شناسهٔ خبر: 42710912 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کرد:

تاوان تلخ نظام سلطه در مقابل شهادت سردار سلیمانی/ یک گلوله مشقی هم از طرح مکانیزم ماشه آمریکایی‌ها خارج نمی‌شود

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حرفی که من می زنم لفاظی نیست گفت: اعلام می کنم ما هیچ نگرانی از هیچ جنگی نداریم هر چند ما از هیچ جنگی استقبال نمی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، سردار حسین سلامی در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما افزود: وقتی کسی از هزار برابر پاسخ حرف می زند این کلمه آنقدر درشت است که در گوش هیچ کس جای نمی گیرد و اغراق باید باور پذیر باشد و اگر رئیس جمهور امریکا می گفت ما دو یا سه برابر پاسخ می دهیم قابل تأمل بود و می گفتیم ممکن است بخشی عملیات روانی باشد و بخشی نیز عملیاتی شود.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : این را در پاسخ به اینکه با فرض باطلی که آنها دارند ما تصمیم گرفتیم در مقابل انتقام خون سردار بزرگ سپاه اسلام یک خانوم سفیر امریکا در افریقای جنوبی را ترور کنیم که یک فرض تمسخرآمیز و خنده آور چرا ؟چون ما یک ملت شرافتمند هستیم و ما در قبال این جنایت بزرگ هرگز کسی را که نقش نداشته را نمی کشیم بلکه انتقام ما عادلانه و شرافتمندانه است .

 

وی افزود: چه چیزی در قبال خون سردار سلیمانی طعم انتقام می دهد و ملت ایران را ارام می کند جز شکست نظام سلطه؟ هدف ما تحقق رویاهای حاج قاسم بود که به واقعیت نزدیک می شد و حالا فرض کنیم که در برابر آن یک عملیات محدود شود؟ بلکه واقعیت این است که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و نتوانست هم بکند.

 

سردار سلامی با اشاره به واقعه طبس و اتش گرفتن امریکاییها در آن توفان شن یک مصداق واقعی است، شکست امریکا در دفاع مقدس یک ما به ازای میدانی واقعی است گفت: ناتوانی آمریکا در تحریم اقتصادی ملت ایران یک مثال واقعی است و شکست آنها در تهاجم فرهنگی و روانی علیه ملت ایران و ناکام شدن در برانگیختن ملت ما و کشاندن آنها به خیابان یک ناکامی واقعی است، دستگیری تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس یک داستان واقعی است، اسقاط هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در خلیج فارس یک داستان واقعی است،حمله به عین الاسد یک داستان واقعی است که در همه اینها آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند و امروز آمریکا ضعیف تر از هر دوره ای است و همچنان هیچ غلطی نمی تواند بکند و ملت ایران کاملاً آرام و مطمئن مثل همیشه سربلند و سرافراز هستیم و ما پیشمرگ این ملتیم و تا هستیم اجازه نمی دهیم یک تار مو از سر یک ایرانی کم شود.

 

وی گفت: اگر دشمن چنین اراده ای کند بداند که نابودی خود را ترسیم و نقاشی کرده است و ما در مقابل این بلوف ها زانو نمی زنیم و تسلیم این کلمات نمی شویم و حتی اگر این کلمات به عمل تبدیل شود ما می جنگیم و می دانیم که دشمن اراده و توان و یارای جنگیدن ندارد و او بی رمق است و آمریکا نشاط سیاسی خود را از دست داده است و تدبیر سیاسی در حال فروپاشاندن این نظام استکباری است و چهره آمریکا تخریب شده است.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آنچه شما از آمریکا امروز می بینید؛ دود، آتش، فشردن زانو بر گلوی یک سیاهپوست، ناتوانی در اداره مردم کشور در مقابل بیماری کرونا، بیکاری، فقر، نژادپرستی و تبعیض است که از درون جامعه آمریکا را متلاشی می کند و رهبرانی است که وارستگی سیاسی ندارند، دروغ می گویند، بلوف می زنند، بی ادبند، انحطاط اخلاقی دارند و این جامعه با این شرایط چگونه می تواند بجنگد.

 

سردار سلامی در ادامه با اشاره به حمله موشکی به عین الاسد گفت: واقعیت این است که ما عین الاسد را در مقابل شهادت سردار سلیمانی قرار ندادیم و این عملیات انتقامی ما نبود و ما آنجا موازنه روانی برقرار کردیم و فقط می خواستیم به آمریکایی ها نشان دهیم که ما از آمریکا واهمه ای نداریم، می زنیم حتی وقتی که رئیس جمهور آمریکا اعلام می کند که 52 نقطه را در مقابل آن خواهد زد و ما می خواستیم اراده ملت ایران را بر دشمن تحمیل کنیم و آن عملیات انتقامی ما نبود.

 

وی افزود: به همین دلیل هدف ما کشتن سربازان آمریکایی نبود بلکه ما تأسیسات پادگان را نشانه گرفتیم و فقط می خواستیم ثابت کنیم که وقتی می گوییم می زنیم، می زنیم و باید گفت انتقام حاج قاسم ابعاد وسیع دارد و مشتمل بر سربازان آمریکایی نمی شود و تاوان این شهادت و ترور را باید نظام سیاسی آمریکا بدهد، نظام سلطه ای که چنین تصمیماتی در آن گرفته می شود باید به فروپاشی برسد.

 

سردار سلامی گفت: شکست دادن آن نظام؛ خون بهای حاج قاسم سلیمانی است نه کشتن نه سرباز و یک سفیر در یک نقطه و این با جوانمردی و مردانگی و منش عادلانه نظام اسلامی سازگار نیست و انتقام حاج قاسم قطعی است و هنوز صورت نگرفته است.

 

وی افزود: با این حال ما اطلاعات دقیقی از تعداد تلفات آن نداریم ولی ما واقعاً با هدف کشتن آدم های آنجا عملیات نکرده ایم و ممکن است تصادفاً اتفاقی افتاده باشد و حتی مردمی که مرا در خیابان می دیدند به ما گفتند که زدن چند سرباز آمریکایی خون بهای حاج قاسم سلیمانی نیست و حتی ژنرال های آمریکایی هم در این حد و اندازه نیستند و ما هم ارزش او پیدا نمی کنیم ولی باید انتقام بگیریم و چه کسی می تواند هم عرض این شخصیت بی نظیر باشد.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا باید طعم تلخ شکست را بچشد و نباید حس کند که می تواند یک فرمانده بزرگ ایرانی را بزند و بعد همه چیز تمام شود.

 

سردار سلامی در ادامه برنامه نگاه یک شبکه یک سیما در خصوص این که بعد از شهادت سردار سلیمانی و مهدی المهندس جبهه مقاومت دچار ضعف شد، افزود: در این که سردار سلیمانی واقعاً یک شخصیت ممتاز و برجسته و دارای نقش منحصر به فردی در استحکام جبهه مقاومت و نقش بسیار ارزنده و درخشانی در شکست سیاست‌های آمریکا، انگلیس، اسرائیل و متحدانش داشته هیچ تردیدی نیست و این یک واقعیت است که یک فرمانده‌ای با این درجه از عظمت به شهادت می‌رسد.

 

وی ادامه داد: طبیعی است که همه احساس می‌کنند که امکان دارد مشکلاتی برای جبهه مقاومت پیش بیاید، به فضل الهی از وقتی که حاج قاسم به شهادت رسید انرژی جدیدی به جهان اسلام و پیکره مقاومت تحت تأثیر این شهادت تزریق شد. انتقام از خون حاج قاسم صرفاً یک خواست ملی برای ایرانیان نیست، همه آزادگان جهان اسلام، همه جوانان اسلام خواهان انتقام گسترده هستند.

