شناسهٔ خبر: 42673354 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته خبری پلیس| از کشف مواد مخدر در حاجی‌آباد تا توقیف کامیون‌های حامل سوخت قاچاق در میناب

پلیس هرمزگان در 48 ساعت اخیر در عملیات‌های جداگانه‌ای، عرصه را بر قاچاقچیان کالا و سوخت تنگ کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پلیس هرمزگان در 48 ساعت اخیر در عملیات‌های جداگانه‌ای، عرصه را بر قاچاقچیان کالا و سوخت تنگ کرده است.

کشف 315 کیلو موادمخدر در حاجی آباد

سردار غلامرضا جعفری اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان حاجی آباد در راستای مبارزه با موادمخدر و برخورد با سوداگران مرگ، با انجام اقدامات اطلاعاتی و اشرافیت بر محورهای مواصلاتی شب گذشته حین گشت زنی در یکی از محورهای فرعی شهرستان به دو دستگاه خودرو سواری پژو و پراید مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی افزود: رانندگان خودروها بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده و با افزایش سرعت اقدام به فرار کردند که پس از تعقیب و گریز طولانی متهمان عرصه را برخود تنگ دیده و با رها کردن خودروها و استفاده از تاریکی هوا و موقعیت جنگلی و کوهستانی منطقه متواری شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به دستگیری راکب یک دستگاه موتورسیکلت که خودروها را اسکورت می کرد ، اظهار داشت: خودروها و موتورسیکلت توقیفی به یگان انتقال و در بازرسی دقیق از آنها 315 کیلو تریاک کشف شد.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان اظهار داشت: متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و تلاش ماموران برای شناسایی دیگر قاچاقچیان متواری ادامه دارد.

کشف 58 هزار لیتر سوخت قاچاق در میناب

سردار غلامرضا جعفری اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی، ماموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی شهید چغازردی "میناب" حین کنترل خودروهای عبوری محور " بندر عباس - میناب" به 2 دستگاه کامیون تانکر دار مشکوک شده وسریعا خودروها را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از این دو کامیون 58 هزار لیتر گازوئیل قاچاق فاقد مجوزکشف کردند.

این مقام انتظامی ارزش محموله سوختی کشف شده را بنا به نظر کارشناسان 4 میلیارد و 800 میلیون ریال عنوان و تصریح کرد : در این رابطه هر دو تانکر حامل سوخت قاچاق توقیف و 2 متهم دستگیر و  جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف 150 رأس دام قاچاق در هرمزگان

سرهنگ علیرضا گزمه اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان میناب در پی کسب خبری مبنی بر وجود احشام قاچاق در منطقه هشت بندی پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی و شناسایی محل موفق به کشف 150رأس گوسفند زنده شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری متهمان این پرونده ادامه دارد عنوان کرد: ارزش احشام قاچاق کشف شده برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه 7 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است .

کشف 56 هزار عدد ماسک بهداشتی قاچاق در پارسیان

سرهنگ سید غلامرضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در ادامه طرح های ویژه مقابله با قاچاق کالا و ارز و به منظور جلوگیری از هرگونه قاچاق یا احتکار اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده در شرایط کنونی جامعه، مأموران یگان امداد شهرستان پارسیان حین کنترل محور "بندرشیوع-پارسیان" به یک دستگاه پراید وانت مشکوک شده و دستور ایست صادر کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو 56 هزار عدد ماسک بهداشتی قاچاق کشف کردند.

حسینی، ارزش این اقلام کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مرتبط، یک میلیارد و 300میلیون ریال عنوان و تصریح کرد : ماسک های قاچاق کشف شده با تشکیل پرونده و تنظیم صورتجلسه جهت توزیع در جامعه هدف به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی پارسیان با تأکید بر اینکه مقابله جدی و بی امان با اخلالگران نظام اقتصادی کشور از اولویت های مهم و اساسی نیروی انتظامی است از عموم مردم خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق یا احتکار اقلام بهداشتی و درمانی در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری افراد سودجو و قانون گریز اقدام شود.

توقیف 800هزار نخ سیگار قاچاق از 2 خودرو

سرگرد جواد میرشکار گفت: مأموران انتظامی شهرستان بستک با انجام اقدامات اطلاعاتی از تصمیم قاچاقچیان در خصوص جابه جایی یک محموله سیگار قاچاق در یکی از محورهای فرعی شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود:مأموران پس از اطمینان از صحت موضوع ضمن گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به 2 دستگاه خودرو پژو 405 مشکوک شده و دستور ایست صادر کردند.

میرشکاری عنوان کرد: رانندگان بدون توجه به دستور ایست پلیس اقدام به فرار کردند که پس از طی مسافتی تعقیب و مراقبت ، خودرو ها را متوقف و در بازرسی از آنها 800 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان بستک با اشاره به دستگیری یک متهم در این زمینه، اظهار داشت: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالای دخانی مکشوفه برابر اعلام کارشناسان 3میلیارد ریال برآورد شده است.

ناکامی قاچاقچیان در انتقال 280 کیلو تریاک

سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، با اقدامات اطلاعاتی روز گذشته یک باند قاچاق مواد افیونی را در بندرعباس شناسایی کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیات ضربتی 3 نفر از قاچاقچیان را در یک منزل دستگیر و در بازرسی از محل، 280 کیلوگرم تریاک کشف و 3 دستگاه خودرو متعلق به سوداگران که در امر توزیع و جابه جایی مواد از آنها استفاده می شد، توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در خاتمه گفت: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/3264

نظر شما