شناسهٔ خبر: 42261476 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فدراسیون ملک شخصی نیست/ ورود به قرارداد ویلموتس اول راه مبارزه با فساد در فوتبال است

حالا که فیفا قاطعانه به نفع مربی جنجالی رأی داده، آقایان همچنان بر طبل بی‌گناهی‌شان می‌کوبند. عزم جزم مجلس بر شناسایی مقصران افتضاح به‌بار آمده و برخورد قاطع با مسببان قرارداد ویلموتس، اما راه فرار را روی آن‌ها بسته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه جوان گفت‌وگویی با سیدنظام موسوی، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره بررسی وضعیت پرونده متخلفان قرارداد ویلموتس انجام داده است که بخش‌های مهم آن را در ادامه می‌خوانید.

از ابتدا هم در مورد قرارداد مارک ویلموتس ابهاماتی وجود داشت

- از ابتدا هم در مورد قرارداد مارک ویلموتس ابهاماتی وجود داشت و مسائلی در مورد آن مطرح شده بود، با این حال او کارش را در تیم ملی آغاز کرد، اما بعد از اینکه ویلموتس از ایران رفت و حالا هم که فیفا جریمه سنگینی علیه ما صادر کرده، واکنش شدیدی از سوی افکار عمومی و اعتراضات زیادی از سوی کارشناسان به همراه داشته است. 

- بررسی‌های تخصصی‌تر و کارشناسی‌تری را خواهیم داشت و گزارشات لازم را خواهیم گرفت. جمع‌بندی و گزارش اولیه را با نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران مجلس به صحن کمیسیون اصل ۹۰ ارائه می‌دهیم. اگر تخلفی محرز شود متخلفین براساس وظایف کمیسیون اصل ۹۰ به دستگاه‌های ذی‌ربط معرفی خواهند شد و این پرونده باید خارج از نوبت در دستگاه قضا مورد بررسی قرار گیرد. گزارش نهایی از صحن علنی مجلس قرائت می‌شود و به اطلاع عموم می‌رسد.

ورود کمیسیون اصل ۹۰ تنها به قرارداد مارک ویلموتس ختم نمی‌شود

ورود کمیسیون اصل ۹۰ تنها به قرارداد مارک ویلموتس ختم نمی‌شود. در فوتبال حرف و حدیث‌ها و شکایت‌های زیاد وجود دارد و این مقدمه‌ای بود که به کلیت قرارداد‌ها بپردازیم. در مجلس نهم نیز پرونده فساد در فوتبال تشکیل شد و بخشی از آن در دستگاه قضایی مفتوح است. تلاش بر این است که به این مقوله هم ورود کنیم و در سطح کلان بحث قرارداد‌ها و فساد در فوتبال را مورد بررسی قرار دهیم.

فدراسیون ملک شخصی نیست

- وزارت باید بر کار فدراسیون‌ها نظارت داشته باشد. این پول مربوط به فرد نیست، بلکه مربوط به مردم است. فدراسیون ملک شخصی نیست، باز هم مربوط به مردم است. مسئولین دولتی موظف به نظارت کامل هستند و اگر نظارت کامل انجام نشده باشد حتماً در گزارش مجلس به آن اشاره خواهد شد.

لازم باشد تا استیضاح وزیر ورزش هم پیش می‌رویم

- اگر تخلفی نباشد، می‌گوییم و اگر تخلفی باشد آن را هم اعلام و متخلفان را نیز معرفی می‌کنیم. اگر تخلف در حد جرم باشد، آن را به مسئولان ذی‌ربط و دستگاه قضایی اعلام می‌کنیم و اگر هم تخلفات در تراز بالاتر باشد توضیح، تذکر و سؤال از وزیر و حتی استیضاح وزیر یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما