شناسهٔ خبر: 42692780 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

میشل عون: لبنان بر سر دو راهی سرنوشت‌سازی قرار دارد

رئیس‌جمهور لبنان با اعلام اینکه این کشور بر سر دو راهی سرنوشت‌سازی قرار دارد، خواستار کمک‌های بین‌المللی به لبنان برای عبور از بحران‌های کنونی خود شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 رئیس جمهور لبنان وضع کنونی کشورش را بر سر دو راهی سرنوشت ساز توصیف کرد.

میشل عون در سخنرانی در وبینار توسعه پایدار سازمان ملل گفت لبنان در حال حاضر بر سر دو راهی مهمی قرار دارد و به شدت به کمک‌های جامعه جهانی برای پشت سرگذاشتن بحران‌های فعلی نیازمند است.

رئیس جمهور لبنان یادآور شد جهان در حال دست و پنجه نرم کردن با چالش‌های بزرگی است و سهم لبنان از این چالش‌ها بسیار زیاد است. عون بحران آوارگان سوری و شرایط نامساعد اقتصادی و مالی در لبنان را از جمله مشکلات چند دهه اخیر این کشور عنوان کرد.

عون یادآور شد کشورش در حالی‌که درگیر مبارزه با ویروس کرونا بود، با انفجار‌های بیروت غافلگیر شد. انفجاری که قربانیان زیاد و خسارات فراوان برجا گذاشت. رئیس جمهور لبنان خواستار کمک کشور‌ها و نهاد‌های بین المللی برای عبور از این بحران شد. عون یادآور شد لبنان بر سر دو راهی سرنوشت سازی قرار دارد و خواهان تحقق اهداف توسعه پایدار و عبور از بحران‌های مالی و اجتماعی است و برای تحقق این دو نیازمند کمک‌های بیشتر از سوی جامعه جهانی است.

تحولات سیاسی لبنان پس از روز چهارم اوت (۱۴ مرداد) و انفجار مهیب در منطقه بندرگاه بیروت در این کشور روی داد. این انفجار عظیم که به کشته شدن بیش از ۱۹۰ نفر و مجروح شدن ۶۵۰۰ نفر منجر شد، استعفای دولت «حسان دیاب» نخست‌وزیر پیشین لبنان، را به همراه داشت.

پس از استعفای حسان دیاب، مصطفی ادیب با رای اکثریب پارلمان لبنان به عنوان مامور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد.

 

نظر شما