 

سردار سلامی گفت: یعنی روح این انتقام سخت و گسترده امروز پیکره جهان اسلام را در بر گرفته است. معتقدم تأثیر شهادت حاج قاسم بیش از حیات او در استحکام بخشی جبهه مقاومت و محکم کردن پایه‌های این جبهه موثر بود.

 

وی به صحبت‌های خود در روز خاک سپاری حاج قاسم در کرمان اشاره کرد و افزود: در همان جا هم گفتم شهید قاسم سلیمانی از قاسم سلیمانی زنده‌تر و قوی‌تر در جهان اسلام حرکت می‌کند، حاج قاسم قبل از شهادتش به ندرت تصویر او در تلویزیون دیده می‌شد در جایی عکس او نبود، ولی وقتی شهید شد روی جلد دفتر کودکان دبستانی، روی کوله پشتی آنها، در مساجد، تکایا، هیأت‌های عزاداری، میادین شهر، فروشگاه ها، خانه‌ها حتی در سفره هفت سین تصویر او هست و هر کجا که می‌رویم قاسم زنده است، ما قاسم را از دست ندادیم، او را بدست آوردیم.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آرزو‌ها و آرمان‌های او در حال حرکت است، مردان بزرگی پرچم او را به دست گرفتند، این پرچم به زمین نیفتاده است، در واقع اتفاقی نیفتاده، شاید آمریکا هم همین تصور را داشت که قاسم عمود مرکزی است و اگر این عمود فرو بیفتد این خیمه در هم شکسته خواهد شد، ولی عکس این اتفاق افتاد.

 

سردار سلامی افزود: اصلاً شهادت این خاصیت را دارد وقتی یک فرمانده بزرگ به شهادت می‌رسد؛ روح او تکثیر می‌شود، واقعاً امروز میلیون‌ها جوان مسلمان آرزو دارند که در این راه حرکت کنند و به شهادت برسند.

 

وی ادامه داد: یعنی شهادت حاج قاسم در ذهن و دل‌های جوانان مسلمان بذرافشانی کرد، میلیون‌ها جوان امروز مشتاق جهادند.

 

سردار سلامی گفت: سوریه به رغم همه مشکلات اقتصادی و فشار‌های سیاسی که دشمنان وارد کردند همچنان استوار ماند، لبنان با همه این مشکلات و چالش‌ها و آن انفجار عظیم همچنان پابرجاست، عراق هم همین طور.

 

وی افزود: قدرتی که در جهان اسلام توسعه پیدا کرده و پیشانی بند‌های جهاد بر پیشانی جوانان همچنان هست؛ در یمن، عراق، افغانستان، پاکستان، در همه بلاد اسلامی این مشعل فروزان است، بنابراین شهادت حاج قاسم تأثیر مثبتی بر تقویت جبهه مقاومت داشت نه تأثیر منفی.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص تفاوت آمریکا امروز با آمریکای چهل سال پیش و ادعای آن‌ها بر ابرقدرت بودنشان، گفت: در ماجرای تمدید تحریم ایران، همه دیدند حتی اروپائیان که متحد سنتی آمریکا هستند از آن‌ها تبعیت نکردند، آمریکا اقتدار سیاسی خود را از دست داده است، آن روکش سیاسی که آمریکا با مفاهیم شیکی تصویر خود را زیر آن پنهان و آراسته کرده بود از بین رفته است، آمریکا خودش را با چهار مفهوم به جهان معرفی کرد؛ ۱- آزادی ۲- دموکراسی ۳- امنیت و ۴- رفاه.

 

سردار سلامی افزود: این چهار مفهوم در آمریکا مصداق خود را از دست داده، وقتی مفاهیم مصداق خود را از دست می‌دهند یعنی جامعه شکست خورده است، امروز آزادی را در آمریکا می‌بینیم؛ در خیابان‌های آمریکا رفتار پلیس با سیاهپوستان مظلومی که علیه تبعیض نژادی سیستمی در آمریکا وجود دارد، تظاهرات می‌کنند.

