شناسهٔ خبر: 42589084 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

جدیدترین آمارهای ابتلا به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا نشان می‌دهد که آمار مبتلایان روزانه در فرانسه رکورد بالای بیش از ۱۰ هزار نفر را بدست آورده و یک کارشناس برجسته بهداشتی در انگلیس هم غیرقابل کنترل شدن بحران در این کشور را پیش بینی کرده است.

صاحب‌خبر -
 

خبرگزاری تسنیم» کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا ادامه دارد.

948 ابتلای روزانه در آلمان

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان روز شنبه از 948 ابتلای روزانه به کرونا و 2 مورد مرگ کرونایی در 24 ساعت خبر داده است.

اکثر مسافران در فرودگاه فرانکفورت آلمان هم که تست کرونایشان مثبت بوده است از کوزوو بوده‌اند. این نتیجه آماری است که از طرف شرکت سنتوژن که آزمایش های کرونا در فرودگاه فرانکفورت را بر عهده دارد ارائه شده است.

این آمارها در فاصله زمانی بین 15 جولای و 8 سپتامبر گرفته شده است.

عبور آمار مبتلایان روزانه در فرانسه از مرز 10 هزار نفر

در فرانسه هم آمار مبتلایان روزانه به کرونا برای اولین بار از مرز 10 هزار نفر عبور کرد. نهادهای بهداشتی در این کشور روز گذشته ازابتلای 10561 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند. بیشترین آمار ابتلای روزانه در فرانسه قبل از آن مربوط به روز پنج شنبه با 9843 مورد بود.

افزایش چشمگیر مبتلایان جدید به کرونا در فرانسه دولت را بر آن داشته که محدودیت های بیشتری را اعمال کند. شمار مرگ های کرونایی در کلینیک ها و خانه های سالمندان هم با 17 مورد افزایش به 30910 نفر افزایش پیدا کرده است.

اعتراضات ضد محدودیت‌های کرونایی در لهستان

صدها نفر روز شنبه در ورشوی لهستان علیه سیاست های دولت برای مهار کرونا اعتراض کردند. معترضان در برابر پارلمان لهستان تجمع کرده و سپس در خیابان های پایتخت به حرکت درآمدند و دولت را متهم به دروغگویی کردند. معترضان خواهان کناره گیری دولت، آزادی و کاهش محدودیت ها بودند. در لهستان تا به حال بیش از 73 هزار نفر به کرونا مبتلا شده و بیش از 2 هزار نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

اعتراضات گسترده ضد محدودیت‌های کرونایی در شهرهای آلمان

در بسیاری شهرهای آلمان روز شنبه هزاران نفر در اعتراض به محدودیت های کرونایی به خیابان ها آمدند. به گفته پلیس آلمان تنها در یک تجمع اعتراضی در شهر مونیخ آلمان حدود 10 هزار نفر به خیابان ها آمدند.

در شهر هانوفر و ویسبادن آلمان هم صدها نفر در اعتراض به شرایط کرونایی به خیابان ها آمدند. این اعتراضات البته به صورت صلح آمیز برگزار شد اما پلیس در محل تجمعات حاضر بود.

از آنجایی که شمار معترضان در مونیخ بسیار بالا بود و بسیاری از شرکت کنندگان در اعتراضات قواعد کرونایی را رعایت نمی کردند پلیس این تجمعات را متوقف کرد. درگیری و یا بازداشتی از طرف پلیس گزارش نشده است.

در شهر هانوفر آلمان هم به گفته پلیس بیش از هزار نفر به خیابان ها آمدند. شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی از طرف سازماندن دهندگان به حفظ فاصله ایمنی و رعایت فاصله گذاری فراخوانده می شدند.

اولاف شولتز، وزیر دارایی آلمان هم بعد از مشاوره با همتایان اروپایی خود در برلین با اشاره به اینکه ویروس کرونا همچنان همراه ما است گفت اقتصاد اروپا به نفسی طولانی برای بهبود مسیر تنفس اقتصاد نیازدارد.

صدر اعظم اتریش: در حال حاضر موج دوم کرونا را تجربه می‌کنیم

"سباستین کورتس"، صدر اعظم اتریش هم در سخنانی با تاکید بر اینکه انتظار دارد آمار مبتلایان روزانه در کشورش به زودی به بالای هزار نفر برسد از شهروندان خواست به قواعد کرونایی پایبند باشند.

وی با لحنی جدی درباره گسترش بیشتر ویروس کرونا در اتریش هشدار داده و گفت: آنچه که ما در حال حاضر تجربه می کنیم آغاز موج دوم کرونا است. آمار مبتلایان روز به روز افزایش می یابد.

