شناسهٔ خبر: 42583886 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کرونا در جهان؛

تعداد مبتلایان در آستانه 29 میلیون نفر/ پیش‌بینی شرایط کرونایی بدتر از آمریکا برای اروپا

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 28 میلیون و 943 هزار و 528 نفر رسیده و مرگ 924 هزار و 575 نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا،روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-19 که تاکنون در 213 کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.بنابر تازه‌ترین آمارها همچنین 20 میلیون و 811 هزار و 312 نفر از مبتلایان به کووید-19 تاکنون بهبود یافته‌اند.
در میان هفت میلیون و 207 هزار و 641 مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، 99 درصد موارد یعنی هفت میلیون و 146 هزار و 751 نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها 60 هزار و 890 مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.
همچنین از 21 میلیون و 735 هزار و 887 پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، 20 میلیون و 811 هزار و 312 نفر معادل 96 درصد از موارد بهبود یافته و 924 هزار و 575 نفر معادل چهار درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.
امریکا با بیش از 6.6 میلیون مبتلا و نزدیک به 200 هزار قربانی تاکنون، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار دارد.
هند و برزیل نیز با بیش از چهار میلیون مبتلا هم‌اکنون پس از امریکا به لحاظ موارد ابتلا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را در جهان دارند.
همچنین ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک، چهار کشور اول دنیا از نظر بیشترین تعداد قربانیان کووید 19 هستند

مبتلایان روزانه کرونا در اندونزی به بیش از 3000 نفر رسید
داده‌های رسمی نشان می‌دهد موارد ابتلا به کرونا در اندونزی برای پنجمین روز متوالی بیش از 3000 مورد افزایش یافته است.
 طبق اعلام وزارت بهداشت اندونزی، این کشور در طول 24 ساعت تا اواسط روز شنبه 3806 مورد جدید ابتلا به کووید-19 و 106 مورد مرگ ناشی از آن را داشته است. 
بیشترین شمار مبتلایان روزانه کرونا در اندونزی در روز پنج‌شنبه به ثبت رسید.
در حال حاضر مجموع مبتلایان کرونای تأیید شده در این کشور به 214 هزار و 746 نفر و مجموع قربانیان این بیماری به 8650 نفر رسیده است.
بنا بر گزارش بلومبرگ، افزایش موارد ابتلا به کرونا در اندونزی باعث شد تا فرماندار جاکارتا اقدامات شدید فاصله گذاری اجتماعی را از دوشنبه به مدت دو هفته مجدداً اعمال کند. 

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ازبکستان به 47 هزار و 42 نفر
وزارت بهداشت ازبکستان از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور به 47042 نفر خبر داد.
بر اساس آمار ساعت 10 امروز تعداد مبتلایان به کرونا در ازبکستان به 47042 نفر رسیده است.
تا امروز در این کشور 43511 نفر از کرونا بهبود یافتند و 400 نفر نیز جان خود را از دست دادند.
بر  اساس این گزارش، در حال حاضر 3143 نفر بیمار تحت معالجه قرار دارند که حال 706 نفر از آنها  وخیم است.

نگرانی مردم آمریکا از ادعای ترامپ درباره واکسن کرونا
بر اساس تحلیل بیزینس اینسایدر، بیش از 62 درصد از مردم آمریکا درباره ادعای ترامپ مبنی بر توزیع واکسن کرونا تا قبل از انتخابات، ابراز نگرانی کردند.
به گزارش بیزینس اینسایدر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرده است که واکسن کرونا احتمالا تا اوایل ماه نوامبر (آبان ماه)، چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری این کشور آماده می‌شود، ترامپ پیش از این نیز (در اوایل مردادماه) ادعا کرده بود واکسن کرونا دقیقا تا زمان انتخابات آماده می‌شود.
 این ادعای ترامپ در حالی بار دیگر مطرح شد که در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید، کامالا هریس به اظهارات او واکنش نشان داده و سخنان او پیرامون آماده شدن واکسن کرونا تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری، بی‌پروا و غیر موثق خواند.
 بر اساس نظرسنجی‌هایی که درباره ادعای ترامپ مبنی بر توزیع زودهنگام واکسن کرونا انجام شده است، بیش از 62 درصد از مردم آمریکا از اظهارات عجولانه رئیس جمهور این کشور  در این باره ابراز نگرانی کرده‌اند.
از سوی دیگر کارشناسان بهداشت عمومی در آمریکا بار‌ها تأکید کرده‌اند که جدول زمانی ترامپ غیر واقعی است و واکسن کرونا تا اواخر سال جاری و یا سال 2021 نمی‌تواند آماده توزیع باشد. آنتونی فائوچی، رئیس مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های عفونی آمریکا، نیز روز سه شنبه تاکید کرد احتمال اینکه واکسن کرونا تا زمان انتخابات آماده شود بسیار بعید به نظر می‌رسد.