 

وی گفت: یک پلیس آن قدر گلوی یک سیاهپوست را می‌فشارد تا او خفه شود و این کار تکرار می‌شود؛ هزاران سیاهپوست در فاصله‌های زمانی متفاوتی به دست پلیس بی رحم آمریکا کشته شدند؛ این آزادی است. اهانت رئیس جمهور آمریکا را به مردمش می‌بینیم، ناتوانی آن‌ها در مدیریت بیماری کرونا را می‌بینیم، چقدر بیمار رها شده در آمریکا وجود دارد، آمریکا از درون دچار پوسیدگی است.

 

سردار سلامی افزود: قطب بندی در جامعه آمریکا در حال شکل پیدا کردن است، در امتداد قطب بندی‌هایی که رهبران آمریکا ایجاد می‌کنند در جامعه آمریکا باعث شکست می‌شود. انحطاط اخلاقی روسای جمهور آمریکا را می‌بینیم، بی تدبیری سیاسی آن‌ها در کاربرد غلط در بیرون از مرز‌های آمریکا را می‌بینیم که چگونه اقتصاد آمریکا را بلعیده است.

 

وی با اشاره به بدهی‌های آمریکا گفت: بدهی‌های آمریکا ۲۵ تریلیون دلار است در حالی که نرخ تولید ناخالص داخلی آن‌ها ۲۱ میلیارد دلار است و وقتی بدهی‌های یک کشور از تولید ناخالص داخلی پیشی می‌گیرد یعنی رکود، یعنی عقبگرد، یعنی زوال قدرت اقتصادی.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: انزوای سیاسی آمریکا در جهان را مشاهده می‌کنید، این قدر آمریکا از نظر سیاسی حقیر شده که برای نجات خود به یک کشور کوچکی مثل دومنیکن یا یک رژیم‌هایی مثل بحرین و امارات متکی و آویزان می‌شود تا آن‌ها برایش آبرو و احترام سیاسی ایجاد کنند.

 

سردار سلامی گفت: هیچ کس امروز علاقه ندارد شهروند آمریکا باشد، زمانی آمریکا دنیای آرزو‌های خیلی از آدم‌های عالم بود، اما امروز هیچ کس به آمریکایی بودن خود افتخار نمی‌کند و هیچ کس هم آرزو ندارد آمریکا باشد.

 

وی افزود: یعنی چهره آمریکا امروز زشت و تحقیر شده است و بعد هم شکست‌های پی در پی آمریکا در عرصه‌های مختلف، امروز دولت‌های نوظهوری در حال ظهورند و این پوسیدگی قدرت آمریکا از درون و انزوای سیاسی از بیرون اگر این نقاط فشار به هم برسند آمریکا دچار پوکی و شکست خواهد شد و این در آینده نزدیک اتفاق می‌افتد.

 

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ادعای آمریکایی‌ها درباره فعال کردن طرح مکانیزم ماشه گفت: این ماشه‌ای است که حتی اگر چکانده هم شود یک گلوله مشقی از آن خارج نمی‌شود.

 

سردار سلامی در بخش پایانی برنامه نگاه یک شبکه یک سیما افزود: آمریکا از نظر سیاسی در موقعیتی نیست که بتواند این کار را انجام دهد، زیرا عضوی از برجام نیست و کشور‌های عضو برجام و شورای امنیت نیز با این مسأله مخالفت کرده اند.

 

وی گفت: آمریکا کاملاً تنها است و از نظر سیاسی صلاحیت این کار را ندارد و ما مقتدرانه از منافعمان در این حوزه دفاع می‌کنیم.

 

سردار سلامی افزود: تحریم تسلیحاتی ما که همه سلاح‌ها از جمله راهبردی ترین، تاکتیکی‌ترین و پیچیده‌ترین آن‌ها را در داخل تولید می‌کنیم هیچ اثری ندارد البته لغو تحریم‌های تسلیحاتی؛ حق سیاسی ماست و آن را خواهیم گرفت.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آمریکا در موقعیتی نیست که بتواند طرح ماشه را فعال کند و آن‌ها شکست خورده سیاسی این مسأله هستند.

 

سردار سلامی گفت: اواخر مرداد گذشته آن‌ها این موضوع را آزمایش کردند و اکنون نیز آن را آزمایش می‌کنند و بدانند هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

 

وی افزود: به همه دنیا اعلام می‌کنیم اگر حقوق ما در برجام به رسمیت شناخته نشود، ما اقدامات خود را قاطعانه انجام می‌دهیم و از هیچ تهدید یا بلوفی نگرانی نداریم.

 

سردار سلامی با بیان این که در سال‌های گذشته چنان پیشرفتی کرده ایم که به هیچ کشوری نیازمند نیستیم گفت: ملت ایران به هیچ عنوان نگران نباشید و به این ملت سرافراز اطمینان می‌دهیم همه نیرو‌های مسلح فدایی آن‌ها هستند و تا آخرین قطره خون از عزت، رفاه، امنیت، آسایش و آرامش آن‌ها دفاع می‌کنیم. آرزوی اصلی ما شهادت در راه اعتلای این ملت عزیز است.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره امضای توافق عادی سازی روابط صهیونیست‌ها با برخی مقامات مرتجع عرب گفت: خاستگاه اصلی این حرکت؛ تبلیغ انتخاباتی ترامپ است، زیرا وی به این موضوع نیاز دارد که نشان دهد هنوز در عرصه سیاست خارجی قدرت دارد. این توافق ها؛ طناب دار مجازی به گردن حکام مرتجع برخی کشور‌های عربی است.

 

وی گفت: هیچ کدام از این اشخاص در نقش اصلی خود ظاهر نشدند و همه یک هنرپیشه تئاتر بودند، زیرا فلسطینیان در این نمایش حضور نداشتند.

 

سردار سلامی افزود: تاریخ سازش اعراب و صهیونیست‌ها را مانند قرارداد ننگین کمپ دیوید یا اسلو یا قرارداد کلینتون و عرفات زیاد دیده، اما هیچ اتفاقی نیفتاده است.

 

وی گفت: این توافق‌ها تنها بخشی از آن چیزی که سران مرتجع کشور‌های عربی با صهیونیست‌ها به طور پنهانی انجام می‌دادند آشکار کرد.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: صهیونیست‌ها و این کشور‌های مرتجع به تکیه گاه سستی تکیه کرده اند و این ازدواج راحت، هر دو را ناراحت می‌کند و طلاق خونینی در پی خواهد داشت.

 

سردار سلامی گفت: رژیم صهیونیستی هر جا پا می‌گذارد ناامنی، فلاکت و بدبختی می‌آورد و این نوع رژیم‌ها ناپایدارند. ملت‌های مسلمان به این توافقات عکس العمل نشان خواهند داد.

 

سردار سلامی درباره برخی ادعا‌ها مبنی بر احتمال حضور صهیونیست‌ها بر اساس این توافقات در خلیج فارس، گفت: اگر صهیونیست‌ها وارد خلیج فارس شوند خیلی عالی است، زیرا به نابودی بسیار نزدیک می‌شوند.

 

وی افزود: همان طور که آمریکایی‌ها می‌خواستند دیوار چندصد کیلومتری دور مکزیک بکشند و امروز آن دیوار را دور کاخ سفید کشیده اند، صهیونیست‌ها نیز که آرزوی نیل تا فرات را داشتند، دیوار چندصد کیلومتری بتنی با ارتفاع بلند و سنسور‌های الکترونیکی و سیم خاردار به دور خود کشیده اند.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: صهیونیست‌ها خود را درون پادگان محبوس کرده اند و هیچ راهی برای فرار ندارند و هیچ کس نیز نمی‌تواند آن‌ها را نجات دهد. تکیه گاهی که صهیونیست‌ها به آن تکیه کرده اند سست و مانند خانه عنکبوت است./

پایان پیام/50

نظر شما