شناسهٔ خبر: 42688145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

برخی رویدادهای( ۲۸ شهریور ماه) در استان ایلام را در این بسته خبری می‌توانید، بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، رضا خورانی فرمانده انتظامی شهرستان سیروان، اظهار کرد: در پی اعلام وقوع آتش سوزی در مراتع کوه قلارنگ بلافاصله نیروهای انتظامی به همراه نیروهای امدادی به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی‌های میدانی مشخص شد مساحتی بالغ بر ۳۰ هکتار به علت نامعلومی دچار آتش سوزی شده است.

طرح‌های نیمه تمام برای تکمیل به سازمان برنامه و بودجه معرفی می‌شوند

قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام با اشاره به سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان ایلام در پنجشنبه هفته آینده، گفت: معرفی و بازدید طرح‌های نیمه تمامی که تا پایان سال مالی جاری تکمیل می‌شوند برای تصویب و تزریق اعتبار در برنامه کاری وی گنجانده شده است.

وی افزود: این پروژه‌های انتخابی در صورت تامین اعتبار تا قبل از پایان کار دولت تدبیر و امید به بهره برداری خواهند رسید.

۱۴۰ هکتار اراضی کشاورزی«ملکشاهی» زیر پوشش کشت آبی قرار می‌گیرد

کاظم رستم‌نژاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملکشاهی، گفت: پروژه ایستگاه پمپاژ کشاورزی روستای گنبد پیرمحمد با ۴۶ میلیارد ریال اعتبار بیش از ۱۴۰ هکتار از اراضی این روستا را تحت کشت آبی و مکانیزه قرار خواهد داد.

 وی افزود: این ایستگاه پمپاژ بر روی رودخانه گنبد پیرمحمد در نزدیکی اراضی روستا در دست احداث قرار گرفته که با بهره برداری از آن بیش از ۱۴۰ هکتار از اراضی دیم منطقه زیر کشت آبی به صورت مکانیزه خواهد رفت و ضمن افزایش تولید و بهره وری زمینه اشتغالزایی ۳۰ نفر از افراد روستا را به همراه خواهد داشت.

استکبار ستیزی ویژگی ممتاز انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی چراغی‌پور سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام در نشست ستاد بزرگداشت یوم الله ١٣ آبان، اظهار کرد:  این خصیصه تأثیرگذار و ممتاز هیچگاه محدود به زمان خاصی نبوده و باید به عنوان یک وظیفه انقلابی و دینی به صورت مستمر به آن عمل کرد.

وی افزود: تداوم مبارزه با استکبار تا نابودی آن و برچیده شدن نظام سلطه و استکباری باید به عنوان یک اصل مورد توجه و سرلوحه کار ملت ایران قرار داشته باشد.

انتهای پیام /970821

نظر شما