شناسهٔ خبر: 42237137 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت صنعت، معدن و تجارت | لینک خبر

در کمیته خودرو با حضورمعاونان وزارت ، انجمن مربوطه و دستگاه نظارتی بررسی شد؛

روند واگذاری اموال و دارایی های غیر مولد خودروسازان/تبیین برنامه های آتی پیش فروش‌ و فروش فوق العاده خودرو

معاون امور صنایع وزارت در جریان برگزاری کمیته خودرو از برنامه ریزی برای شفاف سازی در روند برنامه های آتی پیش فروش‌ وفروش فوق العاده خودرو توسط دو خودروسازبزرگ کشورمان خبردادوگفت: در این نشست گزارشی از روند واگذاری سهام، اموال و املاک مازاد شرکتهای خودروساز ارائه شد و درخواست ارائه مجوز فروش فوق العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید شرکتهای ایران خودرو و سایپا مورد بررسی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

مهدی صادقی نیارکی در این کمیته تخصصی که با حضورمعاونان وزارت صمت ، دستگاه نظارتی ،خودروسازان وتشکل تخصصی برگزار شد، با تشریح مهمترین تصمیمات این کمیته برای ساماندهی وضعیت صنعت خودرو، خواستار ارائه گزارشی از سوی خودروسازان در راستای اجرای مصوبات ستاد اقتصادی سران سه قوه شد.

معاون امور صنایع وزارت صمت افزود: واگذاری دارایی های غیر مولد خودروسازان ازجمله این مصوبات بود وخودروسازان با ارائه گزارشی از نحوه تحقق این مصوبات به تشریح وضعیت تولید و میزان کاهش تعهدات خودروهای معوق پرداختند.

صادقی نیارکی روند تجاری سازی و تولید خودرو را مناسب ارزیابی کرد و افزود: تاکنون حدود 365هزار دستگاه خودرو تولید شده است که بخش عمده ای از این تولیدات در قالب کاهش تعهدات در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

وی از افزایش 22درصدی تولید خودرو تا ابتدای شهریور خبرداد و گفت: در این بازه زمانی روند تحویل خودروهای معوق افزایشی بوده و تاکنون 211هزارو 520خودروی معوق تحویل مشتریان شده است.

گفتنی است در این نشست،عملکرد شرکتهای خودروساز در طرح های فروش و پیش فروش در مرحله اول و دوم مورد بررسی قرار گرفت وتصمیماتی برای طرح های آتی فروش و پیش فروش خودرو اتخاذ شد.

نظر شما