 شمار قربانیان کرونا در آمریکا از 193 هزار نفر فراتر رفت
طبق آخرین آمار و ارقام منتشر شده از دانشگاه «جان هاپکینز»، طی 24 ساعت گذشته با جان باختن دستکم 714 نفر، مجموع قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به 193 هزار و 693 نفر رسید.
آخرین آمار و ارقام منتشر شده در وبگاه دانشگاه «جان هاپکینز» نشان می‌دهد که در 24 ساعت گذشته با جان باختن دستکم 714 نفر در آمریکا، مجموع قربانیان ویروس کرونا در این کشور به 193 هزار و 693 نفر رسید.
آمار این وبگاه همچنین نشان می‌دهد که شمار مبتلایان ویروس کرونا در آمریکا طی 24 ساعت گذشته 41 هزار و 471 نفر بوده و مجموع مبتلایان به این ویروس کشنده در آمریکا به رقم 6 میلیون 483 هزار و 64 نفر رسیده است.
از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلد اُ میترز»، شمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را 6 میلیون و 676 هزار و 601 نفر و مجموع قربانیان این ویروس را 198 هزار و 128 نفر گزارش کرده است.
آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلا به کرونا و قربانیان این ویروس ناشناخته قرار دارد.
هند با ثبت 4 میلیون و 659 هزار و 984 نفر مبتلا و 78 هزار و 586 نفر فوتی در رتبه دوم قرار دارد.
برزیل نیز با 4 میلیون و 315 هزار و 687 نفر مبتلا و 131 هزار و 210 فوتی در رتبه سوم کشور‌های درگیر با ویروس کرونا قرار دارد.
«آنتونی فائوچی»، مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز گذشته گفت که ایالات متحده نباید انتظار داشته باشد تا قبل از سال 2021 به زندگی عادی بازگردد و حتی شاید تا پایان این سال هم چنین اتفاقی رخ ندهد.
فائوچی که یکی از اعضای کلیدی کارگروه کاخ سفید در زمینه مقابله با کرونا است، در مصاحبه با شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» در بیان چرایی این مسئله گفت ممکن است واکسن تا پایان امسال (2020) آماده شود، اما تا زمانی که اغلب جمعیت کشور واکسینه نشوند که این مسئله تا اواسط یا اواخر 2021 طول خواهد کشید، نمی‌توان فعالیت‌ها در فضای سرپوشیده را با امنیت از سر گرفت.

صدر اعظم اتریش: آغاز موج دوم کرونا را تجربه می‌کنیم
صدر اعظم اتریش با پیش بینی افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در روزهای آینده و با تاکید بر اینکه در حال حاضر آغاز موج دوم این بیماری را تجربه می‌کنیم، از شهروندان خواست کاملا به محدودیت‌ها پایبند باشند.
به گزارش روزنامه اتریشی "کوریر"، "سباستین کورتس"، صدر اعظم اتریش در سخنانی با تاکید بر اینکه انتظار دارد آمار مبتلایان روزانه در کشورش به زودی به بالای هزار نفر برسد از شهروندان خواست به قواعد کرونایی پایبند باشند.
وی با لحنی جدی درباره گسترش بیشتر ویروس کرونا در اتریش هشدار داده و گفت: آنچه که ما در حال حاضر تجربه می کنیم آغاز موج دوم کرونا است. آمار مبتلایان روز به روز افزایش می یابد.
کورتس این درخواست فوری را از مردم کرد که به قواعد و محدودیت ها برای مقابله با کرونا پایبند باشند.
صدر اعظم آلمان همچنین گفت: حدود دو هفته پیش ما به صورت میانگین 350 مبتلای روزانه در کشور داشتیم که این آمار روز گذشته به بیش از 850 نفر افزایش پیدا کرده است.
وی بخصوص درباره تحولات کرونایی در پایتخت اتریش (وین) هشدار داده و گفت: حدود 50 درصد مبتلایان جدید از این شهر اتریش گزارش می شود. ما به زودی آمار مبتلایان روزانه هزار نفر را بدست می آوریم.
صدر اعظم اتریش تاکید کرد که من از مردم درخواست می کنم که به همه قواعد ضد کرونایی پایبند باشند، روابط اجتماعی را کم کنند، از ماسک استفاده کنند و در همه جا فاصله ایمنی را رعایت کنند.
وی در عین حال از نوری در پیان تونل خبر داده و درباره شرایط در آینده ابراز خوش بینی کرده و پیش بینی کرد که کشور در تابستان سال آینده به وضعیت نرمال قبل از کرونا باز گردد.
صدر اعظم اتریش در عین حال پاییز و زمستان سختی را در انتظار کشور و مردمش دانسته و از همه درخواست کرد که با نظمی مشابه اوایل سال جاری میلادی به صورت مشترک بر چالش های ماه های آینده هم غلبه کنند.
"رادولف آنشوبر"، وزیر بهداشت اتریش هم از بالا رفن آمار مبتلایان جدید در کشورش خبر داده این مسئله را بسیار نگران کننده ارزیابی کرده و گفته است: حالا باید با همه نیرو در این راستا کار شود که این روند صعودی منجر به وقوع موج دوم کرونا نشود.
وی تاکی کرد که افزایش آمار مبتلایان جدید ضرورت گسترش چشمگیر اقدامات حمایتی در برابر این بحران را نشان می دهد.
وی آمار ابتلای روزانه اخیر با بیش از 869 مبتلا در 24 ساعت را تحولی بسیار نگران کننده خوانده و از تشدید محدودیت ها در این کشور برای مهار کرونا از روز دوشنبه خبر داد.
وزیر بهداشت اتریش همچنین گفت: ما حالا مشترکا در تمام اروپا و در اتریش در برابر یک چالش بزرگ قرار داریم. آمارها و خطرات دوباره افزایش می یابد. هر کسی باید بفهمد که شرایط بسیار جدی است و همه ما باید دوباره مسئولیتی را بر عهده گیریم و متحد باشیم.
بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در اتریش 32696 نفر به کرونا مبتلا شده و 754 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند

سی‌ان‌ان: ترامپ واقعیت‌های ویروس کرونا را به علل سیاسی تغییر می‌دهد
پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌ان نوشت رئیس‌جمهور آمریکا گزارش‌های مرکز پیشگیری و کنترل بیماری عفونی این کشور درباره ویروس کرونا را به دلایل سیاسی تحریف می‌کند.
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان در مطلبی نوشت یکی از مسئولان وزارت بهداشت آمریکا اعلام کرد ترامپ اسناد مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های عفونی این کشور را به دلایل سیاسی تغییر می‌دهد.
به گفته این مقام، افراد وابسته به ترامپ در وزارت بهداشت آمریکا تلاش می‌کنند ادبیات گزارش‌های علمی هفتگی منتشر شده از سوی مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های این کشور را تغییر دهند تا پیام سیاسی دونالد ترامپ تضعیف نشود.
مایکل کاپوتو، یکی از اعضای سابق ستاد انتخاباتی ترامپ که چندی پیش به عنوان رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت آمریکا منصوب شد، در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا اسناد مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های عفونی آمریکا ( سی دی سی) را تحریف می‌کند تا همه‌گیری ویروس کرونا را کم اهمیت جلوه دهد.

تداوم افزایش مبتلایان بد حال در ترکیه
وزیر بهداشت ترکیه نوشت: طی 24 ساعت گذشته 98هزار و 326  تست کرونا گرفته شده که از بین آنها 1509 نفر مبتلا تشخیص داده شده‌اند.
 فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور در صفحه توئیتر خود نوشت: طی 24 ساعت گذشته 98هزار و 326  تست کرونا گرفته شده که از بین آنها 1509 نفر مبتلا تشخیص داده شده‌اند و 48 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
وی افزود: به این ترتیب در مجموع 8 میلیون و 423 هزار و 463 تست گرفته شده که 289635 نفر از آنها مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند. همچنین 6999 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
وزیر بهداشت ترکیه ادامه داد: امروز حدود 100 هزار تست گرفته شده است. تعداد مبتلایان بد حالمان در حال افزایش است. قدرتی که ویروس را از بین می برد مقابله متحد ماست.

اعتراضات ضد محدودیت‌های کرونایی در شهرهای آلمان برگزار شد
روز گذشته در بسیاری از شهرهای آلمان اعتراضات گسترده ضد محدودیت‌های کرونایی برگزار شد.
به گزارش هفته نامه "اشپیگل"، در بسیاری شهرهای آلمان روز شنبه هزاران نفر در اعتراض به محدودیت های کرونایی به خیابان ها آمدند.
به گفته پلیس آلمان تنها در یک تجمع اعتراضی در شهر مونیخ آلمان حدود 10 هزار نفر به خیابان ها آمدند.
در شهر هانوفر و ویسبادن آلمان هم صدها نفر در اعتراض به شرایط کرونایی به خیابان ها آمدند. این اعتراضات البته به صورت صلح آمیز برگزار شد اما پلیس در محل تجمعات حاضر بود.
از آنجایی که شمار معترضان در مونیخ بسیار بالا بود و بسیاری از شرکت کنندگان در اعتراضات قواعد کرونایی را رعایت نمی کردند پلیس این تجمعات را متوقف کرد. درگیری و یا بازداشتی از طرف پلیس گزارش نشده است.
در شهر هانوفر آلمان هم به گفته پلیس بیش از هزار نفر به خیابان ها آمدند. شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی از طرف سازماندن دهندگان به حفظ فاصله ایمنی و رعایت فاصله گذاری فراخوانده می شدند.
اخیرا با توجه به اعتراضاتی که در شهر برلین به سیاست های کرونایی دولت برگزار شد و معترضان قواعد کرونایی را رعایت نکرده و برخی از آن ها به ساختمان پارلمان آلمان حمله کرده بودند بحث هایی درباره لزوم ممنوعیت تجمعات اعتراضی در آلمان از طرف عرصه سیاسی شکل گرفته بود که با انتقادهای فراوانی روبرو شد.
صدر اعظم آلمان هم روز گذشته در سخنانی از محدودیت های کرونایی در کشورش حمایت کرده و در عین حال بر حق اظهار نظر شهروندان در این باره تاکید کرد.

