شناسهٔ خبر: 42087932 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

داوری اولیه نخستین دوسالانه انتخاب آثار پژوهشی دفاع مقدس آغاز شد

دبیر اجرایی نخستین دوسالانه انتخاب آثار پژوهشی دفاع مقدس(جایزه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) از آغاز داوری اولیه آثار ارسال شده به دبیرخانه این جایزه خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسن علایی فعال، دبیر اجرایی نخستین دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت(جایزه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی)، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از تمدید ارسال آثار به دبیرخانه این دوره جایزه خبر داد و گفت: برای برخی از ناشران و مراکز پژوهشی این ابهام ایجاد شده بود که چون جایزه به نام شهید حاج قاسم سلیمانی است، حتماً باید آثاری را که در این رابطه نوشته شده، به دبیرخانه ارسال شود. این در حالی بود که در جایزه موضوعات 9 گانه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بعد از این رفع ابهام، ارسال آثار شتاب بیشتری گرفت و آثار متعددی در قالب کتاب و رساله به دبیرخانه جایزه ارسال شد؛ بنابراین تصمیم گرفتیم تا زمان ارسال آثار را برای این دسته از ناشران تمدید کنیم. این دسته از ناشران می‌توانند آثار خود را تا پایان هفته دفاع مقدس که مصادف با ششم مهر است، به دبیرخانه ارسال کنند تا مورد ارزیابی و داوری قرار گیرد.

دبیر اجرایی نخستین دوسالانه انتخاب آثار پژوهشی دفاع مقدس به تعداد آثار ارسال شده اشاره و اضافه کرد: تاکنون تعداد 250 عنوان اثر به دبیرخانه ارسال شده است. بنا داریم در روزهای آتی داوری اولیه آثار را شروع کنیم.

علایی یادآور شد: در این جایزه پنج گروه داوری خواهیم داشت. در هر گروه سه تا پنج داور به ارزیابی و بررسی آثار می‌پردازند. در موضوعاتی که تعداد آثار بیشتری ارسال شده باشد، داوران بیشتری به بررسی آثار خواهند پرداخت.


انتهای پیام/

نظر شما