شناسهٔ خبر: 42371105 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شبکه آموزش سیما؛

مدرسه تلويزيوني ايران در سال دوم تعاملي‌تر مي‌شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- مدیر شبکه آموزش سیما گفت: مدرسه تلویزیونی ایران در گام دوم خود تعاملی‌تر شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، مسعود احمدی افزادی درباره آغاز به کار دومین دوره مدرسه تلویزیونی ایران افزود: مدرسه تلویزیونی نخستین و بزرگ‌ترین گام آموزش رسانه‌ای رسانه ملی و آموزش کشور در حوزه آموزش تصویری و یک ابتکار خوب به حساب می‌آید.
وی ادامه داد: از فردا مدرسه تلویزیونی در قالب شکوفه‌های حسینی کار خود را آغاز می‌کند و به طور عمل از شنبه 15 شهریور کلاس‌ها را با حضور رییس رسانه ملی و وزیر آموزش و پرورش کار خود را آغاز می‌کند. شبکه آموزش، شبکه قران و شبکه 4 بیش از 40 کلاس در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم به شکل مستقیم هر روز پخش می‌شود.
آقای احمدی افزادی گفت: تلاش می‌کنیم امسال برای دانش آموزان خاص هم برنامه‌هایی داشته باشیم. به طور مثال برای دانش آموزان ناشنوا یک راهنما قرار می‌دهیم.
وی درباره دسته بندی دروس افزود: در شبکه‌های آموزش، چهار و قران رشته‌ها مختلف تدریس می‌شود. از ساعت 8 تا 9:30 در شبکه آموزش متوسطه دوم کار و دانش، از 10:30 تا 13:30 مقطع ابتدایی، از 14:30 تا حدود 19 متوسطه دوم، از حدود 21:30 تا 22:30 متوسطه دوم رشته تجربی و کار و دانش درس‌های خود را مرور خواهند کرد.
آقای احمدی افزادی گفت: در شبکه 4 از 8 تا 13 علوم انسانی متوسط دوم و همچنین درس‌های مشترک علوم و معارف اسلامی و رشته ریاضی ارائه خواهد شد. در شبکه قران و معارف سیما هم بعد از ظهر‌ها هدیه‌های آسمانی دینی، قران و رشته‌های تخصصی علوم و معارف دینی هم خواهیم داشت.
وی افزود: ما جمعه‌ها هم کلاس خواهیم داشت برای مقطع ابتدایی سعی می‌کنیم درست نویسی و دیکته را آموزش دهیم.
وی ادامه داد: یک بحث جدی و محوری در مدرسه تلویزیونی ایران بحث آموزش زبان فارسی و درست نویسی است، ما مأمور ترویج زبان فارسی هستیم. در حوزه پرورشی هم برنامه‌های خانواده محور درگیر می‌شوند. پوشش شبکه‌های ما یکسان خواهد بود. نزدیک به 98 درصد پوشش جمعیتی کشور را خواهیم داشت. کلاس‌هایی را هم برای تربیت بدنی خواهیم داشت که همه این‌ها به کمک آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، احمدی افزادی درباره تغییرات مدرسه تلویزیونی ایران ادامه داد: درباره بحث تعامل این مدرسه هم فکر شده است. معلمان و دبیران پشتیبان محتوایی پرسش و پاسخ‌ها هستند که این اتفاق جدید است، فضای مجازی و شبکه اجتماعی «شاد» هم همراه با مدرسه تلویزیونی ایران حالت تکمیلی دارند. نکته مهم دیگر این که دانش آموزان می‌توانند از فضای مختلف ملی، پایگاه شبکه آموزش و تلوبیون بارگیری و استفاده کنند.

نظر شما