100 میلیون دوز از واکسن کرونا تا پایان سال آماده می‌شود
دو شرکت دارویی آمریکایی و آلمانی آماده هستند تا قبل از پایان سال 2020 تعداد 100 میلیون دوز از واکسن توسعه داده خود علیه کووید 19 را عرضه کنند.
به گزارش  سی‌تی‌جی‌ان، شرکت‌های دارویی«Pfizer» و «BioNTech» به سازمان غذا و داروی آمریکا پیشنهادی مبنی بر آزمایش واکسن کرونای خود به 44 هزار داوطلب ارائه کرده‌اند. 
این دو شرکت روز شنبه به اف‌دی‌ای پیشنهاد دادند تا فاز سوم آزمایش واکسن کووید 19 خود را به حدود 44000 شرکت کننده گسترش دهند تا با تنوع جمعیت واکسن مذکور را به طور دقیق‌تری مورد بررسی قرار دهند.
رقم هدف اولیه این آزمایش 30 هزار شرکت کننده بود؛ شرکت‌ها در بیانیه مشترکی اعلام کردند انتظار دارند تا هفته آینده شمار داوطلبان با افزایش 14 هزار نفری به 44 هزار نفر برسد. 
این توسعه پیشنهادی همچنین به شرکت‌ها امکان می‌دهد افراد 16 ساله و افراد مبتلا به بیماری مزمن، اچ آی وی، هپاتیت C و هپاتیت B را ثبت نام کنند.
تولیدکنندگان دارو برای تولید یک واکسن ایمن و موثر که در ماه ژوئیه متعهد شده‌اند باید اطمینان حاصل کنند که آزمایشات بالینی بزرگتر آنها شامل مجموعه‌های مختلفی از داوطلبان خواهد بود.
جان یانگ، مدیر ارشد بازرگانی «Pfizer» در جلسات دادرسی کنگره آمریکا در ماه ژوئیه گفت: «تنوع در آزمایشات بالینی برای Pfizer در اولویت است و با توجه به اینکه کووید 19 به طور متناسب بر جوامع رنگی در ایالات متحده تأثیر گذاشت این تنوع در  جمعیت بسیار مهم است».
اگر این مطالعه موفقیت آمیز باشد، شرکت‌ها می‌توانند اوایل ماه اکتبر تأییدیه واکسن مذکور را دریافت کنند و آن  را در مسیر تأمین حداکثر 100 میلیون دوز تا پایان سال 2020 و 1.3 میلیارد تا پایان سال 2021 قرار دهند.
این شرکت‌ها در بیانیه مشترک روز شنبه افزودند: همانطور که قبلاً گفته شد، «براساس نرخ آلودگی فعلی، شرکت‌ها همچنان انتظار دارند که احتمالاً تا پایان ماه اکتبر قرائت قطعی در مورد اثر بخشی واکسن انجام شود».
این واکسن تجربی نوید یک کاندیدای خوب را در کاهش سرعت و احتمالاً معکوس کردن پیشرفت سریع این بیماری تنفسی داده است.

قرنطینه دو وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل کرونا
درپی شیوع ویروس کرونا در فلسطین اشغالی، دو وزیر رژیم صهیونیستی به قرنطینه رفتند.
 همزمان با ثبت رکوردهای پی در پی بیشترین میزان ابتلای روزانه به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی، دو وزیر رژیم صهیونیستی نیز مجبور به قرار گرفتن در قرنطینه شدند.
به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی به دلیل مثبت شدن جواب آزمایش ابتلا به ویروس کرونا و همچنین وزیر ارتباطات این رژیم به دلیل ارتباط با یکی از مبتلایان به این بیماری، باید قرنطینه شوند.
مقامات ارشد در وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی چندی پیش گفته بودند تل‌آویو اقدامات لازم برای ایجاد شبکه‌ای گسترده برای نظارت بر روند شیوع ویروس کرونا در فلسطین اشغالی و انجام تعداد بالای آزمایش ابتلا به این ویروس را انجام نداده و برای موج دوم آن آماده نیست.
چند روز قبل مسئولان درمانی رژیم صهیونیستی با هشدار درباره احتمال افزوده شدن شیوع آنفلوانزا به همه‌گیری کنونی ویروس کرونا، گفتند در حال حاضر هم بیمارستان‌های فلسطین اشغالی در آستانه فروپاشی هستند.
پیش از این نیز گزارش محرمانه‌ای در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) نشان داده بود که رژیم صهیونیستی برای مقابله با ویروس جدید کرونا، تجهیزات درمانی کافی ندارد.
بر اساس آمارهای اعلامی، در فلسطین اشغالی تا کنون 152,722 نفر به این بیماری مبتلا شده و 1,103 نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

برنامه دولت ژاپن برای تشویق مردم به مسافرت
دولت ژاپن به دنبال تشویق مردم به افزایش سفر از ماه آینده میلادی است.
به گزارش ان اچ کی، دولت ژاپن قصد دارد از روز یکم ماه اکتبر توکیو را هم به برنامه «سفر برو» اضافه کند. هدف از این برنامه تشویق مردم به خرج کردن است.
در ماه ژوئیه که این برنامه آغاز شد به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در توکیو، این شهر از این برنامه مستثنی شد.
دولت ژاپن روز جمعه این تغییر را در سیاست خود در کمیته فرعی ویروس کرونا مطرح کرد و خواهان توصیه شد.
کارشناسان گفتند این برنامه باید با این شرط اجرا شود که ابتلا به ویروس کرونا در توکیو کاهش یافته باشد.
نیشیمورا یاسوتوشی، وزیر احیای اقتصادی که مسئول مقابله با ویروس کرونا نیز هست گفت کاهش در موارد ابتلا به این ویروس در توکیو ظاهر شده است و افزود به اعتقاد او این هیئت اساسا این تغییر را تائید کرده است.
بر اساس توصیه کارشناسان، دولت تا اواخر ماه سپتامبر بر موارد ابتلا و اقدامات ضد کرونا در توکیو نظارت خواهد کرد.

