شناسهٔ خبر: 42702176 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان:

کاهش ۲۰ درصدی رعایت دستورالعمل های بهداشتی طی هفته های اخیر / نظارت تیم های مراقبتی بر وضعیت پروتکل های بهداشتی مدارس

محمود ثمینی گفت: براساس گزارش ستاد ملی مدیریت کرونا روند رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم کاهش ۲۰ درصدی داشته است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛ ثمینی روز شنبه در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت کرونا که  به ریاست دکتر روحانی با محوریت آخرین وضعیت کشور به لحاظ بیماری برگزار شده بود ،اظهار کرد: در یک هفته گذشته رعایت دستورالعمل های بهداشتی نسبت به هفته های اخیر کاهش داشته است که از مردم می خواهیم برای جلوگیری از افزایش تعداد مبتلایان، نسبت به رعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات اهتمام داشته باشند .

اوافزود: با توجه به در پیش بودن فصل پاییز و احتمال شیوع آنفولانزا، لزوم رعایت نکات بهداشتی از طرف مردم بیش از پیش ضرورت پیدا می کند و مجموعه دولت نیز در این رابطه تلاش‌های خود را برای تهیه و توزیع واکسن آنفولانزا انجام می دهد .

ثمینی به نقل از جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا تصریح  کرد: بنابر دستور ستاد ملی مدیریت کرونا به وزارت بهداشت، دستور عقد قرارداد با کشورهای تولید کننده واکسن کرونا صادر شده و در صورت تولید آن، شاهد ورود نمونه خارجی این واکسن به کشور خواهیم بود .

او گفت : الکترونیکی شدن خدمات به مردم با هدف جلوگیری از حضور در تجمعات بواسطه انجام خدمات دولتی و تهیه مایحتاج از بازار، دیگر موضوع مورد تأکید ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بود که به آن پرداخته شد .

ثمینی بیان کرد: لزوم اقدام عملی صدا و سیما و سایر رسانه‌ها در آموزش مردم، اطلاع رسانی از وضعیت بیماری کرونا و رعایت نکات بهداشتی در شرایط کنونی ضرورت بیشتری دارد .

اوخاطر نشان  کرد: به منظور رفع نگرانی والدین دانش آموزان،تیم های مراقبتی بر وضعیت پروتکل های بهداشتی مدارس نظارت خواهند داشت و در صورت گزارش هر گونه مشکل تا زمان رفع کامل آن، مدرسه مورد نظر تعطیل خواهد شد و فرآیند آموزش به روش مجازی ادامه پیدا می کند .

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما