شناسهٔ خبر: 42701816 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار لرستان: رعایت بهداشت کرونا ۲۰ درصد کاهش یافته است

خرم‌آباد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: باتوجه به گزارش ستاد ملی مدیریت کرونا رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با این ویروس توسط مردم ۲۰ درصد یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمود ثمینی روز شنبه در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت کرونا اظهار داشت: یک هفته گذشته رعایت دستورالعمل های بهداشتی نسبت به هفته های اخیر کاهش داشته است که از شهروندان تقاضا می شود برای جلوگیری از افزایش تعداد مبتلایان، برای استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات اهتمام داشته باشند.

وی اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن فصل پاییز و احتمال شیوع آنفلوآنزا، لزوم رعایت نکات بهداشتی از طرف مردم بیش از پیش ضرورت پیدا می کند و مجموعه دولت نیز در این رابطه تلاش‌های خود را برای تهیه و توزیع واکسن آنفولانزا ادامه می دهد . 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: بنابر دستور ستاد ملی مدیریت کرونا به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،‌ دستور عقد قرارداد با کشورهای تولید کننده واکسن صادر شده و در صورت تولید آن، ورود نمونه خارجی این واکسن به کشور انجام می شود.

ثمینی افزود: همچنین اقدام عملی صدا و سیما و سایر رسانه‌ها برای آموزش مردم، اطلاع رسانی از وضعیت بیماری کووید ۱۹ و رعایت نکات بهداشتی در شرایط کنونی ضرورت بیشتری دارد . 

وی تصریح کرد: تیم های مراقبتی به منظور رفع نگرانی والدین دانش آموزان، بر رعایت پروتکل های بهداشتی مدارس نظارت دارند و در صورت گزارش هرگونه مشکل، تا زمان رفع کامل آن آموزشگاه مورد نظر تعطیل و روند تدریس، مجازی خواهد شد.

لرستان هم اکنون در شرایط هشدار شیوع کرونا قرار دارد.

نظر شما