امارات بالاترین آمار ابتلا را ثبت کرد
منابع خبری از ثبت بالاترین میزان ابتلا به کرونا به کرونا از زمان شیوع آن در این کشور خبر دادند.
به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، وزارت بهداشت امارات امروز شنبه از ثبت 1007 مورد جدید ابتلا به کرونا طی 24 ساعت اخیر خبر داد که بالاترین رقم از زمان شیوع این ویروس در این شیخ نشین به شمار می رود.
بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت امارات با انجام 95 هزار و 287 آزمایش کرونا، 1007 بیمار جدید را شناسایی کرد.
با ثبت موارد جدید ابتلا، آمار کل مبتلایان در امارات تا امروز شنبه 12 سپتامبر(22 شهریور) به 78 هزار و 849 نفر و آمار جان باختگان به 399 نفر رسیده است.

شیوع کرونا در تیم المپیک بوکس آلمان
جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که چندین ورزشکار و سرپرست تیم المپیک بوکس آلمان در یک اردوی آموزشی به ویروس کرونا آلوده شدند. رسانه‌های آلمانی با استناد به اطلاعات شرکت‌کنندگان در این اردوی آموزشی گزارش داده‌اند که احتمالاً 18 ورزشکار آلمانی شرکت‌کننده در این اردو به این ویروس آلوده شده‌اند.
شهروندان آلمانی از سراسر شمال آلمان در هانوفر هم اعتراضاتی را علیه محدودیت‌های کرونایی برگزار می‌کنند. معترضان قرار است در این اعتراضات به استفاده اجباری از ماسک و قواعد فاصله‌گذاری اعتراض کنند.

شیوع کرونا در خانه سالمندان در آلمان
در یک خانه سالمندان در برلین هم کرونا شیوع پیدا کرده است و 15 نفر از ساکنان و 6 نفر از کارکنان به این بیماری مبتلا شده‌اند. برخی از مبتلایان به بیمارستان منتقل شده‌اند.
دولت فرانسه هم اعلام کرده است که با وجود افزایش موارد ابتلا به کرونا قرنطینه جدید سراسری برگزار نخواهد شد.

انتقاد شدید اسپانیا از اظهارات ترامپ مبنی بر بهتر بودن شرایط کرونایی آمریکا از اروپا
وزیر بهداشت اسپانیا هم اظهار نظر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه آمریکا خیلی بهتر از اروپا در برخورد با ویروس کرونا عمل کرده را رد کرده گفت: هیچ کس در موقعیتی نیست که درس خوبی به بقیه بدهد و با کمال احترام به ملت آمریکا این مسئله حداقل برای رئیس جمهور فعلی آمریکا صدق می‌کند.
وی افزود: وقتی ما مقایسه‌های بین‌المللی در این باره داریم باید خیلی محتاط باشیم.
ترامپ روز پنج‌شنبه بدون دلیل خاصی در سخنانی در برابر خبرنگاران در کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا در برخورد با کرونا خیلی بهتر از اتحادیه اروپا عمل کرده است.

تشدید محدودیت‌ها در اتریش
با توجه به افزایش موارد ابتلا به کرونا در اتریش این کشور اقدامات سراسری برای مهار این بیماری همه‌گیر را تشدید می‌کند. دولت اتریش روز جمعه اعلام کرد که از روز دوشنبه بدون استثناء در همه کسب‌وکارها استفاده از ماسک اجباری خواهد بود.
اجازه تجمعات در اتریش هم از این پس از 10هزار نفر به 3هزار نفر کاهش خواهد یافت. در فضاهای بسته هم تنها 1500 نفر امکان تجمع دارند. کودکان هم باید در مدرسه و بیرون از کلاس درس ماسک بزنند.
"سباستین کورتس"، صدراعظم اتریش در این باره گفته است: من می‌دانم که خیلی از شهروندان هنوز به این مسائل اعتقادی ندارند، اما اوضاع دوباره جدی می‌شود. در چند روز گذشته آمارها مرتباً افزایش می‌یابد. ما در کشورهای دیگر می‌بینیم که این اتفاق چقدر سریع می‌تواند رخ دهد.
نهادهای بهداشتی در اتریش روز جمعه از ابتلای حدود 580 مورد جدید به کرونا خبر دادند که در هفته‌های اخیر روند صعودی به خود گرفته است. بیش از نیمی از مبتلایان جدید به کرونا از شهر وین گزارش شده‌اند.