صدر اعظم اتریش همچنین گفت: حدود دو هفته پیش ما به صورت میانگین 350 مبتلای روزانه در کشور داشتیم که این آمار روز گذشته به بیش از 850 نفر افزایش پیدا کرده است.

وی بخصوص درباره تحولات کرونایی در پایتخت اتریش (وین) هشدار داده و گفت: حدود 50 درصد مبتلایان جدید از این شهر اتریش گزارش می شود. ما به زودی آمار مبتلایان روزانه هزار نفر را بدست می آوریم.

وی در عین حال از نوری در میان تونل خبر داده و درباره شرایط در آینده ابراز خوش بینی کرده و پیش بینی کرد که کشور در تابستان سال آینده به وضعیت نرمال قبل از کرونا باز گردد.

صدر اعظم اتریش در عین حال پاییز و زمستان سختی را در انتظار کشور و مردمش دانسته و از همه درخواست کرد که با نظمی مشابه اوایل سال جاری میلادی به صورت مشترک بر چالش های ماه های آینده هم غلبه کنند.

"رادولف آنشوبر"، وزیر بهداشت اتریش هم از بالا رفن آمار مبتلایان جدید در کشورش خبر داده این مسئله را بسیار نگران کننده ارزیابی کرده و گفته است: حالا باید با همه نیرو در این راستا کار شود که این روند صعودی منجر به وقوع موج دوم کرونا نشود.

وی تاکید کرد که افزایش آمار مبتلایان جدید ضرورت گسترش چشمگیر اقدامات حمایتی در برابر این بحران را نشان می دهد.

وی آمار ابتلای روزانه اخیر با بیش از 869 مبتلا در 24 ساعت را تحولی بسیار نگران کننده خوانده و از تشدید محدودیت ها در این کشور برای مهار کرونا از روز دوشنبه خبر داد.

وزیر بهداشت اتریش همچنین گفت: ما حالا مشترکا در تمام اروپا و در اتریش در برابر یک چالش بزرگ قرار داریم. آمارها و خطرات دوباره افزایش می یابد. هر کسی باید بفهمد که شرایط بسیار جدی است و همه ما باید دوباره مسئولیتی را بر عهده گیریم و متحد باشیم.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در اتریش 32696 نفر به کرونا مبتلا شده و 754 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

پیش بینی از دست رفتن کنترل اوضاع در انگلیس

با توجه به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان جدید به کرونا در انگلیس یکی از کارشناسان برجسته بهداشتی در این کشور درباره از دست رفتن کنترل اوضاع در این کشور هشدار داده است. "مارک والپورت"، رئیس موسسه تحقیقات و نوآوری های ملی موسوم به "یو کا آر آی" این هشدار را داده است. نهادهای بهداشتی انگلیس روز جمعه از ابتلای روزانه بیش از 3500 نفر به کرونا خبر دادند که از اواسط ماه می بی سابقه بوده است.

کمیسر امور اقتصادی اروپا در سخنانی پیش بینی کرد که بازگشت وضعیت اقتصادی اروپا به دوران قبل از کرونا تازه در سال 2022 به وقوع بپیوندد.

افزایش چشمگیر مبتلایان روزانه در جمهوری چک

وزارت بهداشت جمهوری چک هم از ابتلای1541 مورد مورد کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده و به این ترتیب آمار مبتلایان روزانه در این کشور برای سومین روز پیاپی رکورد جدید بالایی را به دست آورده است.

اعلام اولویت بندی‌ها برای تزریق واکسن کرونا در آلمان

"ینز اشپاهن"، وزیر بهدشت آلمان هم اعلام کرد که کمیسیون مربوط به واکسن روی پیشنهاداتی کار می کند که برخی اقدامات را پیش بینی می کند. وی تاکید کرد که بر این اساس اول از همه کسانی واکسینه می شوند که به دلیل شغل خود در معرض خطر بالای ابتلا قرار دارند مثل پرستاران و پزشکان و بعد از آن گروه های خطر مانند افراد بسیار مسن و یا افرادی که بیماری های زمینه‌ای دارند قرار می گیرند.

وی ابراز خوش بینی کرد که در صورت تولید واکسن کرونا بعد از چند ماه تعداد کافی واکسن برای همه وجود داشته باشد. وی در عین حال هیچ اجباری را برای تزریق واکسن کرونا ندانست.

جدیدترین آمارهای ابتلا به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

جدیدترین آمارها نشان می دهد که تا به حال در اسپانیا 576697 نفر به کرونا مبتلا شده و 29747 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 373911 نفر به کرونا مبتلا شده و 30910 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در انگلیس هم تا به حال 365174 نفر به کرونا مبتلا شده و 41623 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 286778 نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شده و 35603 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم تا به حال 260546 نفر به کرونا مبتلا شده و 9427 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما