم بلکه او را به دست آورده ایم و با شهادت یک فرمانده بزرگ روح ایشان تکثیر شده است.

وی بیان کرد: امروز خون حاج قاسم سلیمانی در همه جا جاری شده و با شهادت ایشان هیچ برنامه ای در جبهه های مقاومت به خصوص در سوریه، لبنان، افغانستان، پاکستان، یمن و یا عراق متوقف نشده و همچنان این مشعل فروزان است.

فرمانده سپاه  با اشاره به  سازش برخی کشورهای عربی منطقه با رژیم صهیونیستی افزود: اقدام امریکایی ها و سازش برخی از کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی  باعث نفرت ملت‌های منطقه شده است.

سردار سلامی تصریح کرد: خاستگاه اصلی این حرکت مانور انتخاباتی ترامپ بود و طنابی بر گردن برخی از کشو رهای عربی منطقه انداخت در حالی که در این نمایش اصلاً فلسطینی‌ها حضور نداشتند.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهارکرد: مردم آمریکا نظام خود را قبول ندارند و حتی در تظاهرات که انجام می‌دهند پرچم خود را آتش می زند جامعه آمریکا با یک خیزش مواجه شده و ثبات سیاسی درون این کشور از هم پاشیده است.

وی گفت: بدون شک آمریکا نفوذ سیاسی خود را به عنوان یک ابرقدرت از دست داده و در تحریم تسلیحاتی ایران حتی اروپایی‌ها از آمریکا تبعیت نکردند و این نشان می دهد که آمریکا قدرت خود را از دست داده و قدرت این کشور هر روز رو به افول می رود.

سردار سلامی اظهارداشت: امریکا با چهار مولفه آزادی، دموکراسی، امنیت و رفاه همیشه خود را به جهانیان معرفی می‌کرد در حالی که این مفاهیم مصداق خود را دیگر در آمریکا از دست داده و این یعنی جامعه امریکا شکست خورده است.

به گفته وی،  امروز رفتار پلیس آمریکا با سیاه پوستان در خیابان ها این است که صدها سیاه پوست به دست پلیس آمریکا کشته شوند و حتی این کشور در مدیریت بیماری کرونا نیز ناتوانی های خود را به خوبی نشان داده است.

وی گفت: امروز جامعه آمریکا به عنوان یک جامعه پیشرفته و مدرن که همه انتظار داشتند که بتواند به راحتی پدیده کرونا را مهار کند مشکلات زیادی را به وجود آورده است و وجود ۳۰ میلیون انسان گرسنه و ۴۰ میلیون انسان بیکار در آمریکا نشان داده که نظام سیاسی آمریکا قادر نیست در برابر مشکلات و پدیده کرونا اقدامات مناسبی داشته باشد.

سردار سلامی با اشاره به حمله نیروهای ایرانی به پایگاه هوایی عین الاسد یادآور شد: ما در این حمله نشان دادیم که از آمریکا واهمه‌ای نداریم و اراده ملت ایران را بر دشمن تحمیل کردیم، در این حمله هدف ما کشتن سربازان آمریکایی نبود و با زدن تأسیسات این پایگاه نشان دادیم که ما به دنبال کشتن آدمها در این پایگاه نیستیم.

وی گفت: تاوان شهادت حاج قاسم سلیمانی را باید نظام سیاسی و نظام سلطه امریکا بدهد و باید نظام سلطه فرو پاشد زیرا که کشتن چندین سرباز و یا سفیر در یک نقطه برای ما انتقام عادلانه ای نیست.

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: ما کسی را که هم ارزش سردار سلیمانی در بین آمریکایی‌ها باشد پیدا نمی کنیم اما آمریکا بداند طعم سخت این انتقام را خواهد چشید، زیرا سردار سلیمانی ۴۰ سال حق جهاد بر گردن ما داشت و باید آمریکاییان و نظام سلطه آنها در این زمینه انتقام سختی را بدهند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: دشمن امروز به دنبال تسلیم ملت ایران است تا ما را پشیمان کند اما هر چه تلاش کرده نتیجه نگرفته و این میراثی است که از دفاع مقدس و امام راحل برای ما به جا مانده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به آغاز جنگ روانی امریکا بر علیه ملت ایران افزود: من به ملت بزرگ ایران این قول را می‌دهم هیچ قدرتی از جمله امریکا امروز شرایط تحمیل یک جنگ جدید بر علیه ملت ایران را ندارد و بلوف های رئیس ‌جمهور بی تدبیرآمریکا نباید نگران کننده باشد.

سردار سلامی تاکید کرد: وقتی که رهبر کشوری مثل آمریکا فاقد شناخت دقیق و عمیقی از قدرت نظامی خود است و هیچ جنگی را تجربه نکرده، اساساً سردمداران این نظام در ارعاب زندگی می کنند. امروز آمریکا شرایط یک جنگ در منطقه آنهم با ایران را ندارد و به دلیل سوء تدبیر رهبران آمریکا و زوال عقل سیاسی آنها ارتش این کشور بسیار خسته شده و این ارتش در یک جنگ گسترده نمی تواند شرکت کند، زیرا روحیه فرماندهان و سربازان آنها در منطقه خسته شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهارداشت: شاخص های اقتصادی نیز در آمریکا آن طوری نیست که آمریکا بتوانند یک جنگ را در منطقه اداره کنند، آنها حتی نمی توانند در برابر یک بیماری (کرونا) تدبیر لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: اساساً جامعه آمریکا به لحاظ روانی و سیاسی پذیرش تلفات بیشتری را ندارد، زیرا جنگ با ایران با جنگ دیگر کشورها بسیار متفاوت خواهد بود.

سردار سلامی بیان کرد: آمریکا اگر بخواهد با ما جنگ کند باید در منطقه مستقر شود و با استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه آنها در برابر ما تلفات انسانی زیادی را تحمل خواهند کرد، زیرا قدرت دفاعی ایران می‌تواند در یک جنگ آمریکا را شکست بدهد.

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: ما خود را در زمین، هوا و دریا برای انجام یک جنگ طولانی مدت آماده کرده‌ایم اگر آمریکا در منطقه بماند شکست خواهد خورد و اگر از منطقه نیز برود بازهم شکست خواهد خورد.

وی بیان کرد: ما هشت سال دفاع مقدس را با ائتلاف جهانی به خوبی پشت سر گذاشتیم در حالی که در ضعف بودیم و دشمن ما قدرت بالایی داشت معادله غلبه را عملی کردیم؛ ما نشان دادیم در طول هشت سال دفاع مقدس اهل تنبیه متجاوزیم و هزاران گردان داریم که اگر حرکت کنند تمام پایگاه‌های آمریکا در منطقه را زیر آتش مستقیم خود قرارخواهند داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: آمریکایی‌ها بر سر دو راهی مانده اند اگر بمانند شکست می خورند اگر بروند بازهم شکست خواهند خورد مگر آن که دیوانه باشند که بتوانند خود را در برابر یک نظام قدرتمند در منطقه قرار دهند.

سلامی گفت: زمانی که ما پایگاه هوایی عین الاسد را هدف قرار دادیم اگر آمریکایی ها واکنش نشان می دادند، هزاران موشک آماده کرده بودیم که هیچ قدرتی در برابر آن نمی‌توانست مقاومت کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: ما بارها اعلام کردیم که هیچ نگرانی از جنگ نداریم هرچند ما جنگ افروزی نمی‌کنیم، اما یارای انهدام دشمن را در تمام زمینه‌ها داریم.

سردار سلامی با بیان اینکه دشمن با فشار حداکثری معشیت مردم را هدف قرار داده است، یادآورشد: ملت بزرگ ایران به رغم تحریم ها و مشکلاتی که دشمنان برای آن به وجود آورده است همچنان به زندگی خود ادامه داده، زیرا ما در جنگ دشمنان خود را ناکام گذاشته ایم و اتحاد و ایمان این ملت بسیار ستایش برانگیز بوده است.

سردار سلامی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء هم اکنون ۲۲۰ پروژه کلان ملی در زمینه های مختلف عمرانی و توسعه  زیرساخت ها را در دست اجرا دارد و تاکنون نیز اجازه نداده است اجرای این پروژه ها متوقف شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: ملت ایران در مبارزه با استکبار جهانی الگوی بزرگ ملت‌های مسلمان شده و با افق های بلند استکبار را به حاشیه رانده، ضمن اینکه دشمن به هیچ یک از اهداف خود در این زمینه دست پیدا نکرده و ملت بزرگ ایران در برابر فتنه های بزرگ استکبار جهانی همچنان استوار ایستاده است.

 وی گفت: پس از هشت سال دفاع مقدس وقتی دشمن دید که غلبه بر ملت بزرگ ایران با توجه به رهبری الهی آن ممکن نیست رویکردهای خود را به سایر عرصه های جنگ منتقل کرد که تاکنون نیز بر علیه ما در جریان است.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال این است که ملت ایران را از کرده خود پشیمان کند و دین گریزی را در جامعه ما رواج می دهد و با عملیات روانی گسترده دشمن در جغرافیای اقتصادی و سیاسی فتنه های عظیمی را برای نظام اسلامی به پا کرده است تا مردم با این بحران ها و مشکلات زنجیره مقاومت خود را بشکنند.

سردار سلامی افزود: همه در جهان دیدند که عامل اصلی شکست دشمن وجود رهبر حکیم وبلندنگری است که به تمام زوایای نگاه دشمن آگاه است و نفوذ معنوی بر دلها دارد و ملت ایران با دلدادگی پیروز این نظام هستند.

وی با بیان اینکه آنها فکر می‌کردند با یک عملیات جهانی و با وجود یک ارتش مسلح قادر هستند نظام اسلامی نوپای ما را نابود کنند، گفت: ایمان عامل اصلی موفقیت در یک جنگ است و همان طوری که خون بر شمشیر پیروز شد با مقاومت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس خون بر شمشیر پیروز شد و تمام اقدامات آنها در این زمینه ناکارآمد هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران در پایان با اشاره به شخصیت بلند حضرت امام خمینی (ره) گفت: امام بی اعتنایی به قدرت ها را به ما یاد داد و نشان داد که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، زیرا امام مقاومت در برابر قدرتهای بزرگ و ایستادگی در برابر آنها را به خوبی به ما آموخته است.
 

نظر شما