شیوع کرونا در خانه‌های سالمندان سوئیس
در پی شیوع کرونا در دو خانه سالمندان در کشور سوئیس 8 نفر جان خود را از دست دادند. در مجموع حدود 90 نفر از ساکنان این خانه سالمندان و مراقبان آن‌ها تست کرونایشان مثبت شده است. در کشور سوئیس هم آمار جدید مبتلایان به کرونا اخیراً روند صعودی و پرسرعت‌تری به خود گرفته است.

حمایت مرکل از محدودیت‌های کرونایی
"آنگلا مرکل"، صدراعظم آلمان هم مجدداً از محدودیتهای کرونایی دفاع و در عین حال از امکان بحث‌های دموکراتیک در این باره طرفداری کرد.
وی تأکید کرد که محدودیت‌ها در روابط و دید و بازدیدها و در زندگی فرهنگی در دوران کرونا توقعات دموکراتیک واقعی هستند. مرکل افزود: این اقدامات به ما کمک کرده‌اند که از گسترش غیر قابل کنترل این بیماری جلوگیری کنیم.
روند افزایش مبتلایان روزانه به کرونا در جمهوری چک هم همچنان ادامه دارد. در روز جمعه هم نهادهای بهداشتی در این کشور از ابتلای 1447 نفر جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند.
شهردار پراگ به‌شدت از سیاست‌های دولت برای مهار کرونا انتقاد و اعلام کرد که دولت با بازگشایی مدارس موجی از مبتلایان جدید را ایجاد کرده است.

ابتلای روزانه 1630 آلمانی به کرونا
انستیتو رابرت کخ آلمان هم از 1630 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده است.

پیش‌بینی شرایط کرونایی بدتر از آمریکا برای اروپا
"کارل لایترباخ"، از سیاستمداران بخش بهداشت حزب سوسیال دموکرات آلمان هم پیش‌بینی کرده است که شرایط کرونا در اروپا به‌زودی بدتر از آمریکا می‌شود.

بیش از 12هزار ابتلای روزانه در اسپانیا
در اسپانیا هم شمار مبتلایان روزانه رکورد جدیدی به دست آورده است و نهادهای بهداشتی این کشور روز جمعه از ابتلای 12183 مورد جدید ابتلا به کرونا خبر دادند که بالاترین آمار روزانه ابتلا از زمان شیوع این بحران بوده است. در 14 روز گذشته در مجموع 112364 مورد ابتلای جدید به کرونا در اسپانیا گزارش شده است که به‌صورت میانگین حدود 8 هزار ابتلای روزانه در 24 ساعت را نشان می‌دهد.
انستیتو رابرت کخ آلمان مدت طولانی است که اسپانیا را در لیست مناطق خطر کرونایی خود قرار داده و درباره سفر به این مناطق به شهروندان هشدار داده است.

جدیدترین آمارهای ابتلا به کرونا در کشورهای مهم اروپایی
بر اساس جدیدترین آمارها شمار افراد مبتلا به کرونا در کشورهای اروپایی همچنان در حال افزایش است و تا به حال در اسپانیا 576697 نفر به کرونا مبتلا شده و 29747 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
فرانسه هم در لیست مبتلایان به کرونا از انگلیس سبقت گرفته است و تا به حال 363350 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 30893 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
در انگلیس هم تا به حال 361677 نفر به کرونا مبتلا شده و 41614 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها 284796 نفر به کرونا مبتلا شده و 35597 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
در آلمان هم تا به حال 259725 نفر به کرونا مبتلا شده و 9423 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما